به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق نشیمن می‌تواند دشوار باشد، زیرا رنگ‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. دانستن اینکه کدام ترکیب رنگی متضمن زیبایی اتاق خواهد بود و توانایی انتخاب بهترین طیف رنگی، کار چندان پیچیده‌ای نیست. این فرایند به مهارت‌های ساده‌ای نیاز دارد که همه ما می‌توانیم آنها را یاد بگیریم. یک پالت رنگی تهیه کرده و کار را با طیف کلاسیک شروع کنید. سپس برای ایجاد جلوه‌های بیشتر از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. فکر کنید در حال آشپزی هستید و رنگ‌ها حکم ترکیبات و ادویه‌جات را دارند.

رنگ مناسب برای اتاق نشیمن؛ طیف آرامش‌بخش سبز 

طیف سبز ارتباط شما را با طبیعت احیا می‌کند و به شما احساس آرامش، سرزندگی و خوش‌شانسی می‌دهد. این طیف رنگی در دکوراسیون خانه بسیار اهمیت دارد. با انتخاب طیف سبز به راحتی می‌توانید ایده‌های مختلفی برای دکوراسیون و رنگ‌آمیزی اتاق نشیمن پیدا کنید که با ظاهر دلخواه شما مطابقت داشته باشد.

طیف قرمز

به طیف قرمز فکر می‌کنید؟ شاید قرمز کمی دراماتیک به نظر برسد، اما رنگی است که زندگی کردن در کنار آن راحت است. رنگ قرمز گرم است و احساس آسایش می‌دهد. جلوه‌ی آن نیز در زیر نور مصنوعی باعث می‌شود که انتخاب فوق‌العاده‌ای برای اتاق نشیمن باشد. یکی از دلایل انتخاب قرمز برای اتاق نشیمن، گرمای این رنگ است که در مناطق سردسیر فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند. بنابراین برای یک اتاق نشیمن دنج مناسب است.

جان بخشیدن به یک طرح خنثی با رنگ‌های اصلی

اساسا رنگ مناسب برای اتاق نشیمن می‌تواند کمی جسورانه باشد. احساس می‌کنید جسور هستید؟ دیوارهای آبی پررنگ جلوه‌ای زیبا به فضا می‌بخشند و باعث می‌شوند اتاق شما جذاب‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد. به جنبش‌های طراحی در سایر نقاط-مانند باهاوس-توجه کنید. در این سبک می‌توانید از بین رنگ‌های اصلی مانند آبی و زرد خردلی، یا بنفش اسطوخودوس و نارنجی گوجه‌ای یکی را انتخاب کنید. رنگ‌ها باید جسور باشند و خنثی به نظر نرسند، پس رنگ‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانید به آنها اصالت بدهید.

فضاهای سرد را با طیف رنگ‌های گرم دلپذیر کنید

در یک اتاق نشیمن سرد یا اتاقی که می‌خواهید گرم و دلپذیر باشد، قرمز یک گزینه عالی است. قرمز اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیار محرک است. این رنگ لحظه‌ای را در حین تمرین به ذهن متبادر می‌کند که فرد در اوج فعالیت خود است. این ایده از موفقیت نارنجی و قرمز روشن الهام گرفته است. قرمز یک رنگ فصلی برون‌گرا است و وقتی با خاکستری-رنگ پایداری-ترکیب می‌شود، چرخه کامل یک روتین را بازنمایی می‌کند. این رنگ آرام  و نشان‌دهنده‌ی پایان سفر است؛ وقتی که باید بدنتان را پس از تمرین سرد کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق نشیمن از طیف‌های خفیف

طیف کم‌رنگ گل رز به یک رنگ مناسب برای اتاق نشیمن در طرح‌های امروزی تبدیل شده است. این طیف در ترکیب با رنگ‌های جسورانه‌تر باعث می‌شود که جذابیت فضا به چشم بیاید. پیش‌بینی می‌شود که طیف‌های خنثی به زودی محبوبیت زیادی پیدا کنند. ترکیب طیف‌های خفیف با رنگ سبز ملایم، خاکستری کم‌رنگ، مشکی و طیف طلایی باعث ایجاد یک فضای فوق‌العاده می‌شود.

صورتی کم‌رنگ برای اتاق نشیمن بهترین گزینه است؛ زیرا شگفت‌انگیز و در عین حال آرام است. ترکیب این رنگ با قرمز سوخته، یک فضای فوق‌العاده گرم ایجاد می‌کند. ترکیب نارنجی روشن و فیروزه‌ای با صورتی کم‌رنگ نیز حس یک فضای گرمسیری و جنگلی را به شما می‌دهد. به همین دلیل است که ما این ترکیب رنگی را دائما در اینستاگرام می‌بینیم. صورتی کم‌رنگ بسیار احساسی است و حس اعتماد و لذت از زندگی را به شما می‌بخشد.

