به گزارش پایگاه خبری نشان :

کانکس ها جایگاه مهمی در اقتصاد جهان بازی می کنند. برخی از آنها به اندازه کافی بزرگ و محکم هستند تا بتوان با آنها کالاها و محصولات را از جایی به جایی دیگر حمل کنند، از طرفی دیگر برخی دیگر به اندازه کافی کوچک نیز هستند تا روی کامیون ها قرار بگیرند و برخی دیگر به اندازه کافی سبک هستند تا توسط جرثقیل ها و لیفتراک ها جابجا شوند.

این جابجایی راحت و آسان و تنوع ساخت کانکس توانسته جایگاه برتری در همه صنایع و مصارف به دست آورد. حتی معماران و طراحان مبتکر کانکس ها سعی کرده اند آنها را با محیط زیست سازگارتر کنند. همچنین برخی از سازه‌ها می‌توانند ساده باشند و برخی دیگر طرح‌های پیچیده‌ای داشته باشند که از چندین کانکس ادغام شده با سایر اجزای ساختاری استفاده می‌کنند.

کانکس چیست؟

کانکس سازه پیش ساخته است که دارای کاربرد های مختلفی است اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت موقت سریع ساخته شده بوده که با گذشت زمان کاربری هایی مانند فروشگاهی و خدماتی نیز به آن اضافه شده است.

برخی از کانکس برای ایجاد اقامتگاه های چند منظوره در یک ردیف روی هم چیده می شوند، در حالی که برخی دیگر را می توان به شیوه های دیگر در یکجا گرد آورد تا شاهکارهای معماری خیره کننده ای ارائه شود.

کانکس گزینه مناسبی برای اسکان موقت است. در مواردی که محل اقامت یا سکونت باید در مدت زمان کوتاهی جابه جا شود، با استفاده از کانکس می توان به بهترین نتیجه رسید. کم بودن زمان ساخت کانکس از دیگر مزایای آن است. البته کانکس های پیش ساخته و آماده نیز وجود دارند که به راحتی قابل تهیه خستند.

انعطاف پذیری کانکس در ساخت باعث شده تا طراحی و تولید کانکس با طرح ها و نقشه های مختلفی پیش برود و نیازهای مختلفی را برطرف کند. یک کانکس مسکونی می تواند آشپزخانه, سرویس بهداشتی, اتاق خواب, سالن پذیرایی, انباری و هر آنچه را که شما نیاز داشته باشید داشته باشد. کانکس اداری در صورت نیاز می تواند دارای سالن کنفرانس, اتاق مدیریت, اتاق کارمندی, اتاق منشی و دیگر موارد مورد نیاز باشد.

پوشش داخلی کانکس

برای پوشش داخلی کانکس از مواد گوناگونی استفاده می شود که در حال کلی شامل نما دیوارپوش روکشدار، نما دیوارپوش سفید، نمای ساندویچ پانل و نما PVC چاپی می شود.

نما دیوارپوش روکشدار رایج ترین شیوه برای پوشش داخلی کانکس است که در طرح و رنگ های بسیار متنوعی استفاده می شود. نما دیوارپوش سفید روش دیگری برای پوشش داخلی کانکس است که بیشتر برای کانکس هایی کارگاهی مناسب است. نمای داخلی ساندویچ پانل هم از دو ورق آلوزینک ساخته می شود که می توان از دیوارپوش هم استفاده کرد.پوشش داخلی کانکس PVC چاپی هم برای استفاده در کارگاه و اداره و شرکت مناسب است.

به طور کلی می توان گفت از موادی چون ورقه های فولادی، کامپوزیت آلومینیمی، چوب، پروفیل های آهنی و یا مواد پلی اورتان برای ساخت کانکس ها استفاده می شود.

8

زندگی در کانکس

کانکس ها می توانند خاطرات کودکی را زنده کنند و پاسخی به جنبش کوچک خانه‌سازی امروزی باشند، خانه‌های کانکسی نوآوری و دوام را در یک بسته مستقل با همدیگر ترکیب می‌کنند. برخی دیگر از کانکس ها نیز ساختارهای چندلایه ای دارند که مانند بلوک های لگو رفتار می کنند و در خانه های فوق لوکس به اوج خود می رسند.

