به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

در هر حرفه ورزشی لازم است از لباس و کفش متناسب با آن استفاده کرد. این وسایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بازیکن حس راحتی داشته باشد و ذهنش تنها درگیر انجام هر چه بهتر وظیفه خود باشد. اگر شما نیز از جمله والیبالیست‌هایی هستید که می‌خواهید لباس و کفش مناسب تهیه کنید، باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. شاید در نظر خرید لباس ورزشی کار بسیار آسانی است، اما حقیقت این است که بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌توان محصول باکیفیتی تهیه کرد. ما در این مطلب راهنمای خرید کفش والیبال را خدمتتان ارائه می‌دهیم.

نکات مهم در خرید کفش والیبال

اگر شما به طور شانسی بخواهید یک کفش ورزشی تهیه کنید، احتمال بسیار کمی دارد که کفش مناسبی بتوانید پای خود کنید. در هنگام خرید کفش والیبال باید مثل دیگر کفش‌های ورزشی، به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. این مطلب را در ذهن خود داشته باشید که با داشتن اطلاعات بیشتر، می‌توانید بهترین کفش ورزشی را تهیه کنید. در ادامه به بررسی عوامل موثری که در انتخاب کتونی والیبال موثر هستند، می‌پردازیم تا شما را در خرید آسان وسایل ورزشی یاری کنیم.

وزن کفش

همانطور که می‌دانید والیبال ورزشی است که در آن دقت، سرعت و قدرت در کنار هم عامل موفقیت است. در این بازی برای داشتن عکس‌العمل مناسب لازم است از کفش سبک و در عین حال مقاوم استفاده کرد. پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم کرده تا کفش‌هایی تولید شوند که با داشتن وزن کم، مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. وزن کفش برای آقایان و بانوان متفاوت است، چنانچه در سطح حرفه‌ای آقایان از کفش والیبال با وزن 425 الی 315 گرم بهره می‌برند. والیبالیست‌های حرفه‌ای بانوان نیز از کفش‌هایی با وزن 315 الی 250 گرم استفاده می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها وزن کفش نمی‌تواند عامل مناسب بودن آن باشد و باید به عواملی مثل جنس رویه، زیره، برند و ... نیز توجه داشته باشید. چه بسا ممکن است شرکتی کتونی‌هایی با وزن کم اما از جنس بسیار ضعیف تولید و وارد بازار کند.

دوام کفش

در ورزش والیبال همواره بازیکنان مجبور به انجام حرکات انفجاری هستند و در این حرکات فشار بسیار زیادی به کفش‌ها وارد می‌شود. وظیفه اصلی کفش محافظت از پا در تمام لحظات بازی است و البته این وظیفه مهم تنها بر دوش کفش نیست، اما تاثیر زیادی در کاهش مصدومیت دارد. برندهای زیادی در زمینه تولید کفش والیبال فعالیت می‌کنند و کفش‌های بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه کرده‌اند. دوام کفش بسیار حائز اهمیت است و هنگام خرید باید توجه خاصی به آن داشت.

یک کفش مناسب حدود یک سال بازده خوبی باید داشته باشد و علامتی که می‌توان به استهلاک آن پی برد، کیپ نشدن قسمت پوشش دهنده قوزک کفش است. هنگامی که متوجه شدید که کفش از این ناحیه به خوبی حمایت نمی‌کند، لازم است به فکر تعویض کفش باشید.

تنفس پا در کفش

یکی از کلافه‌گی‌های بازیکنان والیبال عرق کردن پاها در وسط بازی بود که بسیاری از برندها با بهره‌گیری از تکنولوژی توانسته‌اند این مشکل را برطرف کنند. در حال حاضر از جنس خاصی در توری کفش والیبال استفاده می‌کنند تا هوا در داخل کفش به خوبی جریان داشته باشد و همین مسئله سبب می‌شود تا پاهای والیبالیست تا آخر بازی خشک نگه داشته شود. در برخی مواقع حتی ذره‌ای تعریق در داخل کفش ممکن است در عکس‌العمل بازیکنان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. توجه داشته باشید که وجود این عامل نباید از دوام و مقاومت کتونی بکاهد. یک کفش مناسب همواره در انجام بازی بهتر برای والیبالیست موثر خواه بود.

