به گزارش پایگاه خبری نشان :

آس اسپرت بزرگترین فروشگاه کفش بسکتبال

کفش‌های بسکتبال با در نظر گرفتن عملکرد، راحتی و مد طراحی شده‌اند. دانستن اینکه چه ویژگی‌هایی در کفش بسکتبال، به بهترین وجه برای بازی شما مناسب است، می‌تواند به شما کمک کند در کمترین زمان به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید. انتخاب کفش مناسب برای هر ورزشی، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید قبل از شروع تمرین یا بازی بگیرید. یک کفش بسکتبال جردن خاص، به طور ویژه برای محافظت از پای بازیکن طراحی شده است و می‌تواند به جلوگیری از آسیب‌های آزاردهنده جدی کمک کند. در این مقاله به بررسی بهترین کفش بسکتبال می‌پردازیم و با نکاتی پیرامون روش انتخاب کتونی بسکتبال و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کفش بسکتبال چه نوع کفشی است؟

کفش‌های بسکتبال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با پرش مداوم، شروع و توقف بازیکن به عنوان ضربه گیر عمل کرده و ثبات مچ پا را با انعطاف‌پذیری فراهم می‌کنند. در نتیجه بازیکنان بسکتبال می‌توانند به صورت جانبی حرکت کنند و احتمال مصدومیت آن‌ها کاهش می‌یابد. به این ترتیب، کفش‌های بسکتبال بسیار حجیم‌تر از کفش‌های دویدن هستند.

بسکتبال یک ورزش سرعتی است و بازیکنان به صورت مداوم در حال حرکت رفت و برگشتی در جهات مختلف هستند. هنگام دویدن، کفش‌های بسکتبال به‌خوبی جا به جا می‌شوند و گام‌های شما را بیشتر از کفش‌های ورزشی کاهش می‌دهند. کفش‌های بسکتبال برای دویدن مناسب هستند، زیرا حمایت کافی از ساق و مچ پای بازیکن را بدون منقبض کردن آن فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های ظاهری یک کفش بسکتبال چیست؟

کفش‌های بسکتبال به طور خاص برای بازی سرعتی هستند. طبق تحقیقات دانشمندان علوم ورزشی در دانشگاه یوتا، به طور متوسط، بسکتبالیست‌ها هر دو ثانیه یک بار جهت را عوض می‌کنند و در هر بازی ۱۰۵ دوی سرعت کوتاه با پرش مداوم و شروع و توقف انجام می‌دهند.

کفش‌های بسکتبال معمولاً به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند: رویه، زیره میانی و زیره. هر بخش از کفش ورزشی دارای ویژگی‌هایی است که بر دوام و عملکرد حرکت بازیکن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، شناسایی ویژگی‌هایی که متناسب با نیاز‌ها و سبک بازی شما هستند، برای استفاده کتونی بسکتبال مناسب ضروری است.

هنگام بحث در مورد قسمت رویه یا بالایی کفش، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که کدام ساق را می‌خواهید. کفش‌های بسکتبال در ارتفاع و ساق‌های بلند، متوسط یا کوتاه موجود است. هر کدام از این‌ها برای سبک متفاوتی از بازیکن مناسب است.

کفش بسکتبال ساق بلند، به دور مچ پا می‌پیچد تا لایه‌ای محافظ برای ساق پا ایجاد کند. ولی این پوشش اضافی اغلب وزن اضافی نیز به همراه دارد.

در کتونی بسکتبال ساق متوسط، بخش رویه کفش دقیقاً در مچ پا قرار می‌گیرد و باعث افزایش انعطاف‌پذیری می‌شوند.

کفش ساق کوتاه، برای ایجاد سرعت و چابکی در بازیکن ساخته شده‌ است، ولی پوشش کمی بر روی مچ پا دارند.

13

زیره میانی کتونی بسکتبال جایی است که بالشتک کفش در آن قرار می‌گیرد و یکی از ضروری‌ترین بخش‌های عملکرد یک کفش است. اکثر کفه‌های میانی از فوم‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. بالشتک‌های مخصوصی نیز در زیره میانی یافت می‌شود. یعنی در پاشنه و جلوی پا، این فناوری برای ایجاد بالشتک اضافی در نقاط فشار اضافه شده است که استرس زیادی را در طول بازی تحمل می‌کند.

ارتفاع بالشتک یک عامل مهم در تعادل بازیکن است، زیرا تعیین می‌کند که پای شما چقدر از زمین بلند باشد. هیچ سطح یا ارتفاع ثابتی وجود ندارد بلکه بر اساس فرم پای بازیکن است. اگر ارتفاع بالشتک بیش از حد بالا باشد، شما از زمین دورتر خواهید بود و این می‌تواند باعث بی‌ثباتی و صدمات احتمالی شود، که بر اساس میزان نزدیک بودن کفش به زمین، واکنش نشان می‌دهد.