در هر پیکربندی، یک خانه کانکسی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد - یک خانه ساخته شده از یک کانتینر فولادی که برای حمل و نقل مناسب است.

نحوه انتخاب کانکس مناسب

قبل از خرید کانکس باید توجه داشته باشید: دو اندازه اصلی برای کانکس وجود دارد - 8 در 20 فوت (2 در 6 متر) و 8 در 40 فوت (2 در 12 متر) که فضاهای 160 و 320 فوت مربع (15 و 30 متر مربع) را فراهم می کند. به ترتیب. کانکس های معمولی دارای ارتفاع 8.5 فوت (2.5 متر) هستند، اما تا یک مکعب بلند 9.6 فوت (3 متر) را نیز می توانند ارائه دهند. البته گران تر در می آید، یک مکعب بلند ممکن است ارزش هزینه اضافی را داشته باشد - اضافه کردن موارد ضروری مانند عایق کاری و لوله کشی باعث کاهش ارتفاع می شود.

محیطی بدون حشرات

از آنجایی که مصالح ساختمانی اصلی روی کانکس فولاد است، در برابر حشرات و آفات بسیار مقاوم هستند. به عنوان مثال، حتی اگر کفپوش ها و نمای بیرونی کانکس چوبی باشند، به دلیل اینکه اسکلت داخلی ساختمان از فولاد ساخته شده، نگرانی در مورد موریانه ها و ورود سایر حشرات کمتر است. موریانه‌ها می‌توانند به نمای بیرونی یا هر پوشش داخلی آسیب برسانند، اما نمی‌توانند به یکپارچگی ساختاری کانکس شما آسیب بزنند.

زندگی آزاد

کانکس ها با راه‌های مختلفی می توانند برای شما آزادی به ارمغان بیاورند.

آزادی مالی: اگر وام مسکن یا حتی اجاره بها نداشته باشید، زندگی شما چگونه خواهد بود؟ با قیمت پایین‌تر خانه‌های کانکسی، ممکن است آزادی مالی برای خرید خانه به دست بیاورید، چیزی که ممکن است فکرش را نمی‌کردید با یک خانه سنتی برای خودتان دست و پا کنید. هنگامی که شما وام مسکنی ندارید، انعطاف پذیری بیشتر دارید تا زندگی واقعی تان را بکنید، نه اینکه مدام نگران پرداخت قبوض باشید.

 آزادی فیزیکی: خانه کانکسی متحرک است! برای تحقق آن کمی کار لجستیکی بیشتری لازم است، اما شما می توانید کانکس قابل حمل خودتان را در سراسر کشور و حتی جهان داشته باشید! تا زمانی که یک قطعه زمین و اتصالات برای تاسیسات برقی دارید، محلی برای خانه کانکسی خودتان دارید!

کارآمد و سازگار با محیط زیست

در سال های اخیر، مردم به دنبال راه‌هایی برای زندگی سالم تر و کاهش ردپای مواد کربنی و بازیافتی از زندگی خود بوده‌اند. خانه های کانکسی فرصتی عالی برای دستیابی به هر دوی این اهداف فراهم می کند.

با عایق بندی مناسب، خانه های کانکسی می توانند به طرز باورنکردنی در مصرف انرژی کارآمد باشند و هم تابستان های گرم و هم زمستان های سرد و بادی را تحمل کنند. مانند بسیاری از طرح‌های کوچک خانه، یک خانه کانتینری به دلیل اندازه کوچکشان می‌تواند به طرز باورنکردنی کارآمد باشد. عایق بالا می تواند گرم کردن یا خنک کردن فضای کوچک را آسان کند و بسیاری از صاحبان گزینه انرژی خورشیدی را انتخاب می کنند که می تواند هزینه ماهانه آب و برق را کاهش دهد. گروه تولیدی آرا کانکس با بیش از 10 سال سابقه، در زمینه طراحی و تولید اتاق و خانه پیش ساخته و قابل حمل ( انواع کانکس مسکونی، اداری، اسکان کارگری ، ویلایی ، فروشگاهی ، سرویس بهداشتی و مدیریتی) فعال می باشد.