زیره کفش

در هنگام خرید کتونی والیبال حتما باید به جنس زیره نیز توجه داشته باشید. زیره‌هایی که برای کفش‌های والیبال در نظر می‌گیرند، اغلب از جنس پلاستیک نرم و یا کرپ است که هر دو برای بازی در سالن بسیار مناسب است. کاملا بدیهی است که در بازی والیبال تنها با ذره‌ای لیز خوردن خلل بزرگی به عکس‌العمل بازیکن وارد خواهد شد. همین مسئله باعث شده است تا به جنس زیره کفش در شرکت‌های بزرگ توجه ویژه‌ای شود.

زیره کفش وظایف سنگین دیگری نیز بر عهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محافظت از کف پا هنگام فرود در برابر ضربات وارده، بهبود جهش و سرعت در هنگام پرش و ... اشاره کرد. ارتفاع 5 سانتی‌متری در اکثر کفش‌ها برای زیره در نظر گرفته شده است و از خصوصیات دیگر آن می‌توان آسیب نزدن به کفپوش سالن را نام برد. به دلیل جنس نرمی که دارند، بهتر است به غیر از سالن در مکان دیگری از آن‌ها استفاده نشود. به یاد داشته باشید که با این کفش‌ها حتی برای قدم زدن در بیرون از سالن نیز مجاز نیستید.

15

انعطاف کفش

انعطاف کفش در ورزش والیبال بسیار مهم و حائز اهمیت است. این انعطاف باعث می‌شود که هنگام جهش یا فرود، ضربه وارده از زمین به پاها منتقل نشود. قابلیت جذب و دفع ضربات نکته بسیار مهمی است که باید در خرید کتونی والیبال به آن توجه خاصی داشته باشید. در نمونه کفش‌های برترین برندها ملاحظه می‌کنید که در قسمت زیرین از فوم نرم و ژل تزریق شده بهره برده شده است که فوم وظیفه دفع ضربه و نرسیدن فشار آن به پاها را بر عهده دارد. نکته قابل تامل دیگر این است که این ویژگی سبب می‌شود تا بازیکنان دیرتر احساس خستگی کنند و در طول بازی همواره احساس راحتی خواهند داشت.

برند کفش

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید کفش والیبال به آن توجه خاصی داشته باشید، برند است. برندهای معتبر زیادی در جهان در زمینه تولید کتونی والیبال در حال فعالیت هستند که شهرت بسیاری پیدا کرده‌اند. از این برندها می‌توان به میزانو، آسیکس و ... اشاره کرد. اگر به دنبال کفش حرفه‌ای هستید، توصیه می‌کنیم از محصولات کمپانی‌های معروف تهیه کنید تا با خیال آسوده مدتی در سالن ورزشی با آرامش کامل به انجام بازی والیبال بپردازید.

با توجه به اینکه این کمپانی‌ها از تکنولوژی‌های به‌روز و جدید استفاده می‌کنند، قیمت محصولات آنها نیز در مقایسه با محصولات دیگر بالاتر است. نکته مهم و قابل توجه این است که این محصولات از نظر کیفیت تضمین شده هستند و ارزش خرید دارند.

مناسب‌ترین کفش والیبال

با توجه به رقابت برندهای مطرح در سطح جهان، انتخاب کفش مناسب برای والیبالیست‌ها کار سختی شده است. البته خرید از برندهای معروف این مزیت را دارد که شما از نظر کیفیت مطمئن هستید که خریدتان درست است. همانطور که در طول متن نیز اشاره کردیم، باید به وزن، سایز، جنس زیره و ... در هنگام خرید توجه کنید تا کفش مناسبی تهیه نمایید. مناسب‌ترین کتونی والیبال برای پای شما تنها توسط خود شما می‌تواند انتخاب شود و آن مستلزم داشتن اطلاعات کافی در مورد کفش است.

جمع بندی

والیبال از جمله ورزش‌هایی است که سرعت عمل در آن بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن دقت و افزایش سرعت عمل در این ورزش باید از کفش مناسب استفاده کرد. در هنگام خرید کفش والیبال باید به نکاتی مانند وزن، دوام و مقاومت، تنفس پا در داخل کفش، زیره، انعطاف، برند و قیمت توجه ویژه‌ای داشت. از برندهای برتر در این زمینه می‌توان به میزانو، آسیکس، نایک و ... اشاره کرد. برای تهیه کتونی والیبال لازم است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا محصول اصل در اختیار شما قرار دهند.

از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم ورزشی در کشور، فروشگاه ایران والیبال است که با عرضه برترین محصولات توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند.