به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهامداران از رفع مشکلات در حوزه تولید خودروهای تجاری در شرکت‌های زامیاد و سایپادیزل خبر داد و افزود: تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسک ان آبی می‌شناسند تا پایان سال متوقف و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به روز جایگزین آن خواهد شد.

سیدجواد سلیمانی گفت: همچنین طرح تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قراردادهای خوبی نیز در راستای آن منعقد شد و به زودی توان تولید خودروهای تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.

وی که در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ سخن می گفت، افزود: آریا به عنوان نخستین کراس اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استانداردهای به روز به تولید انبوه خواهد رسید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یکسال از توقف تولید پراید می‌گذرد، گفت: تولید خودروی پراید، زیان ده بود ضمن اینکه با توجه به قیمت گذاری دستوری، تولید هر دستگاه پراید از نظر مالی نیز برای سایپا ضرر به همراه داشت و گزارش‌های مالی نشان می‌دهد اگر تولید پراید ادامه پیدا می‌کرد در یکسال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد زیان بیشتر برای سایپا به همراه می‌داشت.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از آمار تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود، گفت: نگرانی‌هایی برای توقف تولید وجود داشت، اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال۹۹ نیز شاهد بودیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال ۹۸ افزایش تولید نیز داشت.

سیدجواد سلیمانی در ادامه به تولید و عرضه محصول جدید شاهین نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته خودروهایی به عنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد، اما بیشتر آن‌ها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودروهای غیرایرانی بود، اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملا داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپاست.