به گزارش پایگاه خبری نشان :

برنامه‌ریزی برای عروسی کاری هیجان‌انگیز و در عین حال دشوار است. ازآنجایی که در این روز بسیار از خاطرات شگفت انگیز زندگیتان را خواهید ساخت، بنابراین باید همه چیز به‌درستی برنامه ریزی شود. مکانی که برای برگزاری عقد یا عروسی خود انتخاب می‌کنید در رأس تمامی کارها قرار دارد. حال و هوا و فضای مراسم عروسیتان تا حد زیادی توسط محل برگزاری آن تعیین می‌شود.

برای همه عروس و دامادها تصمیم‌گیری در مورد مکان برگزاری مراسم عروسی، موضوع مهم و حائز اهمیتی است. تالارها و سالن‌های عقد و عروسی زیادی وجود دارند که آماده برگزاری مراسم‌های مختلف هستند و از امکانات بسیار متنوع و جذابی نیز برخوردارند. سالن‌های عقد با دکوراسیون داخلی زیبا، سفره عقد دیزاین‌شده می‌توانند انتخاب مناسبی باشند اما هیجان برگزاری مراسم عروسی در فضای باز مانند باغ تالارها می‌تواند هر زوجی را وسوسه کند.

باغ تالار معمولاً فضایی بزرگ با امکانات متعدد مانند گل آرایی، حوضچه‌ها و آبنماهای زیبا، نورپردازی مناسب و ... هستند و عموماً ظاهر مدرن و مجللی دارند، از این‌رو محبوبیت خاصی در بین عروس و دامادها پیدا کرده‌اند. برگزاری مراسم عروسی در فضای باز بهترین روز زندگیتان را خاص‌تر و زیباتر می‌کند. در این مقاله ده دلیل برای برگزاری مراسم عروسی در فضای باز، باغ یا باغ تالار آورده شده است. بنابراین اگر عروسیتان در پیش است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

  1. باغ‌ها و باغ تالارها به‌طور طبیعی زیبا هستند.

زیباترین گونه‌های مادر طبیعت در باغ‌ها به چشم می‌خورند. حسی که گیاهان باطراوت، گل‌های رنگارنگ و منظره سرسبز به شما القا خواهد کرد با هیچ دکوراسیونی قابل مقایسه نیست. به عبارت دیگر فضا از قبل و به‌طور طبیعی تزئین شده است. با برگزاری مراسم عروسیتان در فضای باز و سرسبز و زیر آسمان آبی دیگر نیازی به نگرانی در مورد طراحی داخلی و تزئین سالن پذیرایی نیست. با انتخاب باغ تالار، محیط اطراف به خودی خود آنقدر زیبا خواهد بود که هر چیز دیگری در مقابل چشمانتان محو خواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب میز و صندلی و نحوه نورپردازی و طراحی جایگاه عروس و داماد است. برگزاری مراسم عروسی در فضای باز برای کسانی که عاشق طبیعت، گیاهان و حیوانات هستند، می‌تواند بهترین روز زندگیشان را به‌یادماندنی‌تر کند.

  1. هم پذیرایی و هم مراسم در یک محل برگزار می‌شوند.

فضای باز این امکان را به شما می‌دهد که از مهمان‌ها در محل برگزاری مراسم پذیرایی کنید دیگر نیازی نیست  که مهمان‌ها برای سرو شام به سالن و فضای دیگری نقل مکان کنند و در این بین سردرگم شوند. سرو شام عروسی در سالنی مجزا از سالن مراسم، مدت زمان پذیرایی از مهمان‌ها را نیز طولانی‌تر می‌کند. در واقع می‌توانید در همان محل استقرار مهمان‌ها، از آنها پذیرایی کنید و به‌این‌ترتیب در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

  1. نورپردازی طبیعی و بدون هزینه با برگزاری مراسم در فضای باز

اگر مراسم عروسیتان در طول ساعات روز برگزار می‌شود، پرتوهای زیبای خورشید در فضای باز باغ نه تنها می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون هزینه نورپردازی مراسمتان را انجام دهند، بلکه به عکاستان هم در گرفتن عکس‌های باکیفیت‌تر کمک خواهند کرد. بعدها با تماشای عکس‌های بهترین روز زندگیتان از انتخاب فضای باز برای برگزاری مراسم عروسی راضی و خوشحال خواهید بود.

عروسی و باغ تالار

  1. لذت بردن از هوای تازه در فضای باز باغ تالار یا روف گاردن

مزیت دیگر برگزاری مراسم عروسی در فضای باز، لذت بردن از آب و هوا است. اگر مراسمتان در ابتدای پاییز یا بهار برگزار می‌شود دیگر نیازی به وسایل گرمایشی یا سرمایشی نخواهد بود. نسیم خنک، پرتوهای خورشید و بادهای ملایم و هوای تازه می‌تواند حس شادابی و طراوت خاصی را هم به شما و هم به مهمانان القا کند.

قطعاً کسی دوست ندارد در طول مراسم عروسی احساس نفس تنگی کند. برگزاری مراسم در فضای بسته تالار ممکن است خفه کننده باشد اما استشمام هوای تازه در فضای باز قطعاً حس مطبوعی در مهمانان ایجاد خواهد کرد.

 اگر می‌خواهید مشکلات احتمالی مانند آزار و اذیت حشرات و یا بارندگی را به حداقل برسانید، می‌توانید از چادرهایی کخ مخصوص مراسم عروسی در فضای باز هستند استفاده کنید. حتی می‌توانید فضای درونی چادر را با استفاده از گل‌آرایی، شمع‌آرایی و لوسترهای زیبا تزئین کنید.

  1. حال و هوای منحصر به فرد مراسم عروسی در فضای باز

همه ما دوست داریم که مراسم عروسیمان به شیوه متمایز و خاصی برگزار شود. برگزاری مراسم در فضای باز مانند باغ یا روف گاردن، این امکان را تا حد زیادی برای شما فراهم خواهد کرد و خاطرات این روز شیرین برای همیشه در ذهنتان حک خواهد شد. فضای منحصر به فرد باغ تالارها بدون هیچ تلاشی حال و هوای خاطره انگیزی به مراسم میبخشد، به‌طوری‌که بعدها مهمانان با لبخند از این روز یاد خواهند کرد. سالن عقد روف گاردن تهران را در سایت تالارکده بیابید.

در واقه زمانی‌که تصمیم می‌گیرید مراسم عروسی خود را در فضای باز برگزار کنید، اساساً با یک لوح خالی مواجه هستید و این فرصت را دارید تا فضا را مطابق سلیقه و ویژگی‌های شخصیت خودتان تغییر دهید.

  1. وسعت زیاد فضای باز برای برگزاری مراسم عقد و عروسی

هر اندازه که سالن‌ها و تالار عقد و عروسی بزرگ باشد، باز هم محدودیت فضا و وسعت وجود دارد. به عنوان مثال نمی‌توانید در تالار و سالن عقد، چیدمان صندلی‌ها را تغییر دهید. اگر به دنبال یک مراسم عروسی باشکوه هستید و بودجه کافی برای برگزاری مراسم در تالارهای سرپوشیده و مجلل ندارید، بهتر است مراسم عروسیتان را در فضای باز و باغ برگزار کنید. در این صورت دیگر با محدودیت فضا مواجه نخواهید شد و می‌توانید چیدمان میزها را مطابق سلیقه خودتان تغییر دهید. به‌علاوه می‌توانید فضای خاصی را به عکاسی از مهمان‌ها، سرو دسر و نوشیدنی و بازی و سرگرمی نیز اختصلص دهید. در چنین فضایی مهمان‌ها می‌توانند در صورت نیاز به استراحت به گوشه‌ای دور از هیاهو و سرو صدای مراسم رفته و برای لحظاتی به رفع خستگی و کسب انرژی مجدد بپردازند.

