به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 تغییر محل و یا مکان زندگی، محیط کار و در کل فضاهایی که برای افراد تکراری است، می‌تواند تنوع خیلی خوبی محسوب شود. گاهی نمی‌توان این تغیرات را به صورت کلی ایجاد کرد، به عنوان مثال از یک خانه به خانه‌ای دیگر نقل مکان کرد و یا از محله‌ای به محله دیگر رفت. اما می‌شود این تغییرات را به واسطه‌ی بازسازی منزل یا محل کار به خوبی به وجود آورد و آن احساس تازگی و نو شدن را دریافت کرد.

1- ایده اولیه طراحی، نیازها و درخواست‌های خود را لیست کنید

برای مثال می توانید ایده‌های خود را به این شکل مطرح کنید:

  • بزرگ تر کردن و ایجاد فضایی بیش تر برای آشپزخانه
  • طراحی و اجرای مکانی مجزا برای کفش‌ در هنگام ورود و خروج افراد
  • برداشتن ستون‌های دکوراتیو در قسمت‌هایی از خانه و ایجاد فضای بازتر
  • استفاده از رنگ سفید و طوسی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه
  • تغییر سبک کابینت‌ها از کلاسیک به مدرن و روشن کردن رنگ کابینت‌ها
  • طراحی کابینت‌ها به منظور ایجاد فضای بیشتر
  • تغییر سینک به زیر پینجره به منظور افزایش نورگیری آشپزخانه
  • تغییر طرح سقف آشپزخانه یا پذیرایی به صورت آسمان مجازی
  • و…

این‌ها مثال های فرضی از یک سری نمونه تغییرات بودند. این چک لیست می‌تواند با توجه به نوع پروژه بسیار طولانی تر شود. توصیه می‌کنیم جهت مشاهده جزئیات و چک لیست‌های بیشتر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید به salamsakhteman.com مراجعه کنید. سلام ساختمان مرجعی مطمئن بازسازی خانه و کابینت آشپزخانه است. فراموش نکنید که ابتدا در بازسازی منزل باید بتوانید چنین لیستی را با توجه به نیازها، خواسته و ایده‌های خودتان بسازید تا بتوانید آن را با یک کارشناس و طراح در میان بگذارید.

2-  از خودتان بپرسید کدام قسمت از خانه نیاز به بازسازی دارد؟

بعضی از قسمت‌های بازسازی خانه کاملاً به هم مرتبط هستند. مثلاً برای تغییر کف آشپزخانه، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که عایق کاری آن آسیب ببیند و اگر تعویض نشود ممکن است خسارت آن خیلی بیشتر از تعویض آن باشد. یا مثلا برای تعویض کاشی‌ها و سرامیک آشپزخانه و حمام، نکته بسیار مهم این است که سلامتی لوله‌ها هم حتماً چک شود که اگر سالم نباشند، بازسازی همانا و دوباره کاری ها هم همانا! بازسازی نمای ساختمان هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شروع پروژه زیباسازی خانه‌تان است که می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

3- باید بودجه خود را برای تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید

قبل از شروع هرکاری باید بدانید می‌خواهید چه مقدار بودجه برای بازسازی خانه خود هزینه کنید، در واقع یکی از واجبات کار است که بهتر است در ابتدای بازسازی باید مشخص شود. این هزینه باید به صورت یکجا یا به صورت دوره‌ای و یا ترکیبی از این‌ها، به روند بازسازی تزریق شود و بسته به نوع بودجه، برنامه بازسازی بصورت متفاوت صورت می‌گیرد. البته این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که اغلب پروژه‌های بازسازی پرهزینه هستند. اما یک سری نکات وجود دارد که رعایت آن‌ها در نهایت می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های بازسازی خانه شما شود.

4- زمانی را که می توانید صرف بازسازی کنید را هم بررسی کنید

زمان به اندازه بودجه اختصاص داده شده برای روند بازسازی، بسیار نکته مهمی است.

5- برای بازسازی آشپزخانه این نکات را در نظر بگیرید

آشپزخانه‌ها در هر شکل و متراژی که باشند طراحیشان بسیار حائز اهمیت است. طراحی و اجرای کابینت‌ها به رنگ سفید با به کارگیری ویترین‌هایی در دو طرف آشپزخانه که با استفاده از شیشه پوشیده شده‌اند و هم‌خوانی آن‌ها با برخی کابینت‌های داخلی که در طراحی آن‌ها هم شیشه به کار رفته است، زیبایی تماشایی را به بیننده منتقل می‌کند. همچنین پنجره به کار رفته در آشپزخانه، نور طبیعی را به داخل منعکس می‌کند که از جمله نکات مثبت در طراحی و بازسازی  آشپزخانه یک خانه مسکونی است.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه گاهی یک یا مجموعه‌ای از کابینت‌ها به گونه‌ای که با دیگر کابینت‌های آشپزخانه تماسی نداشته باشند، در مرکز فضای آشپزخانه قرار می‌گیرند، این نوع از کابینت را جزیره آشپزخانه می‌نامند و طراحی آن طوری صورت می‌گیرد که در عین جدا بودن، یکپارچگی طراحی داخلی آشپزخانه حفظ شود.

6- برای بازسازی نشیمن نیز این موارد را در نظر داشته باشید

بازسازی خانه مدرن

ابتدا بهتر است یک سبک را انتخاب کنید. با یک جستجوی ساده می‌توانید طرح‌های مختلف را بررسی و طرح مدنظرتان را انتخاب کنید. سبکی را انتخاب کنید که با حال‌وهوای شما و فضای مورد استفاده در منزلتان سازگار باشد.

پیمانکار بازسازی خانه

تغییر کف‌پوش و دیوارپوش را فراموش نکنید، ابتدا به فکر تغییر متریال و رنگ دیوار و سپس کف باشید. تغییر کف‌پوش آخرین مرحله در کار بازسازى است. برای اتاق نمایش یا فضای نشیمن نیز کار کردن با سنگ‌های دکوراتیو در پشت محل قرارگیری تلویزیون توصیه می‌شود. می‌توانید از طرح های خلاقانه برای بازسازی ساختمان در بخش فضای نشیمن استفاده کنید. یادتان باشد اگر از سنگ‌های دکوراتیو و تزئینی روی دیوار استفاده می‌کنید؛ حتماً می‌بایست محل قرارگیری تلویزیون را به درستی مشخص کنید؛ زیرا تا سال‌ها کاربری آن دیوار صرفاً محل قرار دادن تلویزیون خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله نکات طلایی که باید برای بازسازی بهتر خانه مد نظر داشته باشید را باهم مرور کردیم. به خاطر داشته باشید در بازسازی باید در انتخاب مواد اولیه بسیار دقت کرد. مواد اولیه خوب یکی اصلی ترین موارد است. اگر از مواد اولیه نامرغوب و ارزان‌تر استفاده کنید ممکن است مجبور به دوباره کاری شوید.

همین طور تخریب غیر اصولی میتواند در لحظه آخر ضرر و زیان بسیاری وارد کنن و باعث چند برابر شدن هزینه ها نیز می شود. با مواردی که گفته شد شما می توانید بجای نقل مکان و صرف هزینه بیشتر، با هزینه کمتر خانه خود را بازسازی کنید.