به گزارش پایگاه خبری نشان :

جدیدترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۲ که شیائومی ۱۲ پرو نام دارد، همراه با مشخصات فنی بالا، طراحی شیک و دوربین سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی روانه بازار شده است و طبق انتظاری که داشتیم، قیمت این گوشی هم بسیار عالی است. شیائومی بیشتر به خاطر عرضه گوشی‌هایی شناخته می‌شود که مشخصات فنی بالایی داشته و از نظر رقابتی هم قیمت پایینی را در باازر تعیین می‌کنند. اما گویا ۱۲ پرو متفاوت از همه عمل کرده است و یک رقیب مستقیم برای اپل و سامسونگ هم تلقی می‌شود. ارزش این گوشی اگر بیش‌تر از اپل و سامسونگ نباشد، کمتر هم نیست.

گوشی شیائومی ۱۲ پرو را می‌توانید همراه با صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی تهیه کنید که مجهز به پنل اولد فوق‌العاده عالی بوده و با روشنایی بالا و جنب و جوش بسیار، در اختیار شما خواهد بود. نرخ تازه‌سازی این صفحه نمایش هم ۱۲۰ هرتزی است تا همه چیز به‌شکل نرم نمایش داده شود. کناره‌های گوشی به یک قاب فلزی و پشت شیشه‌ای مات و صاف ختم شده است که یک ماژول دوربین هم در گوشه سمت چپ بالا به‌صورت بیرون زده‌ قرار دارد. گوشی شیائومی ۱۲ پرو یک گوشی با اندازه بزرگ است، اما حس و حال خوبی دارد و کمی هم سبک‌تر از رقبای خود دیده می‌شود و نسبتا هم می‌توانید آن را به آسانی در دستان خود بگیرید. مجموعه‌ای چهار اسپیکر در بالا و پایین گوشی وجود دارد که به‌طور گشفت انگیزی برای این گوشی عالی عمل می‌کنند.

شارژ فوق‌العاده سریع با عمر باتری کوتاه

گوشی شیائومی ۱۲ پرو همان تراشه رده‌بالای اسنپ دراگون ۸ را مانند وان پلاس ۱۰ پرو و اکثر گوشی‌های اندرویدی رده‌بالای عرضه شده در سال ۲۰۲۲ به کار برده است و عملکردی مشابه دارد. این گوشی می‌تواند تسک‌های سنگین و بازی‌های مهم این پلتفرم را هم به خوبی اجرا کند. عمر باتری در مقایسه با رقبا کمی کوتاه است. گوشی شیائومی ۱۲ پرو تنها ۳۰ ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورد و این در حالی است که با خرید گوشی سامسونگ یا برخی از رقبای دیگر، حداقل ۳۵ ساعت می‌توانید از دوام باتری بهره ببرید. این ۳۰ ساعت هم برای زمانی است که بیش از ۲ ساعت از فناوری 5G، صفحه نمایش و المان‌های سنگین استفاده نکرده باشید.

پایداری

شیائومی این باتری را حداقل برای ۸۰۰ چرخه شارژ کامل در اختیار شما قرار می‌دهد و این در حالی است که ۸۰ درصد از ظرفیت اصلی خود را هم می‌تواند حفظ کند و می‌توانید آن را با تعویض باتری دوباره به شرایط عادی خودش بازگردانید. همین شرایط ایده آل برای آیفون 13 پرو مکس و هنگام خرید گوشی سامسونگ هم می‌تواند برقرار باشد. این گوشی قابل تعمیر بوده و تعمیر صفحه نمایش آن هزینه معقولی خواهد داشت. شیائومی ارزیابی‌های اثرات زیست محیطی را منتشر نمی‌کند و طر ح‌های مربوط به تجارت یا استفاده از مواد بازیافتی مخصوصا در بریتانیا ارائه نمی‌شود. بنابراین هنوز نمی‌توانیم تایید کنیم که این گوشی از مواد بازیافتی ساخته شده است.