  1. کیفیت بالای عکاسی از مراسم عروسی در فضای باز و باغ

عکاس‌ها یکی از طرفداران برگزاری مراسم در باغ هستند. همانطور که در بالا اشاره شده است، نور طبیعی روز عکس‌ها را استثنایی می‌کند. در واقع این فرصت را به عکاس می‌دهد تا تمام لحظات زیبا و خاص زندگیتان را به بهترین شکل ثبت کند. اما فارغ از کیفیت بالای عکس ها در باغ عکاسی در نور طبیعی فضای باز، سرسبزی و گل‌های رنگ باغ، بکگراند بسیار زیبایی را برای عکس‌هایتان فراهم خواهد کرد. در واقع این فضا هم برای گرفتن عکس‌های پرتره و هم عکس‌های دو نفره بسیار مناسب است. کافی است خودتان را با لباس سفید عروس در پس زمینه‌ای پر از رنگ‌های شاد و زیبا تصور کنید، طبیعتاً هیچ عکسی نمی‌تواند از این زیباتر باشد.

باغ عکاسی عروسی

  1. ایجاد یک فضای دوستانه و صمیمی در مراسم‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند.

فضای باز بهترین انتخاب برای مراسم‌های صمیمی و دوستانه است. احساس آرامش در کنار زیبایی طبیعی فضای باغ تالار، اشتیاق و راحتی بیشتری را به همراه می‌آورد. در این فضا، می‌توانید با یک میکاپ طبیعی و لباس ساده بیش از پیش زیبا به‌نظر برسید. حتی مهمان‌ها نیز می‌توانند لباس‌های غیررسمی بپوشند. در واقع فضای باز حال و هوای مراسم عروسی را از حالت رسمی و خشک به یک جو صمیمی و دوستانه تبدیل می‌کند.

  1. برگزاری مراسم در فضای باز و احساس رهایی برای کودکان

اگر مهمانان را با فرزندان خردسالشان به عروسیتان دعوت کرده‌اید، فضای باز مانند روف گاردن محل مناسب‌تری نسبت به سالن یا تالار برای برگزاری مراسم است. زیرا شیطنت و بازی‌های کودکان ممکن است منجر به ایجاد هرج و مرج و شلوغی در فضای سالن شود. باغ مکانی سرگرم‌کننده برای کودکان است که نه تنها برای آنها کسل‌کننده نیست بلکه می‌توانند در این فضا بدوند و بازی کنند و والدینشان نیز با خیال آسوده‌تر و بدون نگرانی از برخورد کودکشان به اشیا، از حضور در مراسم لذت خواهند برد.

  1. برگزاری مراسم در فضای باز ارزان‌تر از تالار و محضر عقد و عروسی است.

مراسم عروسی در باغ مقرون‌به‌صرفه‌تر از تالار و سالن و محضر عقد است. بنابراین، اگر بودجه محدودی دارید اما می‌خواهید عروسی باشکوهی داشته باشید، فضای باز بهترین گزینه برای شما است. این مکان می‌تواند باغ تالار، روف گاردن، حتی بخشی از یک باغ شخصی یا املکن تاریخی باشد و هزینه آن بسیار کمتر از سالن‌ها است زیرا مجبور نیستید برای مواردی مانند دکوراسیون داخلی، گل‌آرایی، شمع‌آرایی و ... هزینه اضافی بپردازید.

امیدواریم دلایل ذکر شده در بالا به اندازه کافی مفید و متقاعدکننده باشد و از برگزاری مراسم عروسی در فضای باز لذت ببرید. فراموش نکنید که انتخاب محل مراسم عقد یا عروسی بر عهده خودتان است و تصمیم‌گیرنده نهایی خودتان هستید. بنابراین قبل از انتخاب، به درستی همه جوانب را بسنجید تا بتوانید بهترین روز زندگیتان را در بهترین فضا رقم بزنید.

     11.   ثبت عکس و فیلم های خاص

هر زمان که به فیلم ها و عکس های مراسم عقد و عروسی خود باز گردید همواره لذت خواهید برد. وجود لوکیشن های متعدد باعث ثبت زیباترین لحظه ها از مراسم شما می شود. دادن هدیه یک عکس از خانواده های شرکت کننده در مراسم یک ایده خوب برای مهمانان خواهد بود.