به گزارش پایگاه خبری نشان :

دندان ها بخش مهمی از چهره افراد را تشکیل می‌دهند و به جذابیت و زیبایی آن ها کمک می‌کنند. داشتن دندان هایی سالم و درخشان باعث می‌شود لبخند شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد. امروزه افراد بسیاری برای حفظ آراستگی و زیبایی چهره خود به دندانپزشک زیبایی مراجعه می‌کنند. دندانپزشک زیبایی با انجام خدماتی مثل روکش، لمینیت، ایمپلنت دندان، کامپوزیت و... نقص های ظاهری دندان ها را از بین می‌برد و آن ها را سفید و درخشان می‌کند. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های دکتر دندانپزشک زیبایی در غرب تهران بپردازیم.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی اصولاً ارتباطی به رفع خرابی های دندان و ریشه دندان ها ندارد. بلکه به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که به هدف آراستگی ظاهر و حفظ زیبایی دندان ها انجام می‌گیرد. ممکن است دندان های افراد به دلایل مختلفی دچار زرد شدن، تغییر شکل، شکستگی و مشکلاتی از این قبیل شوند. چنین اتفاقاتی معمولاً فرد را نگران می‌کند و باعث می‌شود هنگام لبخند زدن یا خندیدن احساس خجالت زدگی بکند؛ اما خوشبختانه با پیشرفت علم دندانپزشکی، در حال حاضر ابزارها و تجهیزات ویژه ای برای رفع مشکلات ظاهری دندان ها وجود دارند که می‌توانند زیبایی را به چهره افراد برگردانند.

 

تفاوت دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی عمومی

شاید بسیاری از افراد تعریف دقیقی از دندانپزشک زیبایی نداشته باشند و به تفاوت کار دندانپزشک عمومی و دندانپزشک زیبایی مطلع نباشند. در یک تعریف ساده می‌توان گفت دندانپزشک زیبایی به کسی گفته می‌شود که از ابزارهای مخصوص استفاده می‌کند تا اشکالات ظاهری دندان ها را برطرف کند. در دندانپزشکی زیبایی تمرکز پزشک بر اصلاح لبخند و زیبایی دندان های بیمار است. درصورتی‌که دندانپزشک عمومی، حفظ سلامت و استحکام دندان ها را موردتوجه قرار می‌دهد. البته استحکام و مقاومت دندان ها در دندانپزشکی زیبایی نیز اهمیت دارد اما همانطور که گفته شد هدف اصلی از دندانپزشکی زیبایی، حفظ زیبایی ظاهری دندان است.

اغلب افرادی که برای دریافت خدمات دندانپزشکی زیبایی مراجعه می‌کنند موارد اورژانسی نبوده و دچار دندان درد نیستند. همین مسئله تفاوت دندانپزشکی عمومی و دندانپزشکی زیبایی را آشکار می‌کند. اساساً دندانپزشک عمومی به مشکلات ریشه‌ای و عصبی دندان ها رسیدگی می‌کند و موظف است تا خرابی، پوسیدگی، حفره های دندان، مشکلات لثه و... را برطرف کند. درحالی‌که دندانپزشک زیبایی اموری مثل سفید کردن دندان، اصلاح طرح لبخند و ترمیم دندان های شکسته را در اولویت قرار می‌دهد.

دکتر بروفه

خدمات دندانپزشک زیبایی

خدمات دندانپزشکی زیبایی بسیار متنوع و متعدد هستند و هر یک از آن ها جهت رفع نقایص خاصی کاربرد دارند. هنگامی که به دندانپزشک زیبایی مراجعه می‌کنید، دندانپزشک پس از معاینه دندان های شما می‌تواند مشکل را شناسایی کرده و راهکار مناسب را برایتان تجویز کند. عمده ترین روش‌های مورداستفاده در دندانپزشکی زیبایی شامل موارد زیر هستند:

  • اصلاح طرح لبخند

    اصلاح طرح لبخند به مجموعه‌ای از اقدامات گفته می‌شود که در آن دندانپزشک زیبایی تلاش می‌کند با اصلاح شکل لثه ها، ترمیم دندان های شکسته و ناصاف، پر کردن فاصله بین دندان ها، بهبود رنگ دندان ها و... فرم لبخند افراد را زیباتر سازد. در این روند علاوه بر اینکه به داشتن لبخند زیبا و متناسب تأکید می‌شود، دندان ها به‌دقت معاینه شده و ایرادهای عملکردی آن‌ها نیز برطرف می‌شوند.

  • لمینت دندان

    لمینت دندان روکشی یکرنگ است که روی دندان ها را پوشانده و آن‌ها را سفید و جذاب می‌کند. لمینت که به آن " ونیر" هم گفته می‌شود، دارای دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی است. برای چسباندن لمینت روی دندان ها، ابتدا لایه نازکی از دندان را با استفاده از ابزارهای مخصوص تراش می‌دهند تا سطح دندان صاف و صیقلی شود. این روش از محبوبیت بالایی برخوردار است و افراد بسیاری برای سفید و درخشان کردن دندان های خود از لمینت استفاده می‌کنند.

