به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر چه فضای سبزی که در محوطه یک ویلا قرار گرفته است، به ذات دارای ویژگی های سرسبزی خاص خود است؛ اما باید در نظر داشته باشید که با طراحی فضای سبز باغ ویلا به شکل حرفه ای، می توان بهره برداری از این فضا را به مراتب هدفمندتر ساخت. از این روی توصیه می کنیم که حتما برای انجام چنین کاری، موضوع طراحی فضای سبز را به تیم های حرفه ای بسپارید تا برنامه ریزی دقیق به همراه یک پلت فرم قطعی برای طراحی فضای سبز محوطه باغ ویلا پیاده سازی کنند.

در ادامه با ما همراه باشید.

 

طراحی فضای سبز باغ ویلا چطور انجام می شود؟

 

طراحی فضای سبز باغ ویلا با اندازه گیری اولیه نسبت به فضای موجود انجام شده و پس از آن محوطه سازی روی کاغذ صورت می گیرد. باید این فضای باغ، به شکلی بخش بندی شده و تجهیزات و کاشت گل و گیاهان مختلف در هر قسمت از آن، به درستی برنامه ریزی شوند. در واقع ما باید از پیش بدانیم که قرار است توزیع گل و گیاهان مختلف، درختان و نهال ها و همین طور تجهیزات دیگر در باغ، چطور انجام شده و برنامه ریزی برای آن ها داشته باشیم.

11

هزینه طراحی فضای سبز باغ ویلا

 

هزینه طراحی فضای سبزی که در اطراف یک ویلا قرار گرفته است، بستگی به مساحت آن خواهد داشت. در واقع زمانی که با طراحی فضای یک باغ 1000 متری روبرو هستیم، قطعا هزینه بیشتری برای طراحی آن نیاز خواهد بود. این در حالی است که برای طراحی فضای یک باغ 400 متری، زمان کمتری نیاز بوده و بالطبع هزینه کمتری نیز نیاز خواهیم داشت. این باعث می شود که بتوان از پیش یک براورد و تخمین حدودی نسبت به هزینه های لازم برای طراحی این فضا داشت و در خصوص آن تصمیم گیری بهتری کرد.

111

 

فاکتورهای موثر در طراحی فضای سبز باغ ویلا

 

در این طراحی فضای سبز، فاکتورهای مختلفی در جریان هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مساحت زمین باغ: مساحت زمین باغ نقش بسیار موثری داشته و تعیین کننده بخش بزرگی از مدل طراحی خواهد بود.
  • موقعیت جغرافیایی: موقعیت جغرافیایی تعیین کننده نوع گل و گیاهانی است که می توانید در این فضای باغی مورد کشت قرار داده و به نوعی جهت دهی گل و گیاهان را مشخص خواهد کرد.
  • گل و گیاهان تحت کشت: انتخاب گل و گیاهان تحت کشت هم به موقعیت جغرافیایی، هم به سلیقه و هم به بودجه کارفرما بستگی دارد.
  • تجهیزات لازم برای اضافه کردن به فضای باغ: این تجهیزات از جمله استخر، آتشدان، لمکده، آلاچیق و ... هستند و به فراخور فضا و وضعیت آن، می توان از این تجهیزات به طور گسترده استفاده کرد.

1111

  • نورپردازی: نورپردازی بخش مهمی از این فضاسازی را به خود اختصاص می دهد و لازم است که حتما به صورت حرفه ای و تخصصی به آن پرداخته شود.
  • مسیرسازی: مسیرسازی باید همزمان با محوطه سازی انجام شده و به شکلی طراحی شود که رفت و آمد به تمام بخش های فضای سبز و باغ امکان پذیر باشد.
  • تعبیه سیستم آبیاری: تعبیه سیستم آبیاری باید با مطالعه و مهندسی کامل صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از هدرروی آب و انرژی، در زمان های مناسب، آبیاری به تمام مساحت باغ صورت بگیرد.
  • و ...

 

 

بهترین تیم طراحی فضای سبز

 

برای انتخا بهترین تیم طراحی فضای سبز یک باغ ویلا، بهتر است پیش از هر اقدامی در خصوص سوابق کاری و تجربیات قبلی این تیم ها اطلاعات کافی کسب کرده و نمونه کارهای آن ها را مشاهده کنید. به این ترتیب می توانید نتیجه گیری بهتری برای انتخاب بهترین تیم های طراحی و اجرای کار داشته باشید. در واقع نمونه کارهای قبلی، به شما دید کلی در خصوص نوع سیاست گذاری و تم های طراحی تیم های مختلف داده و می توانید بهترین تیم حرفه ای، مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در بالا توضیحاتی در خصوص طراحی فضای سبز باغ ویلا دادیم. چنین فضایی قرار است روح نشاط آور و فضایی جذاب و دلنشین داشته باشد و باید تمام سعی و اهتمام برای هر چه بیشتر جذاب کردن آن، صورت بگیرد. شما چه تصوری از چنین فضایی دارید و چه الگویی برای آن تعریف می کنید؟