به گزارش پایگاه خبری نشان :

رفتگی لوله فاضلاب مانند سایر مشکلاتی که ممکن است در هر ساختمانی رخ دهد. رفع این ایراد دارای روش های مختلفی می باشد که هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط و میزان گرفتگی ایجاد شده می توانند موثر واقع شوند. موضوع انسداد لوله های فاضلاب بخش مهمی از مشکلات ساختمانی را از گذشته تا به امروز شکل داده اند و برای صاحبان ساختمان و منازل مشکلات زیادی را فراهم آورده اند، به همین جهت برای رفع این دغدغه بزرگ، راه های زیادی از دیروز به کار گرفته شده و در زمان خود نیز موثر هم واقع شده اند ولی با گذشت زمان و عظیم شدن سازه های مسکونی برخی از آنها کارایی لازم را از دست داده و جای خود را یه دستگاه های پیشرفته و مناسب که با علم امروزی سازگارترند داده اند.

بیشتر افراد سعی در حل مشکل گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده از روش های ساده و سنتی که احتمالا کارایی خاصی هم برای حل مشکل آنها نخواهد داشت می گیرند. علاوه بر اینکه زمان خود را تلف می کنند، ممکن است موجب ایجاد آسیب هایی هم در بخش لوله کشی منزل و سینک و ... شوند.

لوله بازکنی تخصصی با دستگاه

بطور کلی با وجود سختی هایی که خدماتی از جمله لوله بازکنی دارند و معمولا افراد کمی پیدا می شوند که در انجام آن سر رشته و مهارت داشته باشند. صلاح بر آن است که قبل از اقدامات خودسرانه، اطلاعاتی راجع به عوامل و راه های موجود برای رفع مشکل بدست آورده و در صورت عدم توانایی در اجرای کار، انجام آن را به دست متخصصین لوله بازکنی معتبر بسپارند، تا با استفاده روش های مناسب و تجهیزات پیشرفته ، در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت و در کل با ضمانت کامل مشکل موجود را حل کنند.

در رابطه با روش های موجود برای رفع گرفتگی فاضلاب ساختمانی باید دو مورد را ارزیابی کرد، اولین مطلب روش های حل مشکل در سریعترین زمان ممکن و کمترین کثیف کاری حین انجام کار باز کردن لوله است، و دومین گزینه قابل بررسی عوامل بوجود آورنده گرفتگی لوله های فاضلاب می باشد که در ادامه بحث هر دو آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دلایل  ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب ساختمان ها

لوله ها در دفع فاضلاب خانگی مهم ترین نقش را ایفا می کنند و به همین جهت دچار آسیب ها و مشکلات زیادی هم در گذر زمان می شوند که عمده ترین مشکل موجود، مسدود شدن آن به دلایل مختلف است که بیشتر به علت بی توجهی استفاده کنندگان به وجود می آیند.

لوله های فاضلاب که عمدتا از جنس PVC و پولیکا هستند با گذر زمان و عبور مواد مختلف از درون آن، این ایراد را بوجود می آورد که کم کم دچار رسوب و جرم گرفتگی شده و با افزایش آن، دچار انسداد کامل می شود. موادی مانند روغن و چربی و آهک که خاصیت رسوب گذاری زیادی دارند از عمده ترین عوامل تشکیل دهنده این جریان هستند .

به غیر رسوب مواد درون لوله، ممکن است اشیای ریز و درشتی در اثر بی احتیاطی به درون لوله های فاضلاب ورود کنند که این امر هم موجب مسدود شدن راه فاضلاب می شود. سخت ترین عاملی که در صورت نفوذ و گرفتگی لوله ها می شود و برطرف کردن آن نیز کار دشواری به حساب می آید، ورود مصالح ساختمانی مانند سیمان و دوغاب است که در صورت خشک شدن می توانند مشکلات زیادی را برای سیستم انتقال فاضلاب ساختمان بیاورند و نیاز به فنرهای فولادی پیدا کنید.

روش های مناسب و استاندارد جهت لوله بازکنی

همانطور که گفته شد عوامل گوناگون باعث گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان های مسکونی می شود که برای مرتفع کردن آنها تجهیزات مختلفی وجود دارد که لوله بازکنی فوری و تخصصی یاسان سرویس با بکار گیری از آنها به همراه نیروی کار مجرب و آموزش دیده آماده خدمت رسانی به متقاضیان می باشد.