  • بلیچینگ و سفید کردن دندان ها

    بسیاری از افراد حتی با مسواک زدن مرتب، دچار زردی و کدر بودن رنگ دندان هایشان هستند و این مسئله ممکن است باعث خجالت آن‌ها شود. روش بلیچینگ یک روش تخصصی برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی دندان‌ها است که به کمک مواد شیمیایی انجام می‌شود. سفید کردن دندان ها در این شیوه با استفاده از جرم‌گیری دندان ها، قرار دادن ژل سفیدکننده روی دندان و تاباندن نور لیزر به دندان ها صورت می‌گیرد.

  • ارتودنسی

    گاهی اوقات ممکن است دندان های یکی فرد حالت نامرتبی داشته باشند و در جایگاه نامناسبی از فک قرار بگیرند. رشد دندان ها به‌صورت کج و نامرتب علاوه بر این‌که از زیبایی فرد می‌کاهد، او را بیشتر در معرض پوسیدگی دندان ها قرار می‌دهد. ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که در آن تلاش می‌شود با براکت گذاری و سیم‌کشی دندان ها، ترتیب قرارگیری دندان ها را به حالت طبیعی بازگرداند. ارتودنسی به‌عنوان روشی مطمئن برای رفع ناهنجاری های فک، فاصله بین دندان ها، شلوغی دندان و کج بودن دندان ها شناخته می‌شود.

  • ایمپلنت

    ایمپلنت به معنای جایگزین کردن ریشه دندان است و معمولاً در مواردی کاربرد دارد که فرد یکی از دندان های خود را در حوادث ازدست‌داده یا مجبور می‌شود دندان خود را بکشد. در این شرایط برای این‌که خالی بودن جای دندان سابق، تأثیر منفی بر زیبایی چهره فرد نداشته باشد اقدام به ایمپلنت دندان می‌شود. منظور از ایمپلنت، پیچ های فلزی سازگار با بدن انسان هستند که با استفاده از جراحی، به استخوان‌های فک متصل می‌شوند. به‌این‌ترتیب با استفاده از انواع ایمپلنت ها می‌توان یک یا چند دندان مصنوعی را جایگزین دندان های از دست رفته کرد.

  • روکش دندان

    روکش دندان که با نام پروتز ثابت نیز شناخته می‌شود، یک روش درمانی برای حفاظت از دندان هایی است که ترمیم آن ها دیگر موثر نخواهد بود. به عنوان مثال چنانچه دندانی بیش از حد پوسیده باشد، احتمالاً پر کردن دندان نتیجه بخش نیست و به همین دلیل روکش کردن آن گزینه مناسب تری به نظر می رسد. روکش دندان جنس های مختلفی دارد و بعد از قالب گیری دندان، توسط دندانپزشک روی دندان چسبانده می‌شود.

 

بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران

همانطور که اشاره شد بسیاری از خدمات زیبایی نیازمند تخصص و مهارت کافی دندانپزشک در این زمینه هستند. از همین رو یک دندانپزشک زیبایی باید با جدیدترین متدهای درمانی دنیا آشنا بوده و دانش خود را به روز کند. انجام امور زیبایی دندان نزد افراد غیر متخصص و بی تجربه می تواند منجر به مشکلات دندان و دهان شده و هزینه هنگفتی را به بیمار تحمیل کند؛ بنابراین توصیه می‌شود جهت دریافت خدمات تخصصی به بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران، یعنی دکتر نسیم بروفه مراجعه کنید.

دکتر دندانپزشک زیبایی در غرب تهران

مراجعه به پزشک

زرد بودن، نامرتب بودن، پوسیدگی، وجود لکه ها و حفره های دندان از مشکلاتی هستند که در چهره افراد تاثیر بسزایی داشته و جذابیت آن ها را تا حدودی کاهش می‌دهند. این عوامل ممکن است سبب افت اعتماد به نفس شخص شده و او را از صحبت کردن و لبخند زدن در جمع باز دارند. خوشبختانه امروزه راه حل های متعددی برای رفع این مشکلات وجود دارد. تمامی ایرادها و نواقص ظاهری دندان و لثه ها با مراجعه به کلینیک دکتر نسیم بروفه، جراح و دندانپزشک حرفه ای در تهران قابل برطرف شدن هستند.

 

آدرس کلینیک

تهران - بزرگراه اشرفی اصفهانی - خیابان ناطق نوری - بیمارستان سلامت فردا - کلینیک دندانپزشکی دکتر نسیم بروفه

 

ساعت کاری:

شنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 19 عصر

پنج‌شنبه‌ها 10 تا 15 بعدازظهر

 

شماره تماس:

09034322022 - 02149229190

 

آدرس سایت کلینیک: www.drboroofehdentalclinic.com

 

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/drboroofehdentalclinic