اگر دونده‌ای هستید که عادت به دویدن با کفش‌های سبک دارید، انتخاب یک کفش ورزشی سنگین ممکن است باعث خستگی شود و ماندن در گام‌های بلند را برای شما سخت‌تر کند. از سوی دیگر، انتخاب یک کفش دویدن به عنوان یک بسکتبالیست ممکن است منجر به آسیب دیدگی مچ پا به دلیل عدم کشش هنگام توقف سریع و تغییر جهت شود.

بهترین مارک کفش برای بسکتبال چیست؟

کفش بسکتبال به طور خاص برای زمین بازی طراحی شده است. نایک به عنوان یکی از معروف‌ترین برند‌های ورزشی، با بهره‌گیری از طراحی‌های نوآورانه، مهندسی و سبک شیک خود، کفش مناسبی برای کشش چند جهته هنگام انجام حرکات ورزشی برای بازیکنان بسکتبال تولید کرده است. آن‌ها راحتی و ثبات بالایی دارند بنابراین برای کامل کردن بازی شما ‌ایده‌آل هستند. می‌توانید نایک را در انواع رنگ‌ها و سبک‌ها در آس اسپرت بیابید، بنابراین کفش مناسبی را انتخاب کنید که برای بازی حرفه‌ای در زمین مسابقه به شما کمک کند.

چگونه یک کفش بسکتبال مناسب انتخاب کنیم؟

هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید کفش بسکتبال، باید به موقعیت بازی خود در زمین بازی، سایز‌بندی مناسب پا و ظاهر کفش دقت داشته باشید. یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که کفش در طول بازی و تمرین بسکتبال چقدر راحت خواهد بود. در ادامه مطلب به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

کفش بسکتبال بر اساس موقعیت بازیکن

بازیکن پست گارد، مستلزم حرکات سریع در زمین بوده و دائم در حال حرکت به سمت تور است. بنابراین باید کفشی را انتخاب کند که هم راحت و سبک باشد و هم به حرکت روان و سریع بازیکن در زمین بسکتبال کمک کند.

بازیکنان بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر، از کتونی بسکتبال ساق بلند که دارای پوشش و پشتیبانی اضافی است، استفاده می‌کنند.

بازیکنان همه‌جانبه در زمین، باید از کفش ساق متوسط استفاده کنند. این نوع کفش‌ها از مچ پا پشتیبانی می‌کنند، اما همچنان به شما فضایی برای حرکت می‌دهند. انعطاف‌پذیری بیشتری در این کفش وجود دارد که برای بسکتبالیست‌های چند موقعیتی عالی است.

14

کفش بسکتبال متناسب با سایز پا

به این نکته توجه داشته باشید قبل از خرید کتونی بسکتبال، باید سایز دقیق پای خود را تعیین کنید. انتخاب کفش متناسب با طول و عرض کف پا، به عملکردتان در زمین بازی و محافظت از پای شما کمک می‌کند. به طور معمول بین کفش‌های زنانه و مردانه ۱ تا 1.5 سایز تفاوت وجود دارد. با این حال، این ممکن است بر اساس برند متفاوت باشد، بنابراین قبل از خرید یا امتحان کردن یک کفش جدید، حتماً اندازه‌های آن را بررسی کنید. کفش بسکتبال سایز بزرگ یکی از بزرگترین موضل های افراد سایز بزرگ می باشد.

 

کفش ورزشی از نظر زیبایی‌شناسی

هنگام انتخاب یک جفت کفش بسکتبال جدید، نه تنها باید نحوه ساخت آن‌ها را در نظر بگیرید، بلکه باید به ظاهر آن‌ها نیز توجه کنید. شما کفش‌های بسکتبالی می‌خواهید که نه تنها عملکرد خوبی داشته باشند، بلکه مطابق سلیقه و شخصیت شما باشند. اگر به دنبال متمایز شدن هستید، سبکی را انتخاب کنید که رنگ‌ها و عناصر طراحی پررنگ‌تری داشته باشد. کفش بسکتبال زوم فریک می تواند انتخاب مناسبی برای شما بازیکن حرفه ای باشد.

کلام آخر

چه یک بازیکن حرفه‌ای باشید یا یک بازیکن آماتور، توجه به نکات بالا به شما در خرید بهترین کفش بسکتبال کمک می‌کند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب کتونی بسکتبال، به دنبال یک زیره نسبتاً صاف و پهن باشید تا حداکثر تعادل را در هنگام دویدن برای شما فراهم کند. زیره‌های با الگوی شش ضلعی دارای چسبندگی بیشتری هستند. در نتیجه این کفی‌ها از سرخوردن شما در بازی بسکتبال جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید آنلاین کفش بسکتبال به سایت آس اسپرت مراجعه کنید. فروشگاه آس اسپرت با بیش از یک دهه تجربه و تضمین اصل بودن کالا، موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگترین فروشگاه کتونی‌های ورزشی و بسکتبال تبدیل شود. ‌امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در خرید بهترین کتونی بسکتبال کمک کند.