به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

جراحی تعویض مفصل زانو یک عمل مهم و موثر در زندگی هر فرد است، زیرا توانایی هایی مانند دویدن یا انجام حرکات عادی را به فرد باز می گرداند. اما برای بسیاری از بیماران این سوال مطرح است که هزینه آن چقدر است و چقدر می توانند بدون نگرانی این عمل را انجام دهند. هزینه جراحی تعویض مفصل زانو همیشه دغدغه بیماران بوده است. کاندیدهای جراحی تعویض مفصل زانو به درمان های ساده و کم تهاجمی پاسخ نداده اند. قبل از هر چیزی باید بدانید که این عمل جراحی بسیار حساس را توسط بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران انجام دهید .

تعویض مفصل زانو چیست؟

وجود بافت غضروفی نرم و الاستیک در انتهای استخوان ها، یعنی در محل مفصل، حرکت آنها را تسهیل می کند. اما به دلیل تخریب پیشرونده غضروف، اصطکاک افزایش یافته و در نهایت باعث سایش استخوان و درد شدید در زانو می شود. . در این موارد انجام جراحی تعویض مفصل زانو توسط بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در تهران ارتوپد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.

عوامل موثر بر هزینه جراحی تعویض مفصل زانو

عوامل متعددی در تعیین قیمت جراحی تعویض مفصل زانو تاثیر مستقیم دارند و بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران بر اساس این عوامل هزینه را تعیین می کند. این عوامل باعث می شود هزینه جراحی تعویض مفصل زانو برای افراد یکسان نباشد. به همین دلیل است که هیچ جراحی تا زمانی که بیمار از نظر فیزیکی معاینه و آزمایش نشود، هزینه ای را تبلیغ نمی کند.

مهارت و تجربه جراح : تجربه و مهارت جراح در تعیین هزینه جراحی تعویض مفصل زانو بسیار مهم است. هر چه جراح صلاحیت بیشتری داشته باشد، حقوق بیشتری دریافت می کند. توصیه ما این است که بیمار حتی اگر هزینه زیادی را قرار است پرداخت کند بهتر است عمل خود را توسط بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران انجام دهد .

وضعیت بیمار و مشکلات مفصلی : وضعیت قرارگیری زانوی بیمار نیز در تعیین قیمت جراحی تعویض مفصل زانو موثر است. هرچه تغییرات بیشتری نیاز باشد، کار جراح دشوارتر می شود و هزینه عمل بیشتر می شود. وضعیت مفصل و زانوی بیمار نیز بر هزینه خرید پروتزهای مصنوعی تأثیر می گذارد زیرا بسته به شرایط ممکن است نوع و مدل خاصی از ایمپلنت مورد نیاز باشد.

هزینه خرید مفصل مصنوعی : هزینه خرید مفصل مصنوعی نیز تاثیر زیادی بر هزینه های کلی دارد. هر چه وضعیت بیمار بدتر باشد، هزینه ایمپلنت بیشتر می شود. در واقع هزینه به کمیت و اندازه پروتز مورد استفاده بستگی دارد.

13

آیا نتیجه عمل تعویض مفصل زانو دائمی است؟

جراحی تعویض مفصل زانو نقش مهمی در بهبود وضعیت بیمار خواهد داشت. اما برای دستیابی به بهترین نتیجه عمل و حداکثر مدت زمان پروتز (حدود 20 سال) لازم است مجموعه اقدامات زیر انجام شود.

  • مراجعه به بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران
  • انجام فیزیوتراپی های لازم پیش از جراحی جهت تقویت عضلات
  • تکنیک جراحی و دانش و تجربه پزشک
  • نوع پروتز و شرکت سازنده ی آن
  • مراقبت های دوره ی نقاهت ( مانند فیزیوتراپی و نرمش )
  • مراقبت های همیشگی بیمار از پروتز ( نحوه ی نشستن و فشار نیاوردن به زانو)

سایت پزشکا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت پزشکا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت پزشکا برای پزشکان. کلینیک های زیبایی و شرکتهای فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

انواع مختلف جراحی تعویض مفصل زانو

جراح ارتوپد وضعیت مفصل زانو آسیب دیده را در 3 قسمت اصلی زانو یعنی داخلی، جانبی و کشکک بررسی می کند. یکی از انواع جراحی ها را برای کمک به بهبود وضعیت بیمار و جایگزینی مفصل زانو انتخاب می کند

جراحی تعویض جزئی زانو: این نوع جراحی در سنین مختلف و بسته به سلامت اجزای مفصلی مانند رباط ها و میزان آسیب به قسمت های مختلف زانو به انتخاب پزشک قابل انجام است.

14

جراحی تعویض کامل زانو: این نوع جراحی اغلب با تعویض کامل قسمت‌های سطحی انتهای استخوان ران، استخوان ساق پا، یا تعویض سطح پایین کشکک انجام می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با بهترین متخصص زانو می توانید به سایت مورد نظر مراجعه فرمایید .

مراقبت های پس از انجام عمل تعویض مفصل زانو

استفاده به موقع از داروهای تجویز شده (مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و داروهایی که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند)

  • مصرف داروهای مکمل مانند قرص آهن و ویتامین ها (با مشورت پزشک)
  • از رسیدن آب و رطوبت به محل زخم در هنگام استحمام جلوگیری کنید
  • در چند ماه اول پس از جراحی تعویض مفصل زانو از پله ها استفاده نکنید
  • بازگشت به کار با پزشک (حداقل 2 ماه پس از جراحی)
  • انجام حرکات ورزشی دقیق و به موقع در منزل
  • از مواد مغذی به ویژه میوه ها و سبزیجات استفاده کنید
  • نشیمنگاه صندلی را بالاتر از حد معمول قرار دهید
  • بهداشت و مراقبت از محل جراحی
  • به نحوه راه رفتن، نشستن و خواب خود توجه کنید
  • روزانه چندین بار به خانه پیاده روی کنید

کلام آخر 

هر فردی که تصمیم به انجام جراحی تعویض مفصل زانو دارد، حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران می‌کنند. این کار کاملا منطقی است چرا که تبحر و تجربه پزشک تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی بهترین عمل تعویض مفصل زانو دارد.  بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران به شما کمک می کند تا یک عمل حرفه ای خوب و همچنین مراقبت های قبل و بعد از عمل را تجربه کنید.