به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به این نکته دقت کنید که شما تنها نیستید و تنها یکی از هزاران نفری هستید که برای داشتن پوستی زیبا و صاف و شفاف به استفاده از انواع ماسک و یا اسکراب صورت روی آورده اند. داشتن چهره ای سالم و زیبا و پوستی صاف و درخشان آرزوی هر خانم و آقایی می باشد که باعث می شود اعتماد به نفس و عزت نفس شما با داشتن پوستی صاف و شفاف کاملاً ارتقا پیدا کند. برای انتخاب یک ماسک صورت و یا اسکراب، ابتدا می بایست تفاوت بین این دو را بدانید تا بتوانید به صورت کاملاً صحیح از آنها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

تفاوت اصلی بین اسکراب صورت و ماسک صورت

 

ماسک صورت و اسکراب صورت تفاوتهای بسیار کمی با هم دارند ولی هر دوی آنها می توانند برای پاکسازی پوست از سلول های مرده و آلودگی ها مورد استفاده قرار بگیرند. برای خرید ماسک صورت و یا اسکراب، ممکن است برای برخی از افراد کمی سردرگمی به وجود بیاید که این امر کاملاً طبیعی است.

اسکراب های صورت بیشتر بر اساس جنس کرم مانند تولید می شوند و حاوی مقداری لایه بردار پوست هستند که این لایه بردار ها به صورت دانه های بسیار ریز که از مواد طبیعی ساخته شده اند در داخل این ماده کرمی شکل جای گرفته اند. این دانه های ریز با توجه به نوع اسکراب می‌توانند از پوسته های طبیعی و مواد طبیعی دیگری نظیر خاک رس و یا هسته زردآلو و یا دانه های مصنوعی دیگری نظیر دانه های پلی اتیلن و یا بلور های اکسید آلومینیوم تهیه و تولید شده باشند. اسکراب ها می‌توانند سلول های مرده پوست را با قدرت بسیار مناسبی بسته به نوع اسکراب مورد استفاده از بین ببرند و این سلولها را با سلول های جدید جایگزین کنند.

 

در مقابل ماسک های صورت انواع بسیار بیشتری دارند و همانند اسکراب ها آن ها نیز دارای قابلیت لایه برداری هستند. این میزان لایه برداری در مقابل اسکراب ها کمی کمتر است. ماسک های صورت از مواد طبیعی نظیر خاک رس و یا زغال و یا گیاهان دیگری نظیر آلوئه ورا تولید می شوند که علاوه بر دارا بودن خواص گیاهان میتوانند قابلیت لایه برداری بسیار کمی نیز داشته باشند. هنگام خرید ماسک صورت می بایست به مواد تشکیل دهنده ماسک صورت توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و ماسک صورت مناسب پوست خود را تهیه کنید.

 

00

 

مزایا و روش استفاده از اسکراب صورت

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم اسکراب صورت می‌تواند پوست صورت را از ذرات و آلودگی ها کاملاً پاک کند و پوستی لطیف و شاداب و روشن را برای شما به ارمغان بیاورد. همان طور که می دانید پوست صورت دائماً در حال تازه ‌سازی و جایگزینی سلولهای مرده و قدیمی با سلولهای جدید و جوان است. با استفاده از یک لایه بردار مناسب می‌توانید به پوست خود کمک کنید تا به جایگزینی سلولهای جدید با سلول های مرده سرعت ببخشد تا هر چه سریع تر سلامت پوست خود را بازیابید.

 

 نکته ای که می بایست هنگام استفاده از اسکراب به آن دقت کنید این است که از اسکرابی استفاده کنید که دارای ذرات بزرگ و نامنظم در داخل خود نباشد زیرا این امر باعث می شود این ذرات هنگام قرار گرفتن بر روی پوست صورت و ماساژ پوست صورت، باعث بروز خراش در پوست صورت شوند و ممکن است به پوست شما آسیب وارد کنند.

