به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازسازی خانه در دو جا معنا پیدا می کند. گاهی اوقات پیش می آید در محل کار و یا محل زندگی خود بخواهید تغییراتی را به وجود آورید تا هم محیط زیبا بشود و هم نمای داخلی و خارجی از حالت یک نواخت در بیاید.

اما گاهی خانه و یا ساختمان اداری فرسوده شده و علاوه بر زشت کردن نما، باعث آزار شما هم می شود به گونه که حتی باعث به درد سر افتادن شده و مشقت آن  از کار و زندگی می اندازد.

به همین علت همه افراد همیشه تحت این دو دلیل به بازسازی اقدام کرده و به عبارتی با روش های گوناگون و ایجاد تفاوت و یا جایگزینی، اقدام به نوسازی می کنند.

اما گاهی شرایط به همان منوال که شما آن را تصور کرده اید پیش نمی رود و در نهایت با اتمام بودجه تان با چیزی رو به رو می شوید که واقعا قصدش را نداشته اید.

 تازه این در بهترین حالت است. چرا که گاهی پیش می آید علاوه بر غیر منتظره بودن موردی در بازسازی، مسائلی جا می ماند که حیاتی ترین مورد محسوب میشده اند اما شما آن ها را از قلم جا انداخته اید.

به همین علت بهتر است قبل از پشیمانی و ضرر کردن به صورت بهینه اقدام به بازسازی کنید و نکاتی را انجام بدهید که در نهایت بیشترین رضایت را داشته باشید.

برای بازسازی از کجا شروع کنم؟

هنگامی که خواستید فرایند بازسازی را برای نمای داخلی و خارجی خانه و یا محل کار خود شروع کنید، اول از خودتان بپرسید کدام قسمت ها برای بازسازی مورد نیاز هستند و چه قسمت هایی را دست نزنم بهتر است؟

همیشه مواردی را در اولیت بگذارید که واقعا مورد نیاز هستند و در صورت انجام ندادن مراحل بازسازی دچار آسیب می شوند. چرا که اگر یک لیست تهیه نکنید ممکن است بودجه تان تمام شود و کارهای ضروری نیمه تمام بماند.

نکته دوم این است که مراقب دوباره کاری باشید. چرا که زمانی دست به کاری می زنید که بعد ها زیرساخت آن به مشکل می خورد و دوباره باید هر چه ریسیده بودید را پنبه کنید.

برای مثال هنگامی که می خواهید خانه را رنگ کنید و گچ بری ها را اصلاح کنید، حتما سلامتی لوله های به کار رفته در دیوار و کف را هم چک کنید. چرا که اگر بعد از این همه هزینه، لوله ها دچار ترکیدگی شوند؛ مجدد لازم است برای تعویض لوله ها دیوار و یا کف پوش خانه را خراب کنید.

که این دوباره کاری نهایتا فقط باعث ضرر کردن شما خواهد شد.

2

 

کدام مورد اولیت است؟

گاهی پیش می آید در بازسازی خانه و یا محل کار خود، برای ایجاد تغییر در دکوراسیون دست به تغییراتی می زنید که کل دستاورد آن ایجاد زیبایی بیشتر و یا تغییر و تحول است.

در حالی که قسمت هایی وجود دارد که سرویس و نوسازی آن جزء واجبات است و اگر الان عوامل پیشگیری را انجام ندهید، بعد ها مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت می شوید.

برای مثال در درجه اول باید زیبایی و اصلاح نمای خارجی را به نمای داخلی مقدم بدارید. چرا که در هر چیزی اول ظاهر کار به چشم می آید و بعد باطن آن.

شما حتی میوه موزی که میدانید طعم آن شیرین است ولی رنگش سیاه است را تهیه نمی کنید چه برسد به خانه. ماشینی که فنی آن سالم است ولی ظاهری بسیار زشت دارد هم هرگز به چشم شما و هیچ کس دیگر نمی آید.

به همین علت است که باید برای نمای بیرونی ساختمان، ارج و قرب بیش تری را شامل شوید.

 

3

بازسازی نمای ساختمان شامل چه مواردی است؟

هر موردی که دارای عیب باشد و یا بعد ها عیبی را ایجاد می کند باید تحت بازسازی قرار بگیرد تا در نهایت نمای ساختمان به موردی قابل قبول هم برای خودتان، و هم در هنگام فروش و اجاره تبدیل بشود. این موارد که در زیر بیان می کنیم، جزء مهم ترین ها هستند :

 

تعویض شیشه های قدیمی

اگر شیشه های پنجره ها قدیمی است و یا با یک دیگر متفاوت است، بهتر است حتما تعویض شود. چرا که بی نظمی بسیار مشهودی را در ساختمان به وجود می آورد که هم باعث رنجش خودتان می شود و هم درهنگام فروش و اجاره به علت وضعیت بسیار نامطلوب آن به مشکل می خورید.

 

4

تعویض و ترمیم سنگ نمای ساختمان

سنگ استفاده شده در نما یکی از مواردی است که در نمای خارجی ساختمان، بسیار به چشم می آید و می تواند هر کار مثبتی را که کرده باشید عینا تبدیل به هیچی کند.

سنگ های افتاده جای خالیشان در ساختمان بسیار حس می شود و تخریب شدن و شکسته شدن قسمتی از آن ها می تواند تناسب نما را بسیار به هم بریزد.

برای رفع دائمی این مشکل و حتی پیشگیری از بروز آن، بهترین راه استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است. این روش می تواند به صورت دائمی سنگ ها را در جای خود ثابت نگه دارد به گونه ای که نه جدا شده ونه قسمتی از آن مورد تخریب قرار بگیرد.

این مورد از بازسازی نمای ساختمان در کمترین زمان ممکن (( حداکثر دو ساعت انجام می شود )) و به علت ظریف کاری و استفاده از پوشش بعد از نصب، چیزی حتی از فاصله نزدیک هم معلوم نمی شود. با انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می توانید سنگ نما را تا ابد بیمه کنید.

برای سفارش بهینه عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان کلیک کنید.

 

5

تعویض کف پوش = بهترین گزینه در بازسازی نمای داخلی

تعویض کف پوش های ساختمان همیشه موردی است که بسیار به چشم می آید. هم میتواند ظاهر نمای داخلی را به کلی عوض کند و هم آسیب دیدگی ها را به صورت کامل می پوشاند. به همین علت است که تعویض کف پوش ها بهترین گزینه در بازسازی نمای داخلی محسوب می شود.

در حین تعویض کف پوش های داخل خانه بد نیست به فضای سرویس های بهداشتی و حمام هم سر بزنید و در صورت نیاز، سنگ کف آن ها را هم مورد بازسازی قرار دهید.

البته موارد گفته شده در بالا در زمانی است که موارد ضروری تر را انجام داده باشید.

 

6

زمان را همیشه در نظر بگیرید

در هر مورد بازسازی که انجام می دهید در درجه اول مدت زمانی که از آغاز کار تا پایان کار طول می کشد را در نظر بگیرید. و بعد متناسب با آن اقدام کنید تا از کارهایتان عقب نیفتید. چرا گاهی موقعیتی پیش می آید که در حال بازسازی محل کار خود هستید و نیاز دارید کارها به سرعت انجام شود تا فعالیت همیشگی خود را پیش بگیرید.

یادتان باشد افزایش مدت زمان بازسازی در خارج از برنامه به معنای افزایش هزینه و خرج های پیش بینی نشده است.