به گزارش پایگاه خبری نشان :

ایمنی خانه از جمله مباحث مهمی است که همواره مورد توجه بوده است. از این رو محصولات امنیتی مختلفی به بازار عرضه شده اند. این محصولات علی رغم محاسنی که دارند دارای نقاط ضعف و محدودیت هایی نیز هستند. به طور مثال همیشه احتمال گم شدن کلید ها و یا کپی از سیگنال‌های درب بازکن پارکینگ ها، وجود دارد. در همین راستا طراحی های هوشمندانه خانه ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

در خانه های هوشمند، در جهت افزایش ایمنی خانه ،  از فناوری های به روز دنیا استفاده می شود. یکی از مهمترین پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه، استفاده از اینترنت و ادغام محصولات امنیتی با تلفن همراه است. با استفاده از این امکانات می توان اقدام به کنترل محصولات امنیتی خانه همچون دوربین، سیستم هشدار و قفل ها کرد. این کنترل از طریق دریافت پیام از محصولات امنیتی نیز امکان پذیر است.

در این زمینه خواندن مقاله با آگاهی کامل از خانه خود در برابر سرقت محافظت کنید را به شما توصیه می کنیم.

افزایش ایمنی با قفل هوشمند

افزایش ایمنی خانه  با قفل های هوشمند

استفاده از این قفل ها علاوه بر افزایش امنیت، موجب کاهش مصرف انرژی نیز می شود. استفاده از قفل های هوشمند مزیت های بسیاری دارد که مهمترین آنها، عدم نگرانی از گم شدن کلید یا کپی شدن آن توسط دیگران است. این قفل ها تنها توسط اثر انگشت، پسورد و یا موبایل شخصی باز می شوند. بنابراین دیگر نیازی به تعویض قفل ها پس از اجاره دادن آن نیست.

در گذشته ایمنی خانه  به واسطه سپردن کلید به آشنایان و خدمتکاران پایین می آمد. اما امروزه با کمک قفل های هوشمند تنها کافیست یک رمز موقت تعریف شود. با کمک این رمز موقت هر فردی مجوز ورود به خانه را پیدا می کند. بنابراین دیگر نیازی به گذاشتن کلید زیر گلدان و یا سپردن آن به دیگران نیست. لازم به ذکر است امکان باز و بسته کردن در از طریق تلفن همراه نیز وجود دارد.

استفاده از قفل های هوشمند علاوه بر بالا بردن ایمنی خانه  موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. در واقع با اتصال قفل های هوشمند به وسایل روشنایی، گرمایش و سرمایش خانه؛ می توان آنها را کنترل کرد.

سنسور های حرکتی هوشمند

سنسورهای حرکتی حساسیت بالایی به حرکت دارند از این رو قادرند هر گونه حرکت و فعالیتی را گزارش دهند. با خارج شدن شما از خانه این سنسور ها سد بزرگی در مقابل ورود سارقان می شود زیرا کوچکترین حرکت و فعالیتی را اطلاع می دهند.

ایمنی خانه توسط مدل های قدیمی این سنسورها به این صورت تامین می شد که آنها از طریق آژیر، خطر را هشدار می دهند. اما مدل های جدید سنسورهای حرکتی به گوشی تلفن همراه متصل می شوند. عملکرد آنها با دوربین های وای فای کامل تر می شود. به این صورت که هشدار به تلفن همراه ارسال می شود سپس صاحب خانه با مشاهده کامل خانه از طریق دوربین ها و بررسی تعداد دزدها گزارش کاملی به پلیس ارائه می دهد.

افزایش ایمنی خانه  با دوربین های وای فای

ایمنی خانه  با استفاده از دوربین های وای فای چندین برابر می شود. با کمک این دوربین ها می توان تمامی بخش های خانه را مشاهده کرد. این امر برایندی جز افزایش طیف خاطر ندارد.

علاوه بر این بسیاری از والدین، در هنگام جدا کردن اتاق خواب کودکشان، نگران آنها هستند. با استفاده از این دوربین ها امکان مراقبت از کودک از راه دور فراهم می شود. در ساختار دوربین های وای فای از اشعه مادون قرمز استفاده شده، به همین دلیل در شب کیفیت تصاویر ضبط شده بسیار بالا است.  همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد این دوربین ها می توانند عملکرد سنسورهای حرکتی را تکمیل کنند.

ایمنی خانه  با زنگ درب هوشمند

ایمنی خانه با استفاده از زنگ های هوشمند افزایش می یابد. سارقین اصولا به دنبال پیدا کردن خانه های خالی هستند به همین دلیل با فشار دادن زنگ خانه ها، خالی بودن آنها را مورد بررسی قرار می دهند. زنگ هوشمند به تلفن همراه متصل است بنابراین در صورت خالی بودن خانه، امکان پاسخگویی وجود دارد. همین امر موجب می شود که سارقین هرگز متوجه خالی بودن خانه نشوند. لازم به ذکر است این زنگ ها علاوه بر نمایش تصاویر افراد پشت درب، قادر به گرفتن فیلم و عکس از آنها نیز هستند.

سیستم روشنایی هوشمند

همانگونه که گفته شد افزایش ایمنی خانه در کنار کاهش مصرف انرژی از جمله محاسن هوشمند سازی خانه ها است. سیستم روشنایی در خانه های هوشمند توسط موبایل قابل کنترل است. همچنین امکان تعریف یک برنامه مشخص برای این سیستم ها وجود دارد. تعریف ساعات خاموشی و روشنایی برق ها می تواند منجر به گمراهی سارقین شود.  

از طرف دیگر شدت نور سیستم روشنایی هوشمند قابل تنظیم است. یعنی برای خواب می توان شدت نور را کاهش داد. در کنار موارد ذکر شده نمی توان از حسن این سیستم برای سالمندان غافل شد. روشن و خاموش کردن چراغ ها برای سالمندان امری دشوار است. همچنین تاریکی مطلق حرکت آنها را خطر آفرین می کند. بنابراین هوشمند سازی سیستم روشنایی می تواند به افزایش رفاه آنها کمک شایانی کند.