به گزارش پایگاه خبری نشان :

در روند یادگیری رانندگی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ مراحل آموزش رانندگی به ترتیبی است؟ آیا روشی برای یادگیری بهتر رانندگی وجود دارد؟ این ها سوالات کسانی هستند که تازه اقدام به یادگیری رانندگی کرده اند. در این مقاله به شما مراحل آموزش رانندگی که در آموزشگاه های رانندگی جریان است را توضیح می دهیم.

یادگیری رانندگی با ماشین خود

اگر در منزل خود ماشینی دارید که بتوانید با آن شروع به یادگیری کنید به شما پیشنهاد می شود که قبل از مراجعه به آموزشگاه رانندگی خودتان شروع به یادگیری کنید تا در آموزشگاه رانندگی راحت تر باشید. برای یادگیری رانندگی به یک ماشین دنده دستی مانند پراید یا سمند نیاز دارید. مراحل آموزش رانندگی برای اولین بار ممکن است کمی پیچیده و سنگین به نظر برسد ولی با چندین بار پشت فرمان نشستن برای شما عادی می شود و همانند یک بازی کامپیوتری می شود. در ادامه برای شما مراحل آموزش رانندگی به ترتیب را توضیح می دهیم.

1) معرفی ماشین

قبل از هرچیزی شما باید با اجزای ماشین آشنایی کامل داشته باشید. باید بدانید که پدال گاز، ترمز و کلاچ چگونه و کی عمل می کنند تا بتوانید از آنها استفاده کنید. نحوه فعال کردن ترمز دستی و غیر فعال کردن آن و همچنین شیوه استفاده از دنده های مختلف را باید یاد بگیرید تا بتوانید در هنگام آموزش از آنها استفاده کنید. با اجزای پشت فرمانی ماشین مانند راهنما، چراغ ها و آپشن ها آشنایی داشته باشید تا در هنگام استفاده از آنها دانش قبلی داشته باشید. بعد از یادگیری این موارد می توانید به سراغ اولین قدم برای یادگیری یعنی حرکت دادن ماشین بروید.

2) نقطه حرکت

نقطه حرکت اولین قدمی است که شما باید بردارید و آن را یاد بگیرید. حرکت دادن ماشینی که ثابت است نیازمند استفاده همزمان از کلاچ و گاز است. برای اینکه نقطه حرکتی قابل قبول داشته باشید باید ابتدا مطمئن شوید که ماشین روی دنده خلاص است سپس ماشین را روشن کنید و ترمز و کلاچ را تا اخر فشار دهید تا و ترمز دستی را غیر فعال کنید تا آماده حرکت شوید. در این مرحله شما باید ترمز را رها کنید و کلاچ را به آرامی رها کنید تا ماشین به مقدار کمی شروع به حرکت کند سپس همزمان پدال گاز را فشار دهید و کلاچ را بیشتر رها کنید تا ماشین به حرکت افتاده و دیگر کلاچ را به صورت کامل رها کنید. نقطه حرکت مهم ترین مرحله از مراحل آموزش رانندگی به ترتیب است که شما نیاز دارید روی آن تمرین زیاد کنید تا در تست رانندگی بدون مشکل این مرحله را پشت سر بگذارید.

3) قوانین مهم رانندگی

بعد از اینکه یاد گرفتید چطور با ماشین حرکت کنید نیاز است تا قوانین رانندگی را در سطح ساده ای مطالعه کنید تا در طول آموزش به مشکلی بر نخورید. در سایت آیین تست برای شما قوانین پایه رانندگی قرار داده شده است که با خواندن آنها می توانید حق تقدم های شهری و قوانین افراد پیاده را مطالعه کنید تا به راحتی در شهر شروع به یادگیری کنید. مهم ترین قوانینی که شما باید یاد بگیرید حق تقدم ها در شهر و سرعتت های مجاز در خیابان های مختلف است. معنی های تابلو های مختلف هم جزو قوانینی است که شما حتما باید یاد بگیرید زیرا در 600 سوال آیین نامه حتما طرح می شوند. معانی تمامی این تابلو ها را می توانید در سایت آیین تست مشاهده کنید.

امتحانات نهایی آموزش رانندگی

 بعد از یادگیری رانندگی شما نیاز به ثبت نام در یکی از آموزشگاه های رانندگی شهر خود دارید تا بتوانید برای دریافت گواهینامه درخواست ارسال کنید. بعد از ثبت نام و پرداخت پول مورد نیاز شما می توانید از دوره آموزش رانندگی استفاده کنید تا برای امتحان نهایی آن آماده شوید. در طول این آموزش به شما قوانین پایه زیادی گفته می شود که در 600 سوال آیین نامه هم وجود دارد و شما حتما باید آنها را به خاطر بسپرید. مراحل آموزش رانندگی به ترتیب در آموزشگاه ها به این صورت است که اول به شما حرکت دادن را یاد می دهند و سپس افزایش سرعت در دنده های مختلف و سرعت های مجاز در جاده های مختلف و همچنین معانی تابلو ها در شهر که همه ی این ها به صورت کلی در امتحان پایانی شما از شما پرسیده می شوند. اگر می خواهید که نمونه ای از سوالاتی که ممکن است در امتحانات پایانی آموزش رانندگی از شما پرسیده شود را از پیش مطالعه کنید می توانید به سایت آیین تست مراجعه کنید.

منبع: AeenTest.ir