بطور کلی روش های لوله باز کنی را می توان به دو دسته سنتی و پیشرفته تقسیم بندی کرد، که هر یک از این موارد نیز به مهارت خاصی نیاز دارد در غیر این صورت مشکل به وجود آمده را دو چندان خواهد کرد. این نکته را هم نباید فراموش کرد که بکارگیری از این روش ها منوط به نوع گرفتگی و شرایط سختی آن دارد.

روش های سنتی و بعضا خطرناک لوله بازکنی

 انجام خدمات لوله بازکنی در گذشته به علت کمبود شرکت های معتبر در این حوزه و یا دسترسی سخت مردم به آنها باعث می شد که افراد برای حل این مشکل خود دست به کار شوند و با ابزار ابتدایی و غیر استاندارد اقدام به باز کردن لوله های منزل خود کنند. ابزاری مانند فنر های غیر مرتبط با این کار، سیخ و حتی از دست برای حل گرفتگی سینک مورد استفاده قرار می گرفت که علاوه بر سختی زیاد، کثیفی فراوانی نیز داشت. این رویه تا زمانی که فنر های دستی به همراه دریل و همچنین محلول های مخصوص برای انجام این خدمات در شرکت های موجود مورد استفاده قرار گرفت.

فعالیت های مخرب لوله فاضلاب

فنر های دستی و محلول های تمیز کننده، انجام خدمات لوله بازکنی را تا حدودی برای مردم آسان تر کردند، ولی باز هم ایراداتی بر آنها وارد بود . استفاده از فنر دستی به علت کمبود فشار وارده بر رسوب ها سختی کار زیادی برای سرویس کار داشت و زمان انجام فعالیت را خطرناک تر می کرد، دلیل استفاده بیشتر افراد از محلول های شیمیایی نسبت به فنر نیز همین معایبی بود که گفته شد.

در ترکیبات بیشتر مواد شیمیایی قوی مانند هیدرو کلریک اسید و سدیم هیپوکلریت استفاده می شود و همین مواد میتواند به سیستم تنفسی و گوارشی فردی که از آنها برای عمل تمیز کاری بکار می برند شود، علاوه بر آن این محلول ها به علت دارا بودن از خاصیت خورندگی زیاد باعث از بین رفتن کیفیت لوله ها شده و به مرور آنرا کاملا از بین خواهد برد. با همه این مشکلاتی که راه های سنتی لوله بازکنی دارند، باز هم مورد استفاده عموم قرار می گیرند ولی توصیه متخصصان فعال در زمینه این خدمات عدم بکار گیری از این روش ها می باشد.

روش های نوین : لوله بازکنی به کمک پیشرفت تکنولوژی

خدمات رفع گرفتگی لوله فاضلاب از جمله مواردی است که پیشرفت تکنولوژی انها را تحت تاثیر قرار داده است. همانطور که پیش تر خواندید روش های سنتی و شیمیایی رفع گرفتگی لوله فاضلاب همواره شما را در معرض اسیب ها و هزینه های سنگین قرار می دهد.

بعضی از این روش های سنتی شکستگی را برای لوله ها به همراه می اوردند و بعضی دیگر برای سلامت ریه های شما مناسب نبودند. امام استفاده از قانون هوک فنر و فشار هوای متراکم شده از جمله مواردی بودند که حتی به سخت ترین گرفتگی های لوله فاضلاب نیز پایان دادند.

لوله بازکنی به روش فنر

چرخش و دوران فنر درون لوله فاضلاب توسط دستگاه فنر این امکان به وجود می اورد که هر نوع گرفتگی را از بین برد و باعث رفع دائمی بوی بد فاضلاب نیز شود. همچنین دیواره های لوله فاضلاب به علت دوران فنر لایروبی و رسوب تراشی خواهند شد.

استفاده از هوای متراکم شده نیز به همین شکل بوده و می توانیم با خیالت راحت گرفتگی را رفع کنیم.  البته استفاده از این تجهیزات نیز نیازمند تخصص و مهارت بالایی بوده و نمی توان در قبال انها سهل انگاری کرد.