به گزارش پایگاه خبری نشان :

تیر به پایان رسیده و قاعدتا باید همه‌ی بازنشستگان حقوق خود را دریافت کرده‌ باشند. واریز حقوق به هر دو گروه بازنشستگان تامین اجتماعی و لشگری و کشوری مربوط می‌شود.

واریز حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی معمولا از روز بیستم هر ماه شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد. حداقل حقوق این گروه از بازنشستگان برای فردی که ۳۰ سال سابقه کار دارذ و دارای همسر و دو فرزند است چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بنابراین واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا شب گذشته انجام شده است. همچنین قرار بوده که با حقوق تیر مابه‌التفاوت حقوق فروردین نیز واریز شود که این کار انجام نشد. مدیر عامل این سازمان هم علت واریز نشدن مابه‌التفاوت را در نبود منابع کافی آن عنوان کرده است.

همچنین براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز باید طی دو روز اخیر حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری واریز می‌شده است. بانک‌ها طی روزهای اخیر با دستور ستاد کرونا تعطیل بوده، برخی این سوال را داشتند که آیا با تعطیلی بانک‌ها در واریز حقوق‌ها تاخیر ایجاد می‌شود؟

اما براساس اظهارات دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، با وجود تعطیلی همه بانک‌ها در دو استان تهران و البرز در روز‌های پایانی تیر، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان به موقع پرداخت شده است.

بنابراین نباید در پرداخت حقوق بازنشستگان هیچگونه تاخیری ایجاد شود و همه‌ی حقوق‌بگیران حقوق خود را دریافت کرده باشند.

در خصوص واریزی‌هایی که باید انجام شود نیز باید طی چند روز آینده وام ۱۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان لشگری و کشوری پرداخت شود.

مرحله اول وام بازنشستگان در پایان خرداد انجام شده و بیش از ۲۳ هزار نفر این وام را گرفتند. قرار است طی روزهای آینده مرحله دوم وام به حساب بیش از ۲۰ هزار بازنشسته واریز شود.

این واریزی‌ها به صورت هر ماه تا پایان آبان انجام می‌شود.