به گزارش پایگاه خبری نشان :

بی شک دوربین مداربسته در لیست بهترین تجهیزات امنیتی و نظارتی در جهان قرار میگیرد. امروزه به کمک این دستگاه ها میتوان به راحتی محیط پیرامون خود را کنترل کرد. با نصب دوربین مداربسته میتوان تا میزان بسیار زیادی از وقوع جرم جلوگیری کرد و امنیت را بالا برد.

فروش و نصب دوربین مداربسته توسط شرکت های مختلف انجام می شود. انواع مختلفی دارند و هر یک امکانات و قابلیت های خاص خود را به همراه داشته و منحصر بفرد هستند. هزینه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به مراتب کمتر از خساراتی است که افراد پس از سرقت متحمل خواهند شد.

قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته باید به نکانی مانند متراژ فضا، درب های ورودی، نوع محیط، تعداد دوربین و ... توجه کرد تا خرید دقیق تری داشته باشید. البته از آنجایی که نصب این دوربین ها توسط کارشناسان انجام می شود، بهترین راه حل مشورت با این افراد است. برای نکات بیشتر همراه ما باشید.

مراحل نصب دوربین مداربسته آلتون سیستم

مراحل نصب دوربین مداربسته در انواع دوربین ها مختلف است. آیا دوربین برای داخل است یا خارج؟ با برق کار می کند یا بی سیم است؟ توجه به این نکات در زمان نصب بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که فروش و نصب دوربین مداربسته توسط متخصصان انجام می شود زیرا مراحل حساس و دشواری را شامل خواهد شد.

قبل از نصب دوربین مداربسته برنامه ریزی کنید!

مهمترین نکته در نصب دوربین مداربسته انتخاب نقاط مناسب و پوشش دهی حداکثری فضا و حداقل رساندن تعداد دوربین ها و کابل هاست. این مرحله اگر به درستی انجام شود تلفات خطی کاهش پیدا کرده و کیفیت فیلم بالاتر میرود. در فضاهای داخل گوشه‌ها را انتخاب کنید که بیشتری فضا را نمایش دهد.

پریز باید در نزدیکی باشد. در فضاهای باز بالاترین نقاط را در نظر بگیرید تا تمامی ورودی‌ها، پنجره‌ها، درب‌ها، گاراژها و ... را پوشش دهد. برای جلوگیری از ضربه به دوربین فاصله آن تا زمین باید 5 متر باشد.

نصب دوربین

بر روی نقاط انتخابی علامت هایی را بگذارید تا دریل به درستی انجام گرفته و سپس دوربین نصب گردد. پیچ‌ها و دریل کاری ها در داخل سوکت قرار میگیرند.

قرار دادن DVR

DVR دوربین مداربسته محلی است که دیسک ران سخت نظارتی در آن قرار میگیرد. بنابراین تمامی ویدئوهای ضبط شده در داخل آن قرار میگیرند. محفظه قفل شده بهترین گزینه برای نگهداری از DVR است تا افراد غیرمجاز به آن دسترسی نداشته باشند. برای اطمینان از سیستم امنیتی این مرحله یک گام حیاتی است.

مدیریت نصب کابل‌ها

مسیر کابل‌ها از دوربین‌ها تا بخش DVR را مشخص کنید. برای ایمنی بیشتر از قالب برای کابل‌ها استفاده کنید و با میخ آنها را محکم کنید. همچنین سیم نظارتی سیامی را داخل آن قرار دهید.

اتصال سیم ها

به کمک درگاه BNC کابل ویدئو را وصل کنید. یک و نیم سانتی متر از کابل ویدئو را بدون پوشش بگذارید. ابتدا دوربین‌ها، سپس نمایشگر و DVR را روشن کنید. برای تنطیم DVR از کتابچه راهنما کمک بگیرید.

 دوربین مداربسته آلتون سیستم : بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته

یکی از مسائلی که باید در نظر گرفت، پاسخ به این سوال است که بهترین مکان‌ها برای نصب دوربین مداربسته کجاست؟ برای مصب دوربین باید استراتژی ها و مواردی را در نظر بگیرید. تمامی ساختمان‌ها یکسان نیستند و باید تمامی دارایی‌ها محافظت شوند. موارد زیر بهترین مکان‌ها برای نصب دوربین هستند:

مکان نصب دوربین مدار بسته

  • نماهای بیرونی مانند درب جلو، عقبی و کناری، گاراژها و راه های ورودی و حیاط.
  • نماهای داخلی مانند مناطق مشترک (آشپرخانه و اتاق نشیمن)، راه پله اصلی و راهروها، ورودی اتاق خواب، دستشویی و ... .

آلتون سیستم : اصول اولیه برای نصب دوربین

در هنگام نصب دوربین مداربسته در محیط های مسکونی، تجاری، اداری و ... رعایت برخی از نکات ضروری است. باتوجه به آنها نصب به راحتی و اصولی انجام می شود و سبب دوام بیشتر سیستم خواهد شد.

  • در هنگام نصب کابل کشی‌ باید به گونه‌ای باشد که سیم و کابل‌ها در معرض دید نباشند.
  • زاویه دوربین‌ها طوری تنظیم شود که در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.
  • مانعی مانند ستون، گلدان، آویز و ... در برابر دوربین نباشد که دید را متخل کند.
  • بهتر است دوربین را در معرض دید قرار نصب نکنید که باعث ایجاد حساسیت گردد.
  • دوربین های نصب شده در فضای خارجی در معرض وزش باید قرار نگیرند.
  • فاصله دوربین تا سطح زمین مناسب باشد تا دست سارقان و افراد نادرست به منظور خرابکاری به آن نرسد.

هزینه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته چقدر است؟ -  آلتون سیستم

عوامل مختلفی در تعیین هزینه نصب دوربین های مداربسته دخالت دارند. با مشورت با افراد متخصص در این حوزه میتوانید به راحتی هزینه را مدیریت کنید و شامل پرداخت هزینه های اضافی نشوید. مهمترین عوامل هزینه نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته عبارت اند از:

  1. برند سازنده دوربین

به عنوان اولین و مهمترین عامل موثر در هزینه تمام شده، برند سازنده دوربین است. انواع مختلفی از دوربین‌ها و قیمت‌ها در بازار وجود دارند که باعث سردرگمی خریداران خواهد شد. از فروشنگان بخواهید تا بهترین برندها را به شما معرفی کنند.

  1. قابلیت های موجود در دوربین ها و دستگاه‌ها

پس از انتخاب برند، انواع مختلفی از دوبین‌ها با قبلیت‌های متفاوت در پیش رویتان ظاهر خواهد شد. مسلما هرچقدر امکانات بیشتری داشته باشد شامل هزینه بیشتری خواهد شد. توجه کنید هر محصول باید متناسب با فاصله تحت پوشش، نوع کاربرد، انتظارات کارفرما، مکان موردنظر و ... انتخاب شود.

  1. تعداد دوربین‌ها و مکان نصب دوربین‌ها

اگر تعداد دوربین‌ها زیاد باشد و یا اینکه فضای زیادی را بخواهیم پوشش دهیم، مسلما نیاز به کابل، داکت، لوله و بطور کلی تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت. همین امر سبب افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

در پایان

فروش و نصب دوربین مداربسته توسط شرکت‌های مختلفی انجام می شود. در موارد فوق نکات مهمی برای نصب دوربین مداربسته ذکر شد که رعایت هریک سبب امنیت بیشتر، کیفیت بالاتر و صرف هزینه درست خواهد شد. دوربین‌ها مهمترین تجهیزات برای امنیت مکان‌های مختلف به شمار میروند، بنابراین نصب و راه اندازی درست آن از هر نظر اهمیت دارد.

منبع : فروشگاه دوربین مداربسته آلتون سیستم یزد