به گزارش پایگاه خبری نشان :

فرزاد فرخی‌فرد شیرازی که با نام هنری فرزاد فرخ شناخته می‌شود خواننده، آهنگ‌ساز، نوازنده، ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده‌ی موسیقی پاپ معاصر ایران است.

زندگینامه و آثار فرزاد فرخ

فرزاد فرخ، زاده‌ی 2 بهمن 1368 در شهر زیبای شیراز است. پدرش اصالتا اهل شیراز و مادرش آبادانی هستند. ماحصل این ازدواج 3 پسر و یک دختر بوده که فرزاد آخرین فرزند این خانواده محسوب می‌شود.

فرزاد حدود 10 سال از عمر خود را در شهر آبادان سپری کرده و درحال حاضر در تهران مشغول به ادامه‌ی فعالیت‌های هنری خود در حوزه‌ی موسیقی است.

شاید برایتان جالب باشد که فرزاد فرخ در طول حضور خود درشهر آبادان مدتی را به حرفه‌ی فوتبال مشغول بوده و حتی به تیم منتخب آبادان هم دعوت شده بود.

هنگامی که تنها 6 سال سن داشت، پدرش دچار سکته‌ی مغزی شد و نتوانست شغل خود را ادامه دهد. به همین علت او و برادرش برای تامین هزینه‌های خانواده با یکدیگر کار می‌کردند. فرزاد در ابتدا جلوی مدرسه‌ها بستنی می‌فروخت. در نهایت و در سن 19 سالگی متاسفانه پدر خود را از دست داد.

 

فعالیت‌های هنری

آغاز فعالیت‌های هنری این هنرمند مربوط به اوایل دهه‌ی 80 می‌شد. از سال 1380 در کلاس‌های گیتار شرکت می‌کرد. 4 سال بعد یعنی سال 1384 تصمیم به تحصیل در زمینه‌ی موسیقی گرفت و آن را عملی کرد. نتیجه‌ی تلاش‌های مداوم این چند سال این بود که توانست از سال 1388 آهنگ‌سازی را به‌طور حرفه‌ای و جدی آغاز کند.

قطعه‌ی «تو سرتری» اولین قطعه‌ی رسمی فرزاد فرخ بود که در اردیبهشت ماه سال 1393 منتشر شد. سپس یک قرارداد انحصاری با موسسه‌ی فرهنگی هنری آوازی نو به مدیریت حسن اردستانی بست و به‌طور رسمی وارد این موسسه شد. فعالیت فرزاد فرخ از آن زمان تاکنون زیرنظر این موسسه ادامه پیدا کرده است.

آغاز شهرت این خواننده‌ی پاپ را می‌توان بعد از انتشار قطعه‌ی «هوای تو» دانست که با همکاری یکی از دوستانش با نام امیرعلی هدایت‌زاده تولید و منتشر کرد. این قطعه و قطعه‌ی «لبخند» حاصل همکاری مشترک این دو دوست بود که کار تدوین و ضبط هردو در استودیوی شخصی خودش انجام شد.

فرزاد این استودیو را در خانه‌ی خود راه‌اندازی کرده بود. این دو قطعه در کانال تلگرامی فرزاد منتشر شد که با استقبال بی نظیری از سوی علاقه‌مندان به موسیقی پاپ مواجه شد.

فرزاد فرخ در کارنامه‌ی هنری خود، آهنگسازی برای خواننده‌های دیگر را هم ثبت کرده است. قطعه‌ی «حس عاشقی» حامد همایون یکی از مواردی است که فرزاد فرخ به‌عنوان ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز ایفای نقش کرده است. قطعه‌ی زمستون محمد شریفات هم با آهنگ‌سازی و تنظیم‌کنندگی این آهنگ‌ساز مطرح تولید و منتشر شده است.

نخستین کنسرت او در اردیبهشت ماه 1398 و در سالن همایش میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد که حدود 8000 نفر در آن شرکت کردند.

کنسرت بعدی او قرار بود در شهر بجنورد خراسان شمالی برگزار شود که با حکم دادستان خراسان شمالی لغو گردید. علت این لغو، تذکر نیروی انتظامی به عدم رعایت شئونات اسلامی و همچنین اخلال در نظم و انضباط اعلام شده بود.

فرزاد فرخ به پاس قدردانی از کادر درمان و روحیه دادن به مردم در طول شیوع بیماری کرونا، چندین کنسرت را به‌صورت مجازی و آنلاین در فروردین 1399 برگزار کرد. بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه‌ی فرهنگی هنری آوازی نو، این اجراهای برخط درمجموع حدود 2 میلیون و 700 هزار بیننده را از سراسر ایران به خود جذب کرده ‌است.

آثار فرزاد فرخ

آثار فرزاد فرخ از تنوع بالایی برخوردار بوده و توانسته محبوبیت قابل قبولی را در میان نسل جوان ایرانی کسب نماید.

این خواننده در طول فعالیت حرفه‌ای خود چندین آلبوم و تک آهنگ را منتشر کرده که آلبوم‌های عاشق خجالتی، ای جان، حس بیخیالی، انرژی مثبت، دردانه، قلبم باهاته، خواب، دیوونه برگرد، هوای تو و دیوانگی مهم‌ترین آلبوم‌های او به شمار می‌روند.

علاوه بر آلبوم‌های منتشر شده، حدود 20 قطعه نیز به‌صورت تک آهنگ جدید منتشر شده که شامل تو سرتری، عشقم، هوای تو، لبخند، دیوار، گل قرمز، اهل عاشقی، دیوانگی، رویای من، دیوونه برگرد، دردانه، عاشقم باش، دیوانه جان، دزدیدی قلبمو، شاپرک، دچار، گل مهتاب، عاشقت می‌مانم و چشم آهو است.