به گزارش پایگاه خبری نشان :

مبلمان کلاسیک مدرن بخریم یا مبلمان سنتی چوبی؟ امروزه مبلمان کلاسیک مدل های مختلفی دارد، از مبلمان چوبی گرفته تا پلی استر! در مدل های کلاسیک، دسته ها، پایه ها و بدنه از رنگ ها و تنوع های زیادی در جنس و طرح استفاده می کنند. یکی از مهمترین دغدغه های مردم امروزی قیمت و کیفیت مبلمان است. البته مردم باید بدانند که مدل های مبلمان متنوع است. امروزه مبلمان سنتی چوبی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تا حدی زیادی می تواند با سلیقه مردم ایران تطابق داشته باشد.

در ادامه با مدل های متنوع مبلمان چوبی سنتی آشنا می شوید. یک مبل سنتی چوبی همانند مبلمان کلاسیک دارای مدل تکنفره، مدل دو نفره و مدل سه نفره است. ظاهر مبلمان سنتی در مقایسه با مبلمان کلاسیک ساده تر بوده و بیانگر سبک روستیک است. چوب استفاده شده در مبلمان سنتی بسیار ساده و صاف بوده و معمولا دارای طرح های ایرانی است که برآمدگی یا اننحنای خاصی در چوب وجود ندارد اما سطح آن دارای شبکه هایی است که نمایانگر زیبایی در سادگی است.

مردم ایران در طول تاریخ همواره به هنرهایی مانند منبت کاری یا معرق کاری علاقه زیادی نشان داده اند. از قدیم تا به امروز استفاده از چوب مخصوصا چوب منبت کاری شده در طراحی مبلمان ایرانی کاربرد فراوانی داشته است. اگر به تاریخ و تصاویر تاریخی نگاه کنید، همواره مبلمان چوبی سنتی یکی از پرکاربردترین وسیله ها در میان شاهان ایرانی بوده است. این مبلمان همواره با شبکه های زیبا با طرح های اصیل ایرانی طراحی می شوند تا چشم بیننده را به خود خیره کنند.

امروزه صنایع چوب نصر با تکیه بر هنر ایرانی و با الهام گرفتن از سبک سنتی ایرانی مدل های متنوعی از مبلمان سنتی چوبی را تولید کرده است. این نوع مبلمان به دکوراسیون خانه شما حالت اشرافی و شاهانه می بخشد. برای زیباتر شدن طراحی مبلمان سنتی می توانید از ترکیب چوب و پارچه های رنگی استفاده کنید. ترکیب رنگ چوب قهوه ای و پارچه قرمز رنگ ظاهر بسیار زیبایی به وجود خواهد آورد.

بهترین جنس چوب برای تولید مبلمان سنتی چیست؟

در صورتی که برای تولید یک محصول چوبی، نیاز به استحکام بالا وجود داشته باشد، از چوب روسی استفاده می شود. این نوع چوب، به دلیل استحکام بالا می تواند به راحتی چندین سال در بالا ترین سطح خود عمل کند و از نظر کیفیت و ظاهر هیچ تغغیری در آن به وجود نیاید.

به صورت کلی، اصلی ترین ویژگی چوب روسی را می توان ترک نخوردن آن پس از خشک شدن نامید. چوب های روسی به دلیل نوع بافت آن ها، کم ترین احتمال ترک خوردگی را دارند و همین موضوع سبب شده تا مناسب ترین نوع چوب برای استفاده های مبل سازی، چوب روسی باشد.

دیگر ویژگی که چوب روسی را برای استفاده در صنعت مبل سازی مناسب می کند، سمباده خوری آسان آن است. در واقع، این نوع چوب، کار نجار ها را برای رسیدن به محصول مورد نظر کاملا راحت می کنند و کم ترین زحمت را برای آن ها به همراه خواهند داشت.

پیشینه تولید مبل سنتی در ایران

از زمانی که مبل به وجود امد سال ها نچندان بعد مبلمان وارد ایران شدند. در آن زمان برای زیبایی مبلمان بسیاری منبت کاری بر روی مبلمان انجام میدادند تا مبلمان بسیار زیبا به نظر برسد. با تغییر زمانه و بروز شدن مردم برای اینکه به خانه هایشان جلوه های زیبا تر و سبک سنتی تری بدهند مبلمان سنتی سفارش میدادند. این مبلمان های سنتی با طرح های بسیار قدیمی زیبایی بسیار خاصی را داشت. بیشتر از این مبلمان در اتاق های پذیرایی استفاده می شود. این مبلمان تماما از چوب ساخته شده است. اگر شما فردی هستید که از وسایل قدیمی خوشتان می اید این مبلمان میتواند دکوراسیون قدیمی خانه شما را تکمیل کند.

برای تولید این مبلمان باید از بهترین چوب ها استفاده شود زیرا باید منبت کاری های بسیار زیادی بر روی این مبلمان صورت گیرد تا زیبایی را به این مبلمان بدهد تمامی جاهای این مبلمان از  چوب ساخته شده است و حتی پارچه یا چیزی به نام روکش بر روی این مبلمان وجود ندارد . نشیمنگاه و حتی پشتی این مبلمان از چوب های صیقل داده شده است و می توانید راحت بر ان تکیه بزنید و از نشستن بر این مبلمان راحتی چوبی سنتی لذت بسیار کافی را ببرید.