به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

در خانه ایرانیان فرش جزو لوازم اصلی منزل است که هم نوعی کفپوش و هم یکی از وسایل تزئینی به شمار می آید. تولید فرش ماشین برای اولین بار در کاشان و در دهه پنجاه آغاز شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در حال حاضر حدود 70 درصد کارخانجات تولید فرش در شهر کاشان قرار دارند. قیمت فرش ماشینی نیز یکی از ویژگی های اصلی در زمان انتخاب فرش است، همه افراد به دنبال خرید یک فرش خوب و با کیفیت با قیمت مناسب هستند. در این مطلب قصد داریم، عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی کاشان را بیان کنیم.

 

عوامل موثر بر قیمت فرش کاشان

12

یکی از دلایل مرغوبیت و زیبایی فرش کاشان وجود لچک در چهار گوشه فرش و نیز ترنج مرکز آن است که سبب شده تا این نوع فرش ماشینی، علاقه مندان زیادی در بین ایرانیان و دیگر کشورها داشته باشد. برای خرید فرش ماشینی با کیفیت و ارزان قیمت، باید ابتدا از عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی مطلع باشید. ما در ادامه عوامل اصلی که بر قیمت فرش تاثیر دارند را ذکر خواهیم کرد.

 

  • تعداد شانه فرش کاشان

 

حتما می دانید که، به تعداد گره های موجود در یک متر عرض فرش شانه فرش گویند. مسلما هرچقدر تعداد شانه فرش بیشتر باشد، تعداد گره های موجود در فرش نیز بیشتر شده و به اصطلاح فرش ریز بافت می شود. فرش ریزبافت نیز قیمت گران تری نسبت به فرش هایی با شانه پایین دارند.

 

  • تعداد تراکم فرش ماشینی

تراکم فرش نیز همان تراکم طولی آن است، در بیان ساده تر تعداد پودهای فرش در یک متر طول می باشد. افزایش تراکم واقعی فرش نیز مانند افزایش شانه فرش، تاثیر مستقیمی بر قیمت فرش ماشینی دارد.

فرش ها با توجه به شانه در رده های ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰و ۱۵۰۰ شانه تقسیم می شوند. تراکم فرش ها نیز می تواند براساس نوع شانه بین ۷۰۰ تا ۴۵۰۰ باشد. فرش ۵۰۰ شانه دارای تراکم ۱۰۰۰، ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰، ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ هستند. قیمت فرش ۹ متری ۱۲۰۰ شانه به نسبت فرش 700 شانه از قیمت بالاتری برخوردار است

 

  • جنس الیاف فرش ماشینی

 

13

 

در بافت فرش انواع جنس الیاف وجود دارد که کیفیت هر جنس و ویژگی های آن به عنوان مواد اولیه مورد استفاده در بافت فرش، در قیمت فرش کاشان موثر است. انواع فرش ماشینی کاشان از الیاف مختلفی مانند پلی پروییلن، پلی استر، ویسکوز، اکریلیک هیت ست و... بافته می شود. که از این میان، در حال حاضر بهترین جنس در صنعت فرش ماشینی، نخ اکرلیک هیت ست شده است. البته الیاف مرغوب دیگری، مانند ابریشم، هم وجود دارند که قیمت گرانتری دارند و به همین دلیل استفاده نمی شوند یا به ندرت مورد استفاده هستند.

در زمان خرید فرش باید بسیار دقت کنید، چون قیمت یک فرش با شانه و تراکم بالا با جنس نامرغوب می تواند از یک فرش با شانه و تراکم پایین تر اما با کیفیت، ارزان تر باشد. پیشنهاد می کنم حتما برای خرید فرش باکیفیت، به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. در فروشگاه های اینترنتی فرش نیز دقت نمایید که دارای نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران باشد.

