به گزارش پایگاه خبری نشان :

مهدی آقامحمدی جوان کارآفرین ایرانی که متولد ۱۳۸۰ است و  از سنین پایین کار خود را شروع کرد و تا الان به موفقیت هایی زیادی در عرصه های مختلف دست پیدا کرده و باهم می خواهیم آن ها را برسی کنیم و امروز با ایشون می خوایم کپ و گفت و مصاحبه ای  داشته باشیم که می تواند برای هر جوان ایرانی مفید و اثر بخش باشه.

 چرا شما به نام mehdifiscal می شناسن؟

موضوع و قضیه طولانی دارد اما قسمت fiscal در زبان انگلیسی یه جورایی مترادف کلمه finance می باشد که در زبان فارسی به معنای مالی یا حوزه های مالی می باشد. همانطور که در شبکه های اجتماعی عبارت هایی مثل art در آخر آیدی افراد نشان از فعالیت آن فرد در حوزه های هنری دارد. کلماتی مثل fiscal یا عبارت های مشابه ، مفهوم فعالیت در حوزه های مالی را به مخاطبان می رساند و دلیل انتخاب نام mehdifiscal همین موضوع می باشد.

شما چطور و از کجا کار خود را شروع کردید؟

از جایی که به خاطر دارم از ۵ سالگی پشت کامپیوتر بودم ، اولش فقط بازی بود اما هرچه گذشت علاقه من به دنیا تکنولوژی بیشتر و بیشتر شد و روز به روز از طریق آزمون و خطا ، شرکت در کلاس های آموزشی و... مهارت های خود در زمینه های مختلف رایانه ای افزایش دادم تا جایی که در سن ۱۵ سالگی میشه گفت به خیلی از مهارت ها مثل گرافیک ، برنامه نویسی و... مسلط بودم.

اوایل فکر می کردم همه چی و باید بلد باشم و ... اما بعد از کلی زمان متوجه درک عمیقی از این جمله معروف : (همه کاره هیچ کاره) شدم.

بگذریم مهارت های فنی کسب شده من به صورت حرفه ای برای من کاربردی درحال حاضر ندارند اما به قول استیوجابز این نقطه ها یه جا دور هم جمع شدن و... و عاملین موفقیت من در زمان گذشته شدند اما به هیچ وجه الان من به خودم نمی تونم برنامه نویس یا گرافیست کار بگم چون سالها از این موضوعات فاصله گرفتم.

از کی مستقل شدید و به استقلال مالی رسیدید؟

حدودا میشه گفت از ۱۷ سالگی به استقلال کامل مالی رسیدم و کاملا مستقل بودم ، نکته جالب اینجاست در آن زمان که به مدرسه می رفتم درآمدم از تمام معلمان و مدیران مدرسه بیشتر بود!

اما همچنان باز مثل سایر دانش آموزان بودم و کسی در اون سال ها از فعالیت هایی که انجام میدادم اطلاعی نداشت.

الان در چه حوزه هایی مشغول به فعالیت هستید؟

سوال خیلی سختی از من پرسدید! تعداد حوزه هایی که من دارم فعالیت می کنم مقداری زیاد هست حوزه هایی مثل دکوراسیون که خود چند فعالیت مجزا می شود ، حوزه دیگر مرتبط با کمد و مبلمان که دوباره چند فعالیت مجزا را دارا است!حوزه لوازم عکاسی و...

جدا از تمام فعالیت ها در حوزه بازارهای مالی و رمز ارزها هم بسیار به صورت مستقیم فعال هستم.

در حال حاضر در مجموع چه مقدار نیرو کار در تمام مجموعه ها دارید؟

حدود ۷۶ نفر در حال حاضر به صورت مستقیم در مجموعه ها درحال فعالیت هستند و حدود ۱۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم درحال فعالیت هستند و روز به روز مجموعه ها در حال رشد و جذب نیرو هستند و یکی از اهداف من رساندن نفرات مستقیم به ۱۰۰۰ نفر می باشد

تمرکز و عمده فعالیت شما در کجاست؟

عمده فعالیت و تمرکز من فعلا فقط در فضای دیجیتال است ، اما اگر فرصتی پیدا کنم قطعا در فضاهای کسب و کار های سنتی و به خصوص صنعت غذا اقدامات و فعالیت هایی انجام خواهم دادم اما فعلا بسیار درگیر فعالیت های فعلی هستم.

کار کردن در ایران سخت است؟

جدا از هزاران تحریمی که علیه کشور وجود دارد اما سخت ترین و دردناک ترین بخش کار در ایران تحریم های داخلی است! به این معنا که شما برای گرفتن یک مجوز ساده باید کلی تلاش کنید!

گاهی وقتا فکر می کنم که یک عده در داخل در کشور می خواهند میزان تحمل و سختی کارآفرینان و تست کنن!

خیلی اوقات مشکلاتی در کار پیش میاید مثل سوء استفاده شخص دیگری از برند های ما و عملا تا ما بخوایم اقدام قانونی انجام بدیم و... مدت زمان بسیار طولانی می گذرد و روز به روز اعتبار آن برند تضعیف می شود و به کار صدمات مالی و اعتباری زیادی وارد می شود ، این فقط یکی از مشکلات هست.

قصد مهاجرت به خارج از کشور دارید؟

خیر!

با اینکه هر سال به چندین کشور خارجی سفرهای کاری دارم اما اینکه قصد مهاجرت و اقامت به کشور دیگری را داشته باشم خیر!

چرا که خود را در برابر کشورم موظف می دانم اگر قرار باشد من و شما کشور و آباد نسازیم چه کسی قرار است اینکار انجام دهد؟

خود را فرد موفقی می دانید؟

واقعیتش تعریف و مفهموم موفقیت را هیچ وقت متوجه نشدم به همین دلیل نمی تونم این سوال و پاسخ دهم چون اصلا معنای موفقیت را نمی دانم!

هدف شما چیست؟

قطعا من یک هدف ندارم و اهداف زیادی دارم اما به صورت کلی و در مجموع هدفی که من در زندگی به دنبال آن هستم اثرگذاری و موثر بودن در دنیا و جامعه هست و معنا زندگی را در این می بینم که تاثیرگذار باشم.

چه توصیه ای به مخاطبانی که هم سن شما هستند دارید؟

هیچ وقت قصد نصحیت کردن کسی و را ندارم اما حالا که این سوال را پرسیدید باید بگویم ۱۰۰۱ موضوع وجود دارد و من نمی توانم یک جمله جادویی بگویم که زندگی یک نفر را دگرگون کند!

مسلما توی زندگی باید خیلی موضوعات را رعایت کرد برای مثال : امید داشتن ، پشتکار و... و همان ۱۰۰۱ موردی که بیان کردم اما اگه بخواهم یک جمله طلایی به مخاطبین جوان این مصاحبه بگم می تونم بگویم که : همیشه جدا از حاشیه ها و جو سازی های موجود در جامعه و اطرافیان و... به صورت حرفه ای و اصولی علایق خودتون و دنبال کنید.

بخشی از اطلاعات این پست از شبکه اجتماعی ایشان استخراج شده است.

https://www.instagram.com/mehdifiscal