به گزارش پایگاه خبری نشان :

نداشتن اطلاعات کافی، عدم اطمینان در خرید یک محصول و تنوع برندها باعث سردرگمی در انتخاب و تصمیم‌گیری برای خریدی مطمئن هستند.

اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب هستید مطالعه این راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی درک بهتری را برای تصمیم گیری و انتخابی مفید به شما ارائه می‌دهد.

اهمیت آب سالم و بهداشتی

 آب نقشی حیاتی در زندگی و سلامت بدن انسان ایفا می‌کند و جالب است بدانید که هفتاد و سه درصد از حجم بدن را آب تشکیل می دهد. مصرف آب سالم می‌تواند به رفع مشکلات پوست و مو و همچنین بیماری های جسمانی کمک کند. با مصرف منظم آب تازه و تمیز، بدن از داخل و خارج پاکسازی خواهد شد، این فرآیند درخشش طبیعی و زیبایی به پوست می‌بخشد و آن را لطیف تر می‌کند. به همین دلیل استفاده از آب آشامیدنی سالم و شیرین یک ضرورت مهم برای سلامتی است.

تاثیرات مواد موجود در آب آلوده شهری

طبق مقالات راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آلودگی های موجود در آب، منجر به بیماری های طولانی مدت یا کوتاه مدت می‌شوند. آب های زیرزمینی که از طریق سنگ های رسوبی و خاک در حال حرکت هستند، ممکن است طیف وسیعی از ترکیبات مانند منیزیوم، کلسیوم و کلرید، فلوراید، نیترات و آهن را به خود جذب و آب را آلوده کنند.

شبکه آب رسانی شهری به دلایل مختلفی در بیشتر مناطق کشور با مشکلات زیادی روبرو است. ممکن است بسیاری از مواد جامد، رسوبات، کلر، ذرات معلق، آلاینده های میکروبیولوژی، سموم محلول در آب و ترکیبات مضر در منطقه شما وارد سیستم لوله کشی آب شما شده باشند. وجود آلومینیوم در آب مضرات بسیار زیادی دارد و میتواند باعث آلزایمر و بیماری های دیگری گردد. آرسنیک ماده ای است که به پوست و سیستم گردش خون انسان آسیب می‌رساند، همچنین قرار گرفتن در معرض آرسنیک به صورت طولانی مدت ممکن است منجر به مسمومیت مزمن با آرسنیک مزمن شود که باعث سرطان پوست و ضایعات پوستی می‌شود. نیترات نیز یکی از مواد محلول در آب آشامیدنی است که سختی آب را به شدت افزایش داده و یک ماده سرطان زا محسوب می‌شود، همچنین آب آشامیدنی  لوله کشی شهری با انواع خاک آلوده و آب های زیر زمینی مخلوط شده و سرشار از املاح مضر است، برای میکروب زدایی آب، کلر به آب شهری اضافه می‌شود که باید بعد از میکروب زدایی تصفیه  شود.

مزایای دستگاه تصفیه آب 

 طبق راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی  دستگاه تصفیه آب می تواند مشکلات آب شهری و وجود ذرات جامد، سختی آب و املاح مضر را برطرف سازد،‌ بنابراین برای استفاده روزانه مانند آشامیدن، پخت و پز و سلامت بدن نیاز به تصفیه آب است. آب قلیایی و تصفیه  شده در کاهش انواع سردردها، جلوگیری از سرطان، عملکرد مناسب دستگاه گوارش، مشکلات پوستی و بهبود دیابت تاثیرات قابل توجهی دارد.

دستگاه تصفیه آب خانگی، سیستمی است که می تواند آب را از نظر فیزیکی و شیمیایی تصفیه و آلودگی های موجود در آب را پاکسازی کند و آبی کاملاً پاکیزه، خوش طعم و عاری از رسوبات در اختیار شما قرار دهد.

یکی دیگر از فواید استفاده از دستگاه های تصفیه آب،  سختی آب مناسب است تا بتوان برای پخت و پز استفاده نمود. برای مثال گوشت قرمز و گوشت مرغ و حتی دم کردن برنج با آب تصفیه شده با سختی نرمال از لطافت و طعم بسیار بهتری برخوردار خواهد بود و همینطور برای حذف جرم گرفتن رسوبات در کتری، استفاده از آب تصفیه شده بهترین گزینه است. آب تصفیه شده از یک سیستم اسمز معکوس خانگی برای از بین بردن گل ولای و شن و ماسه استفاده میکند و میتوان برای جوشاندن از این آب استفاده نمود، ضمن این که طعم دمنوش های مصرفی در منزل مانند گل گاو زبان، چای، چای سبز و حتی اسپرسو و قهوه نیز با آب خروجی دستگاه تصفیه آب بسیار خوش طعم تر خواهد بود.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