رابط کاربری MIUI 13

این رابط کاربری از نسخه سفارشی سازی شده اندروید ۱۲ ناشی شده است. این نسخه هنوز هم برای بازی‌های غربی در احال پیشرفت است و یقینا چند نسخه آینده هم برای این گوشی عرضه خواهد شد. شما با تهیه گوشی شیائومی می‌توانید در مقایسه با خرید گوشی سامسونگ و اپل، تفاوت‌ها را در رابط کاربری داشته باشید. شیائومی سعی کرده است که چند قابلیت جدید هم به گوشی اضافه کند. این گوشی کاملا قابل تنظیم بوده و گزینه‌های جالبی هم برای تغییر ظاهر و عملکرد دارد. از ظاهر و کارکرد گوشی می‌توان این‌طور متوجه شد که نسبت به آیفون 13 پرو مکس و برخی از محصولات دیگر، شما به قابلیت‌های تنظیم بیشتری در این گوشی دسترسی خواهید داشت.

با کمی جستجو در منوها و تغییرات تنظیمات، متوجه قابلیت‌های جذاب این رابط کاربری خواهید شد و می‌توانید مطابق با میل خود عمل کنید. پس از این کارها هم متوجه سرعت بالا و جذابیت این محصول خواهید شد. شیائومی ۱۲ پرو از به‌روزرسانی نرم‌افزاری تا سه سال آینده برخوردار خواهد شد و تا چهار سال آینده هم می‌توانید به‌روزرسانی امنیتی را با آن دریافت کنید. این میزان نشان دهنده این است که یک سال بالاتر از مدل سال گذشته می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید. این میزان پشتیبانی، پشت سر خرید گوشی سامسونگ و آیفون 13 پرو مکس قرار می‌گیرد که به ترتیب، ۵ و ۶ سال می‌توانند به پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات خود بپردازند.

دوربین

این گوشی از سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی بسیار توانمند در جلو استفاده می‌کند که موفق به عکس‌برداری دقیق شده و می‌توانند جزئیات را بالا ببرند. به‌طور پیش فرض، در عکس‌برداری‌ها تا حدی پوست مصنوعی صاف می‌شود، مگر اینکه این قابلیت را به‌صورت دستی خاموش کنید. دوربین اصلی بهترین دوربین این دسته محسوب می‌شود و تصاویر واضح همراه با جزئیات عالی را می‌توانید همراه با تعادل رنگ و نوردهی عالی داشته باشید. حتی در صحنه‌هایی با کنتراست بالا هم می‌توانید تصاویری عالی را تولید کنید. عملکرد دوربین در نور پایین هم قوی است و ویدیوهای بسیار عالی و با کیفیت را می‌توانید دریافت کنید.

دوربین‌های تله فوتو اولترا واید و زوم ۲ برابری هم با تغییر رنگ و نوردهی ثابت همراه است و می‌توانید در بین سه دوربین از این قابلیت استفاده کنید. با این حال، زوم دو برابری در مقایسه با رقبا همچنان ضعیف است و شما با خرید گوشی سامسونگ می‌توانید به گزینه‌های بهتری دست پیدا کنید. اغلب اوقات این گوشی‌ها دارای زوم اپتیکال ۳، ۵ یا ۱۰ برابری هستند. گسترش بیش از ۲ برابری با زوم دیجیتال، به سرعت موجب بروز نویزهایی در تصویر خواهد شد. به‌طور کلی می‌توان گفت که کیفیت دوربین شیائومی ۱۲ پرو بسیار خوب است، اما به‌دلیل زوم اپتیکال محدود ناامید خواهید شد.

خرید گوشی سامسونگ و شیائومی از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی شرایط استثنایی برای خرید گوشی سامسونگ و شیائومی را در کنار برندهای دیگر فراهم کرده است و بسته به سطح بودجه و نیاز می‌توانید به سراغ این گزینه‌ها بروید. آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در کنار شما بوده و می‌توانید بهترین گوشی اپل و جهان را با شرایط مناسب خریداری کنید.