 

نکته مهم دیگری که برای استفاده از اسکراب می بایست به آن دقت کنید این است که در استفاده از اسکراب زیاده روی نکنید. اسکراب ها انواع مختلفی دارند و در سه درجه اسکراب ملایم، متوسط و قوی تقسیم میشوند که با توجه به کیفیت و نوع پوست خود می توانید از آن ها استفاده کنید. در صورتی که بخواهید به صورت روزانه از اسکراب استفاده کنید ممکن است پوست صورت شما نازک و ملتهب شود. پس حتما دقت کنید تا در استفاده از اسکراب زیاده روی نکنید. روش استفاده از اسکراب نیز بسیار ساده است به این صورت که پس از شستشوی پوست صورت می بایست لایه ای از اسکراب را بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از مدت زمان حدودی ۵ تا ۱۰ دقیقه نسبت به شستشوی پوست صورت با استفاده از آب ولرم اقدام کنید. حتماً دقت کنید بعد از شستشوی پوست صورت، حوله را بر روی پوست صورت خود نکشید تا آسیبی به پوست صورت شما وارد نشود.

 

000

 

روش صحیح انتخاب اسکراب

 

چنانچه قصد خرید اسکراب را دارید می بایست به نکاتی دقت کنید. در صورت انتخاب درست و استفاده صحیح از اسکراب می توانید شاهد پاکسازی پوست صورت و روشن تر شدن پوست خود باشید که می تواند برای شادابی و داشتن پوستی سالم به شما کمک کند. حتماً می بایست از اسکرابی استفاده کنید که دارای منشا گیاهی و طبیعی باشد و از هرگونه عطر و اسانس شیمیایی عاری باشد. این اسکراب می بایست حتما دارای پروانه تولید و بهداشتی استاندارد باشد و مواد شیمیایی در آن تا حد ممکن استفاده نشده باشد. استفاده از چنین اسکرابی می تواند به شما کمک کند تا شادابی و سلامت پوست خود را بازیابید.

 

مزایای استفاده از ماسک صورت و روش استفاده از آن

 

ماسک صورت یکی از محبوب ترین محصولات مراقبتی پوست است که با کمی جستجو در بازار می توانید انواع مختلف ماسک صورت را به صورت ماسک صورت ورقه ای یا ماسک صورت شنی و دیگر انواع ماسک ها بیابید. در صورتی که ماسک صورت متناسب با پوست خود را تهیه کنید می توانید به از بین بردن چربی های اضافه و آلودگی ها و ناخالصی های پوست و پاک کردن منافذ پوست اقدام کنید و به مرطوب کردن پوست و آبرسانی به آن کمک شایانی کنید. ماسک های صورت به دو دسته تجاری و خانگی تقسیم می‌شوند که نوع تجاری آن در کارخانه های آرایشی و بهداشتی تولید می شود و انواع مختلفی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی دارند. ماسک های خانگی نیز با استفاده از محصولات طبیعی نظیر انواع میوه ها و گیاهان به دست می آیند. روش استفاده از ماسک صورت نیز همانند اسکراب میباشد که در بالا درباره آن توضیح دادیم.

برای خرید ماسک صورت ممکن است در برخی از مواقع دچار سردرگمی شوید. به شما پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد خرید ماسک صورت را دارید حتماً اطلاعاتی درباره پوست صورت خود به دست بیاورید و بسته به نوع و جنس پوست صورت خود برای خرید ماسک صورت اقدام کنید.

اکنون که تفاوت بین اسکراب و ماسک صورت را متوجه شدید پیشنهاد می کنیم انواع مختلف ماسک صورت و اسکراب را در فروشگاه اینترنتی آرایش سرا مشاهده و بررسی و در صورت نیاز تهیه کنید. فروشگاه ما با استفاده از پیشینه طولانی مدت در زمینه تهیه و فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی می‌تواند محصولاتی بسیار با کیفیت و دارای تاییدیه های بهداشتی را برای خرید در اختیار شما قرار بدهد. با مراجعه به سایت فروشگاه آرایش سرا میتوانید انواع مختلف ماسک و اسکراب صورت را برای تهیه مشاهده، بررسی و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید.