به گزارش پایگاه خبری نشان :

واردات از چین با سرمایه کم مسئله بسیار مهمیست که فکر واردکنندگان بسیاری را مشغول خود کرده. آماده‌سازی برای واردات کالا از چین شامل چک لیستی می‌باشد که اگر به درستی مدیریت نشود می‌تواند موجب تاخیر در حمل و نقل و حتی جریمه شود.

چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و به‌طور مداوم بخش بزرگی از کالاهای مورد نیاز بازار ایران را تامین می‌کند. با وجود روابط متزلزل بین کشورها، این روند در طول زمان انحراف کمی داشته و واضح است که تجارت بین دو کشور در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به هر حال یافتن منابع جدید برای کارآفرینی آسان نیست، به همین خاطر واردکنندگان باید درک قوی از الزامات واردات داشته باشند. واردات از هر کشوری می‌تواند یک تلاش پرسود، هیجان‌انگیز و در مواقعی یک چالش باشد.

وانیکس، شرکت بازرگانی معتبر می‌تواند به شما اطمینان دهد که تمام اسناد و مدارک مناسب را در اختیار دارید و می‌توانید واردات از چین با سرمایه کم را نیز بدون مشکل و بسیار آسان انجام دهید.

6

دستورالعمل‌هایی که باید برای واردات با سرمایه کم از چین بدانید

  • برخورد با تعرفه‌ها و محدودیت‌ها
  • تامین کالا
  • پرداخت هزینه کالا
  • انجام مراحل واردات کالا
  • ترتیب حمل و نقل
  • تحویل نهایی

درک مفاهیم اولیه مرتبط با نحوه واردات می‌تواند به بی دردسر شدن فرآیند و واردات حتی با سرمایه کم نیز کمک بسیاری کند. دستورالعمل‌های ما می‌تواند به شما در یادگیری فرآیند کمک کند، البته مشاوران متخصص وانیکس نیز می‌توانند این فرآیند را برای شما ساده‌تر کنند.

واردات از چین

چین جزء کشورهاییست که علیرغم تزلزل‌هایی که در اقتصاد جهانی به خاطر شیوع بیماری همه‌گیر به وجود آمده بود، اما همچنان به تولیدات خود و عرضه کالا در سطح جهانی ادامه داد.

نگرانی‌های بهداشت جهانی به طور جدی تجارت چین را تحت تأثیر قرار داد و این بار برای بسیاری از افرادی که به دنبال واردات کالا بودند، کمی نگران‌کننده شده بود. با این حال، هنوز هم بسیاری از کشورهای بزرگ واردات از چین را انجام می‌دادند و این‌گونه فرصت‌هایی برای صاحبان مشاغل به وجود می‌آمد.

برخی از کالاهای پر تقاضا از چین می‌آیند. بسیاری از تجار بین‌المللی به دنبال واردات دستگاه تنفس مصنوعی، تجهیزات حفاظت فردی، دستکش‌های جراحی، تخت‌های مراقبت‌های ویژه و موارد دیگر هستند. اقلامی که می‌توانید از چین وارد کنید و از تعرفه معاف هستند عبارتند از:

  • فریزرهای عمودی
  • نی آشامیدنی پلاستیکی
  • ماسک‌های تنفسی و صورت N95
  • ماسک‌های بیهوشی

با توجه به معافیت بسیاری از کالاها از تعرفه و افزایش تقاضا برای کالاهای وارداتی، بسیاری از واردکنندگان از این فرصت استفاده کردند. شما نیز می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با راهنمایی ما یک تجربه عالی کسب کنید. و اما در ادامه می‌خواهیم هزینه‌های واردات از چین را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که آیا واردات از چین با سرمایه کم امکان پذیر است یا خیر.

هزینه‌های واردات از چین

اگرچه کالاهای وارداتی می‌توانند ارزان‌تر از کالاهای داخلی باشند، اما برخی هزینه‌های اضافی همراه با آوردن کالا از چین وجود دارد. این موضوع می‌تواند واردات از چین با سرمایه کم را کمی مشکل کند. هزینه‌های وارداتی که باید در مورد آن‌ها بدانید عبارتند از:

  • هزینه حمل و نقل: انتقال کالا از چین به کشور مورد نظر به عهده شما یا فروشنده است.
  • هزینه‌های انبار، بازرسی و بندر ورودی: محصولات وارد شده از چین هنگام عبور از مرزهای کشور بازرسی می‌شوند. در برخی موارد، این بازرسی‌ها ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.

بسته به محصولات وارد شده، این هزینه‌ها می‌تواند هزینه‌های غیرمنتظره دیگری را نیز به بار بیاورد. علاوه بر این، ممکن است در زمان بازرسی، هزینه‌های بندر نیز نیاز به پرداخت داشته باشد.

  • هزینه‌های کارگزار گمرکی: کار با یک کارگزار گمرک دارای مجوز می‌تواند به آسان کردن فرآیند واردات کمک کند. آن‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تمام هزینه‌ها پرداخت و مجوزها دریافت می‌شوند. کار با یک کارگزار گمرک دارای مجوز، کارمزدی است.
  • هزینه‌های نماینده: هنگام واردات از چین، نمایندگان گمرک می‌توانند کالاهای شما را بازرسی کنند. این موضوع گاهی اوقات می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. خبر خوب این است که شما می‌توانید این هزینه‌ها را در بندر ورودی بپردازید تا کالاهای خود را به انبار یا محل خود ارسال کنید.
  • عوارض واردات: این یک جنبه اصلی از فرآیند واردات است که باید به آن توجه داشته باشید. عوارض واردات از چین به کشور مورد نظرتان می‌تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد و عوارض با توجه به ارزش محصولات ارزیابی می‌شود.

واردات بدون گمرک

در بسیاری از موارد، هنگام واردات از چین، اوراق گمرکی اجباری نیستند و برعکس، گاهی این اوراق بسیار ضروری می‌باشند.

اوراق گمرکی اساساً یک بیمه‌نامه است که پرداخت عوارض و مالیات به کشور مورد نظر را هنگام واردات کالا پوشش می‌دهد.

اوراق گمرکی تضمین می‌کند که عوارض و مالیات در هر شرایطی پرداخت می‌شود. وارداتی که از راه هوایی و از راه دریا وارد می‌شود نیز نیاز به اوراق گمرکی دارد. توجه داشته باشید که در صورت نداشتن اوراق گمرکی صحیح هنگام واردات از چین، دچار تاخیر و جریمه خواهید شد.

اگر هنگام واردات از چین تصمیم به کار با یک شرکت بازرگانی معتبر گرفتید، می‌توانید از اعتبار آنها برای ایمن سازی تراکنش خود استفاده کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار روی وانیکس حساب باز کنید. این موضوع می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

کالاهای سفارشی و خریداری شده در زمان مشخص بدون نگرانی ترخیص از گمرک، در انبار شرکت شما تحویل داده می‌شود. وانیکس تجربه زیادی در زمینه واردات دارد و شما می‌توانید توسط تیم متخصص ما آموزش ببینید و سپس روش‌های واردات بدون گمرک را نیز تجربه کنید. در این صفحه اطلاعات مفیدی قرار داده‎ایم که برای واردکنندگان نوپا مفید است.

7

مهم است بدانید دو نوع اوراق گمرکی وجود دارد که می‌توانید هنگام واردات از چین انتخاب کنید، اوراق بدهی تک ورودی و اوراق بدهی پیوسته. نوع اوراق بدهی که انتخاب می‌کنید به احتمال زیاد بستگی به تعداد دفعات واردات شما از چین به کشور مورد نظرتان دارد.

کمی درباره مراحل واردات کالا بدانید

واردات از چین با سرمایه کم نیاز به برنامه‌ریزی دارد. واردات فرآیندی پیچیده است. عدم برنامه ریزی می‌تواند منجر به تاخیر، هزینه‌های اضافی و از دست دادن سود شود. در این بخش مراحل واردات کالا را به ‌صورت مختصر برای شما بیان کرده‌ایم تا بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید.

  • تصمیم گیری در مورد محصول و انتخاب یک تامین کننده
  • بررسی کامل محصول
  • طبقه‌بندی و محاسبه
  • ثبت سفارش
  • آماده شدن
  • انتظار برای ارسال

اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات را در مورد کالاهای وارداتی خود می‌دانید. ارائه اطلاعات نادرست در مورد کالا و ارزش آن‌ها غیرقانونی است. بنابراین اطلاعات دقیقی در مورد کالاهای وارداتی خود داشته باشید، تا اگر اطلاعات نادرستی به شما دادند بتوانید متوجه شوید و اقدام کنید.

سوالات مهمی که باید درباره مراحل واردات کالا پاسخ داده شود

  • آیا می‌توان کالاها را به صورت قانونی وارد کرد؟

وانیکس می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا محصولات شما برای واردات قانونی هستند یا خیر. 

  • آیا از رویه‌های گمرکی مناسب پیروی می‌کنید؟

شرکت ما می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل گمرکی رعایت شده و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

برای اطلاع از مراحل واردات کالا با وانیکس کلیک کنید.

8

مهم‎ترین نکته‌ای که همیشه در واردات آنلاین مورد توجه قرار می‎گیرد، اعتماد بین طرفین است. وانیکس با ارائه چک ضمانت، همواره سعی بر اطمینان خاطر واردکنندگان دارد.