 

  • تعداد رنگ فرش ماشینی کاشان

 

فرش های ماشینی با تعداد رنگ متنوع بافته می شوند. همانطور که می دانید هر چقدر تعداد رنگ مورد استفاده در فرش ماشینی بیشتر باشد، به طبع قیمت آن نیز گرانتر می شود. فرش های کاشان در انواع مختلف رنگ بندی بین ۸ تا ۱۲ تولید می شوند که قابلیت طراحی نقوش مختلف سنتی و مدرن را دارا می باشد.رنگ فرش تاثیری در قیمت فرش ندارد برای مثال قیمت فرش طوسی با فرش سرمه در یک رنج کیفیتی برابر است

 

  • وزن فرش کاشان

 

عامل دیگر تاثیرگذار در تعیین قیمت فرش ماشینی که معمولا مشتریان به آن خیلی توجه ندارند، وزن فرش می باشد. وزن فرش براساس شانه و تراکم و جنس فرش تعیین می شود. معمولا فرش ۱۲ متری دارای وزنی بین ۱۸ تا ۲۵ کیلوگرم و فرش ۶ متری بین ۹ تا ۱۲ کیلوگرم دارد و در کارخان های فرش کاشان تولید می شود.

 

 

  • تاثیر ابعاد فرش در قیمت فرش

 

ابعاد فرش نیز ازجمله مواردی است که در قیمت فرش ماشینی تاثیر دارد. مثلا، قیمت فرش 12 متری تقریبا دو برابر قیمت فرش 6 متری است. اما قیمت فرش 9 متری این طور محاسبه نمی شود، اما قیمت بیشتری نسبت به متراژ ۶ متری دارد.

امروزه از قالیچه های سایز کوچک نیز زیاد مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. به خصوص مدل هایی چون فرش فانتزی مدرن، فرش وینتیج، فرش شگی، فرش چهل تکه و... . فرش ۴ متری یا قالیچه از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر ابعاد است، که با توجه به خانه های آپارتمانی امروزی، استفاده از آن ها مرسوم تر شده است.

 

قیمت فرش کاشان

14

کارخانه های کاشان معمولا برای بافت فرش های ماشینی از الیاف ۱۰۰٪ آکریلیک استفاده می کنند که سبب می شود تا این فرش های تولیدی کیفیت بالاتری نسبت به دیگر فرش ها داشته باشند. قیمت فرش کاشان اکریلیک از فرش هایی که با نخ Bcf بافت می شود، بالاتر است. تولید کننده فرش کاشان با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های فرش بافی سعی در بالا بردن کیفیت و تنوع طرح و رنگ دارند تا جوابگوی سلیقه افراد مختلف باشند.

فرش کاشان قیمت مناسب تری نسبت به دیگر فرش ها دارد و در طرح های متنوع و طبق خواسته مشتری بافته می شود. فرش ماشینی ارزان قیمت کاشان بیشتر برای فضاهایی چون اتاق خواب، اتاق پذیرایی، هتل ها و... استفاده می شود. فرش های اکریلیک کاشان به دلیل عدم پرزدهی، شستشوی بسیار راحت و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی بسیار مورد توجه هستند.

امکان بافت فرش ارزان قیمت با نخ و الیاف متفوات اعم از نخ پلی استر بی سی اف یا اکریلیک ممکن می باشد. از فرش کاشان می توان برای ویلا یا اماکنی که نیاز به فرش دارند، استفاده کرد.

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیز مشغله کاری افراد، خرید اینترنتی لوازم بسیار مرسوم شده است. شما در خرید اینترنتی فرش، این امکان را دارید که تمامی محصولات فروشگاه را بررسی کنید و در مورد هر یک اطلاعاتی بدست آورید. سپس با توجه به نیاز و سلیقه خود اقدام به خرید نمایید. اما در حالت حضوری بررسی تعداد زیاد فرش ممکن نمی باشد. اما این امکان در فروشگاه اینترنتی وجود دارد تا از انواع طرح و رنگ فرش دیدن نموده و با توجه به دکوراسیون منزل، فرش دلخواه خود را خریداری کنید.

فروشگاه آنلاین فرش کوروش با عرضه مستقیم از کارخانه فرش ماشینی کاشان و با حذف واسطه های فروش، شرایطی را فراهم نموده تا خریداران بتوانند باکیفیت ترین فرش را به قیمت کارخانه خریداری کنند و در سریعترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرند.

کلام آخر در قیمت فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده تا از میان انواع طرح و رنگ و سایز فرش تولیدی خود، بهترین را برای منزل خود خریداری نمایند. تمامی محصولات تولیدی این مجموعه با کیفیت بالا و فرش ارزان قیمت به خریداران عرضه می شود. شما با مراجعه به سایت www.bfarsh.com و انتخاب فرش موردنظر خود، انتخاب و خریدی مطمئن را خواهید داشت.