طیف‌های ملایم را در کنار رنگ‌های خاکی استفاده کنید

به ایده‌های خود حال و هوای تابستانی بدهید. از طیف رنگی تمشک و مرکبات برای ایجاد ظاهری سرزنده و مجلل استفاده کنید. استفاده از کتان و طراحی چشم‌نواز مبلمان، حال و هوای آرامش‌بخشی به این فضا می‌دهد که از کولیان الهام گرفته شده است. آرامش این فضا با استفاده از پرده‌های بدون آستر که جلوی نور خورشید را می‌گیرند، دو چندان می‌شود.

ترکیب سایه‌های رز حس تجمل، زنانگی و شیک بودن را به شما القا می‌کند. انگار صورتی به بلوغ رسیده و ظاهر آرام، پیچیده و خاکی خود را عرضه می‌کند. صورتی یک دوگانگی هیجان‌انگیز دارد. به ظاهر نرم و لطیف و در باطن قوی و منسجم است. بهتر است از رنگ سفید در کنار صورتی استفاده نکنید، زیرا ممکن است فضا را خنثی جلوه دهد. از رنگ‌های خنثی گرم‌تر، مثل طیف خاکستری که عمق بیشتری دارند یا طیف زغالی، سبز زمردی و مشکی استفاده کنید.

از پاستل‌های پودری محبوب استفاده کنید

طیف‌های گچی همیشه انتخاب جذابی برای فضای داخلی هستند و فضای اتاق را ظریف جلوه می‌دهند که به راحتی می‌توان در آن زندگی کرد. ترکیب این طیف با رنگ‌های جسور، فضای آرام و بزرگ‌تری به شما می‌دهد. همچنین اگر از یک سایه شیرین استفاده کنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

تزئین اتاق نشیمن با سایه‌های پاستلی به معنای این نیست که فضای اتاق رنگ‌پریده می‌شود. یک دیوار برجسته با رنگ تیره‌تر مانند آبی تیره ایجاد کنید تا رنگ‌های روشن را متعادل کند. برای عمق بخشیدن به فضا، از بافت‌های ظریف با روکش‌های پشمی، پرده و قالیچه‌های طرح‌دار استفاده کنید.

آیا طیف توتی رنگ مناسب برای اتاق نشیمن است؟

بادمجانی و نیلی جذابیت ماندگاری دارند که باعث می‌شود برای دکور عالی باشند. اما اگر از آنها به تنهایی استفاده کنید، ممکن است فضا را سرد کنند. فضا را با رنگ‌های خاکی یا طیف نارنجی گرم کنید. این طیف با رنگ‌هایی که پایه آبی دارند-مانند بنفش یا سبزآبی-خوب ترکیب می‌شود. بنفش نماد قدرت و اشتیاق است. طیف قوی و متنوع آن با خلاقیت، فردگرایی و ابداع مرتبط است. در انتخاب طیف بنفش همیشه رنگی را بردارید که چند درجه روشن‌تر از رنگ مورد نظرتان است، زیرا در عمل پررنگ‌تر جلوه می‌کند.

اسطوخودوس نور را حتی در زمستان منعکس می‌کند. بنابراین، یک انتخاب هوشمندانه برای اتاق نشیمن است. اتاق نشیمن با رنگ‌های بنفش و صورتی هوشمندانه جلوه می‌کند. این رنگ‌ها یک فضای آرام و جالب ایجاد می‌کنند که بسته به محیط اتاق آرام یا جسور به نظر خواهند رسید.

طرح‌های خنثی را با استفاده از سایه‌های خاکی گرم کنید

سایه‌های شنی ایده خوبی برای رنگ‌آمیزی اتاق نشیمن هستند و در یک پالت خاکی، در کنار رنگ سفالی یا دارچینی گرم، یا سبزآبی روشن و پرتقالی خوب جلوه می‌کند. شما می‌توانید به تنهایی از سایه‌های خاکی استفاده کنید و یک پس‌زمینه آرام و خنثی بسازید و از رنگ‌های جسور مانند آفتابگردانی برای دکور استفاده کنید. یا می‌توانید از طیف همگن ماسه‌سنگ، بژ یا ماسه‌ای برای اتاق نشیمن استفاده کنید که حس رنگ‌های مایل به سفید یا خنثی را به اتاق می‌دهند.

از رنگ‌های خنثی برای ایجاد ظاهری آرام استفاده کنید

اتاق نشیمن خود را با یک پالت رنگی تازه و سرزنده، متشکل از سنگ آهک، گلسنگ و مریم گلی احیا کنید. طیف ملایمی از سنگ آهک را برای دیوارها انتخاب کنید و از سایه‌های رنگی متفاوت اما نزدیک به کرم یا سبز برای مبلمان استفاده کنید تا فضایی آرامش‌بخش داشته باشید. یک کاناپه طرح‌دار می‌تواند فضای خنثی اتاق نشیمن را سرزنده کند. برای کاناپه از کوسن‌هایی با طرح گل و گیاه و مناظر جنگلی استفاده کنید. در نهایت، باغ را به خانه بیاورید: گیاهان و کاکتوس‌ها را با شکوفه‌های تازه بهاری ترکیب کنید و از تصاویر گیاهان، مرجان‌های مصنوعی و ژئودهای کریستالی برای همخوانی فضا با طبیعت استفاده کنید.

منبع: «وبسایت املاک خانه انزلی؛ معتبرترین موسسه ملکی در گیلان»