بهترین سختی آب برای آشامیدن در سازمان جهانی بهداشت بین ۳۰ الی ۹۰ می‌باشد که هر دستگاه تصفیه کننده آبی توانایی کاهش سختی آب را تا حد استاندارد و نرمال ندارد. دستگاه تصفیه آب از انواع مختلف فیلتر ها برای حذف آلاینده ها استفاده میکنند. در این دستگاه ها اغلب از یک فیلتر اولیه که ممکن است از جنس الیاف و یا جنس سرامیکی و... هستند استفاده می کنند که وظیفه حذف ذرات و جامدات آب را بر عهده دارد. ذرات بزرگ تر از یک تا پنج میکرون بسته به نوع دستگاه تصفیه آب خانگی در این فیلتر ها قرار می‌گیرند، کاری که در سیستم های تصفیه آب شهری انجام نمی‌شود. سپس در دستگاه های تصفیه آب طعم و بو و مواد شیمیایی آب مانند کلر و مواد شیمیایی آلی، شوینده ها و... از آب جدا میشوند و در فیلتر دیگری مثل اسمز معکوس و یا فیلتر ممبران سایر ذرات ریز آب، از آب جدا می‌شوند و بعد از آن آب کاملاً شفاف می‌شود. تنها ممکن است برخی از باکتری ها و یا ویروس ها در آب باقی بمانند که دستگاه های تصفیه آب با تکنولوژی جدید این موجودات را هم از آب حذف میکنند تا آب کاملا تصفیه و پاک شود.

 یکی از نکات مهمی که برای خرید این دستگاه ها باید به آن توجه کرد، استاندارد های ایمنی، بهداشتی و گارانتی است.

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی

سه نوع دستگاه تصفیه آب وجود  دارد.

۱. تصفیه  آب با فیلتراسیون سه مرحله ای زیر سینکی  و مرکزی.

۲. دستگاه شش مرحله ای زیر سینکی با فرآیند اسمز معکوس و توانایی افزودن مواد معدنی به  آب.

۳.  دستگاه تصفیه آب رومیزی.

معرفی سیستم اسمز معکوس یا RO

یکی از معدود سیستم هایی که توانایی حذف تمام مواد محلول دار و ناخالصی های مضر را دارا می‌باشد سیستم اسمز معکوس یا RO است. هرچقدر دقت این سیستم بالاتر باشد توانایی حذف این نوع ناخالصی های مضر افزایش می‌یابد و از آنجا که املاح معدنی هم در آب محلول هستند پس ناگذیر به همراه ناخالصی های دیگر حذف می‌شوند. املاح محلول مشکلاتی همچون سنگ کلیه، رسوب و شوری آب به وجود می آورند، یعنی در واقع یکی دیگر از مزایای این سیستم توانایی کاستن از میزان املاح محلول و در نتیجه سنگینی سختی آب است، ولی املاح معدنی نباید صد درصد از آب شرب حذف شوند. دستگاه های زیر سینکی RO، دستگاه های کاور دار RO و دستگاه های غیر RO در آخرین نقطه شبکه توزیع آب یعنی در محل مصرف آشپزخانه و زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شوند. در دستگاه اسمز معکوس آب با فشار از فیلتر عبور می‌کند و مواد شیمیایی موجود در آب توسط فیلتر جدا می شوند. برای اطلاع از قیمت پمپ آب، کلیک کنید.

بررسی تفاوت عمده دستگاه های زیر سینکی RO

۱.دستگاه های زیر سینکی RO: دقیق ترین و متداول ترین این نوع تصفیه است و در زیر سینک ظرفشویی نصب می‌شوند. این دستگاه ها در انواع مختلف پنج و شش و هفت فیلتر هستند که پنج فیلتر اولیه در آنها مشترک بوده و عمل اسمز معکوس(RO) را انجام می‌دهند و فیلترهای شش و هفت می‌توانند به عنوان تکمیل کننده فرایند تصفیه مانند ضدعفونی کردن، تبدیل خاصیت های آب مانند قلیایی کردن و یا افزایش مواد معدنی (mineral) مورد استفاده قرار گیرند.

