به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

هر کدام از ما ممکن است با مشکلات حقوقی و قانونی مختلفی در کار یا زندگی شخصی خود رو به رو شویم. همان طور که می دانید، قانون اساسی پیچیدگی های خاصی دارد که اکثر ما از آن آگاه نیستیم. علاوه بر آن، حل مشکلات قانونی نیاز به تخصص، تجربه و تمرکز دارد.

بهترین کار در مواجهه با مشکلات و دعاوی مختلف حقوقی این است که کار خود را به یک وکیل خوب پایه یک دادگستری بسپاریم. با مراجعه به موسسه حقوقی صلح طلب و خانه وکلا می توانید اقدام به استخدام یک وکیل پایه یک دادگستری کنید. اما سوال اینجاست که یک وکیل خوب پایه یک دادگستری چه وظایف و ویژگی های دارد؟ اصلا چه ضرورتی دارد که به یک وکیل دادگستری مراجعه کنیم؟

فایده مراجعه به یک وکیل خوب دادگستری چیست؟

وقتی با یک مشکل و دعوی حقوقی درگیر می شویم، فرقی نمی کند که مساله کاری باشد یا خانوادگی، در هر صورت با احساسات مختلف درگیر می شویم. استرس، نگرانی، خشم، ناراحتی، نفرت و ... برخی از احساساتی هستند که در چنین شرایطی با آن ها دست و پنجه نرم خواهیم کرد. در همچین مواردی، احتمال این بسیار زیاد است که تصمیماتی هیجانی و از روی احساسات بگیریم. این تصمیمات هیجانی که اغلب غیرمنطقی هستند؛ ممکن است در مواقعی حتی جبران ناپذیر هم باشند. برای این که از اتخاذ به چنین تصمیماتی دوری کنید؛ شما نیاز به کمک و راهنمایی یک وکیل خوب پایه یک دادگستری دارید.

برای این که در وقت، هزینه و انرژی خود صرفه جویی کنید و پرونده حقوقی خود را در حداقل زمان، به بهترین نحو و با کمترین هزینه به پایان برسانید، حتما باید یک وکیل استخدام کنید تا به شما در این راه کمک کند. وکلا با تجربه و تخصصی که دارند بهترین راهنما و همراه شما در پرونده های حقوقی تان خواهند بود. برای انتخاب و استخدام بهترین و خبره ترین وکلای پایه یک دادگستری می توانید به مجموعه حقوقی کانون وکلا و یا موسسه حقوقی صلح طلب مراجعه کنید.

ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خوب پایه یک دادگستری

در بخش قبلی به ضرورت انتخاب و استخدام یک وکیل خوب دادگستری برای پرونده ها و دعاوی حقوقی شما اشاره کردیم. اما چگونه می توانیم یک وکیل خوب دادگستری را تشخیص دهیم؟ چه مشخصات و خصوصیاتی را می توان وجه تمایز یک وکیل خوب پایه یک دادگستری از دیگر وکلا دانست؟ در این بخش از مقاله قصد داریم به ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خوب پایه یک دادگستری بپردازیم.

رازداری و امانت داری

یکی از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب پایه یک دادگستری این است که باید رازدار و امانت دار باشد. شما باید بتوانید با خیال راحت رازها و اسرار خود را در اختیار وکیلتان بگذارید تا او بتواند از آن ها برای حل مشکل و پرونده حقوقی شما استفاده کند. بسیار مهم است که یک وکیل خوب پایه یک دادگستری در حفظ اسرار و رازهای شما کوشا بوده و به اصطلاح امین شما باشد. یک وکیل پایه یک دادگستری موظف است اسرار موکل خود را جز در مواقع لزوم جایی بازگو نکند و در حفظ آن ها بکوشد.

صبوری و پشتکار

یکی از ویژگی هایی که یک وکیل خوب پایه یک دادگستری را از دیگر وکلا متمایز می کند، صبوری و پشتکار بالاست. یک وکیل خوب پایه یک دادگستری با یک بار و دو بار شکست خوردن ناامید نمی شود و از پای نخواهد نشست. او بارها و بارها تلاش می کند و با صبوری برای حل پرونده موکل های خود به بهترین نحو تلاش خواهد کرد.

 بی صبری و عجله یکی از آفت های وکالت است که ممکن است یک وکیل پایه یک دادگستری را به جای راه به بیراهه ببرد و برای سرعت بخشیدن به روند پرونده به کارهای غیر قانونی دست بزند و نتایج عکس بگیرد. ناامیدی نیز می تواند مانعی در برابر موفقیت پرونده های حقوقی یک وکیل دادگستری باشد.

برای آشنایی وکیل پایه یک خانواده به سایت خانه وکلا مراجعه نمایید : https://khanehvokala.com/

نظم و انضباط

یک وکیل خوب پایه یک دادگستری باید منظم و با انضباط باشد. او باید برنامه ریزی دقیق برای هر روز خود انجام دهد و زمان خود را مدیریت کند تا به همه پرونده هایش به درستی رسیدگی کرده و هر کاری را در زمان مقتضی انجام دهد.

بی نظمی می تواند باعث آشفتگی ذهن یک وکیل پایه یک دادگستری شود. این باعث می شود که یک وکیل نتواند به درستی تمرکز کند و راه حل های مناسب را برای حل پرونده های مختلف خود پیدا کند. در نتیجه، انضباط و برنامه ریزی از واجبات یک وکیل دادگستری خوب می باشد.

تسلط به مهارت های اجتماعی

یک وکیل خوب پایه یک دادگستری حتما باید به مهارت های اجتماعی مختلف تسلط داشته باشد. به عنوان مثال، باید یک شنونده عالی باشد تا بتواند به دقت به سخنان موکل خود، قاضی، طرف مقابل و... گوش دهد. در غیر این صورت ممکن است نکات ریزی را که تاثیرات مهمی در پرونده دارند از دست بدهد. علاوه بر آن، یک وکیل خوب باید یک سخنران عالی باشد تا بتواند شرایط را به بهترین نحو مدیریت کند و کنترل شرایط را در دست بگیرد.  یک وکیل خوب باید قادر باشد اعتماد موکل خود را جلب کند تا بدون خجالت و... تمام ماجرا را بدون سانسور کردن برایش تعریف کند.

برای آشنایی با وظایف بیشتر یک وکیل پایه یک دادگستری به سایت صلح طلب مراجعه نمایید : https://solhtalab.com/solh/lawyer/

وظایف یک وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

یکی از ویژگی های یک وکیل خوب پایه یک دادگستری وظیفه شناسی است. یک وکیل پایه یک دادگستری وظیفه دارد به حرف های طرفین پرونده و شاهدان گوش داده و مدارک موجود را بررسی کند تا بتواند راهکار مناسبی برای حل پرونده موکلان خود پیدا کند. علاوه بر آن، یک وکیل موظف است استراتژی یا استراتژی های حقوقی مناسب برای حل پرونده در کمترین زمان را انتخاب کرده و از دانش و تجربه خود برای حل پرونده استفاده نماید.

پس از توافق کردن با موکل، یک وکیل موظف است وکالت خود  برای پرونده را به دادگستری اعلام کرده و یک نسخه کپی از پرونده را تحویل بگیرد. علاوه بر آن، یک وکیل وظیفه دارد تا حد امکان پرونده را با مصالحه و به دور از هر گونه تشنج بین دو طرف دعوی حل کند. از دیگر وظایف یک وکیل پیگیری کردن روند پرونده و دریافت ابلاغیه ها و اطلاع رسانی به موکل در اسرع وقت می باشد. برای انتخاب وکلای وظیفه شناس می توانید به کانون وکلا و موسسه حقوقی صلح طلب مراجعه نمایید.

 

منبع : https://kikhobe.com