۲.دستگاه های کاور دار RO: در واقع همان عمل اسمز معکوس (RO) گروه اول را انجام می‌دهند اما با چهار تفاوت. اول اینکه همانطور که از نامشان مشخص است کل قطعات، فیلتر ها و حتی مخزن ذخیره جهت زیبایی در داخل یک کاور جذاب قرار گرفته و اجرای دستگاه دارای محافظت بیشتری می‌باشد و همچنین قطعات به سادگی در دسترس نیست. تفاوت دوم در محل نصب آن است که این مدل را به دلیل ظاهر زیبا و پوشیده می‌توان علاوه بر زیر سینک در جاهای دیگر مانند روی کابینت نیز نصب نمود. تفاوت سوم در تعداد فیلتر های آن با گروه اول است. چون در این مدل محدودیت فضای داخلی وجود دارد، تعداد فیلتر ها حداکثر تا پنج فیلتر می‌باشد. تفاوت چهارم در هزینه آن است، به دلیل اضافه شدن کاور و نوع طراحی داخلی، یک دستگاه پنج فیلتر کاور دار گران تر از یک دستگاه پنج فیلتر زیر سینکی است.

۳.دستگاه های غیر RO: این دستگاه ها دارای دقت کمتری از دو گروه اول می‌باشند، به این دلیل که این دستگاه ها با داشتن فیلتر ها و سیستم ساده تر نمی‌توانند ناخالصی های محلول شده در آب مانند املاح سنگین، انگل ها و ویروس ها را حذف نمایند بلکه ناخالصی های مخلوط و معلق در آب مانند شن و ماسه، گل و لای، زنگ آب، کلر و مشتقات آن و تمام ذرات معلق تا حداکثر بزرگ تر از یک میکرون را حذف می‌نماید.

در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ذکر شده است که برخی از دستگاه ها فاقد مخزن هستند و آب را به صورت خطی و فیزیکی تصفیه می کنند. به طور مثال ذرات معلق، شن و رسوبات را از بین می‌برند، البته این نوع دستگاه قابلیت استفاده از مکمل هایی نیز دارد، فیلتر های ممبران، فیلتر های کربن، فیلتر مواد معدنی mineral، فیلتر قلیایی، فیلتر ضد عفونی کننده UV و انواع مختلف دیگر. در فیلتر های کربن نوعی ذغال قرار دارد که با استفاده از آن بسیاری از ناخالصی ها از بین می‌رود و باید بعد از شش ماه این فیلتر ها تعویض شوند.

 برخی دیگر مجهز به مخزن و فیلتر هستند وآب را از نظر شیمیایی تصفیه می کنند، مواد شیمیایی قابل دیدن نیستند. مانند کلر، نیترات، سرب، فلوراید، سلنیوم، آرسنیک، باریوم و...البته دستگاه هایی نیز وجود دارند که تمام این قابلیت ها اعم از کارکرد فیزیکی و شیمیایی را در خود دارا می‌باشند.

فشار خروجی این نوع دستگاه ها تابع فشار آب شهری می‌باشد.

اکثر این دستگاه ها قادرند در بیست و چهار ساعت حدوداً بیشتر از پنجاه گالن را تصفیه کنند و ناخالصی ها و رنگ و طعم نامطبوع آب را از بین ببرند. اصولاً برای مصرف خانگی یک دستگاه تصفیه پنجاه گالنی می‌تواند کافی باشد.

برای خرید و اطلاع از قیمت پمپ سیرکولاتور بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی برندهای معروف دستگاه تصفیه آب خانگی

۱. تصفیه آب سی سی کا (CCK) اورجینال

۲. تصفیه آب آکواجوی

.۳ تصفیه آب لایف واتر

۴. تصفیه آب فلکس تک تایوان                                                                                

۵. تصفیه آب هیوندای مدل h700   

۶. تصفیه آب لایف واتر مدل نوبل پلاس

۷. تصفیه آب مینروا

۸. تصفیه آب اسمز معکوس RO

کیفیت در خرید برند های ناشناس می‌تواند آسیب های بسیار جدی به شما وارد کند و علاوه بر تصفیه ناسالم باعث نشت آب و خسارت های جبران ناپذیری به شما شود.                                                                 

در خصوص خریدی مطمئن و راهنمایی های کامل فروشگاه «سولار مکانیکال» تمامی این برند هارا به شما عرضه میکند و شما میتوانید با بازدید و یا از طریق سایت سفارش خود را ثبت و محصولی باکیفیت دریافت کنید.

اگر از طریق لینک وارد سایت شوید و همین حالا سفارش خود را ثبت کنید میتوانید از مزایایی همچون پرداخت درب منزل، تخفیف های ویژه و مزایای دیگری از این فروشگاه بهره مند شوید.