به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

چکیده : جهت ساخت سردخانه صنعتی شاید بیش از هر چیز دیگری شما به ساندویچ پانل نیاز داشته باشید. با گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه همراه باشید تا این محصول استراتژیک رو بیشتر بشناسیم.

سردخانه صنعتی یک راه حل ذخیره سازی فوق العاده است و توانایی آن در نگهداری اقلام فاسد شدنی از جمله: شیر، گوشت و سبزیجات و... میباشد. هدف از طراحی و احداث سردخانه صنعتی همانند یخچال صنعتی است با این تفاوت که ظرفیت سردخانه‌های صنعتی از یخچال‌های صنعتی بزرگتر است و محصولاتی که در یک آن قرار می گیرد بیشتر از یخچال می‌باشد.

سردخانه صنعتی یکی از موثرترین راه حلهای ذخیره سازی در صنعت است که سازه ای مقرون به صرفه می‌باشد، به ویژه برای کسب و کارهایی که مقدار زیادی از مواد غذایی را می بایست ذخیره کنند از قبیل رستوران ها و فست فودها.

برای نگهداری از محصولات دارویی و شیمیایی نیز استفاده از سردخانه صنعتی توصیه می‌گردد. بواسطه ساخت این سردخانه‌ها، تنظیم دمای خاص و کاهش سرعت فاسد شدن، میسر گردیده است. یکی از مزایای شگفت انگیز سردخانه‌های صنعتی، نگهداری و حمل محصولات نیازمند به دمای خاص هستند. با سردخانه کانکسی می توان داروها یا واکسنها را در دمای خاصی نگهداری و حمل نمود، در غیر این صورت با تغیر دما، خاصیت و ماهیت آنها تغیر خواهد یافت.

 

سردخانه صنعتی با کنترل دقیق دما برای صنایع گوناگون از قبیل منجمد کردن و... قابل اعتماد و پایدار می باشند و برای نگهداری محصولات کنسروی یا فاسد شدنی عالی هستند. چرا که می تواند در دراز مدت، با تنظیم و کنترل دما، محصولات را با طراوات و تازگی نگه دارد. در نهایت کسب و کارهایی که با محصولات فاسد شدنی یا کنسروی سر و کار دارند می توانند با بهره گیری از سردخانه صنعتی، ضمن کاهش نرخ فرسودگی، موجبات نگهداری بهتر، شرایط بهینه، رعایت استانداردها و مقرارت را در مورد محصولات نیاز به ذخیره سازی فراهم کنند و از راحتی و آرامش خاطر برخوردار باشند.

مزایای سردخانه صنعتی

سردخانه صنعتی نقش مهمی در صنایع دارند. با کمک این سازه‌ها، ذخیره سازی صحیح امکان پذیر است و از این رو مورد توجه صنایع قرار گرفته است. به عنوان مثال یک آزمایشگاه را در نظر بگیرید که در محیط آزمایشگاهی، تجهیزات و محصولات حساس به دما وجود دارد که باید در دمای مناسب ذخیره شوند.

با احداث سردخانه صنعتی و ایجاد دمای مورد نیاز، تضمین میشود که اقلام و محصولات به طور موثر در دمای مورد نیاز خود قرار گرفته اند و در بهترین شرایط و ایمن باقی می مانند. سردخانه‌های صنعتی به‌ طور خاص برای نیازها و نگهداری محصولات هر کسب ‌و کار طراحی و سفارشی ‌سازی شده ‌اند، این یعنی منحصر بفرد بودن این سازه‌های پر تقاضا. پس یک سردخانه فضای ذخیره سازی بزرگی را فراهم می کند که دما کنترل میشود، به طوری که هر محصولی که ذخیره می کنید فاسد نشود.

مهمترین مزایای سردخانه‌های صنعتی شامل:

  • میزان خرابی، محصولات فاسد شدنی را کاهش می دهد.
  • از خطر مسمومیت غذایی جلوگیری می کند.
  • شریط نگهداری کم هزینه را فراهم می کند.
  • فضای بیشتر برای ذخیره سازی محصولات بیشتر
  • فرآیند ذخیره سازی را آسان تر می کند

 یکی از مهم ترین چالشها و نگرانیها در مورد جابجایی کالاهای فاسد شدنی به ویژه مواد غذایی تغییر خاصیت و بافت آنها است که سبب سمومیت غذایی میشود. مسمومیت غذایی اغلب در اثر تکثیر میکروارگانیسمها ایجاد میشود. در صورت نگهداری نادرست، میکروارگانیسمها می‌توانند به سطوح خطرناکی تکثیر شوند و برای مصرف ناامن باشند.

انواع سردخانه‌های صنعتی

انواع سردخانه صنعتی

با توجه به افزایش جمعیت، تقاضا برای تولید مواد غذایی و محصولات مختلف بسیار است و می بایست محصولات حساس به دما را در سردخانه صنعتی نگهداری کرد، لذا استقبال از سردخانه‌های صنعتی رو به افزایش است و محصولات را در محیطی امن نگهداری می کنند.

سردخانه صنعتی یک فضای کنترل شده و استاندارد است که دمای محیط آن به صورت یکنواخت است و اقلام و محصولات در بازه زمانی طولانی نیز سالم باقی می ماند. سازه هایی که برای استفاده‌های مختلف طراحی شده اند و به طور دائم در شرایط از پیش تعیین شده عملکرد مناسبی دارند.

سردخانه صنعتی در سبک و اندازه‌های مختلف احداث میشود و همچنین محیط بکارگیری از آن نیز متفاوت است. به طور مثال از سردخانه صنعتی در آزمایشگاه‌ها، شرکتهای تولیدی محصولات دارویی و بهداشتی، محصولات لبنی و پروتئینی، سبزیجات و میوه، مواد غذایی مختلف و... استفاده می‌گردد و دما و مقیاس هر محصول یا اقلامی متفاوت است و نیاز به دمای یکسانی ندارند.

بدین منظور سردخانه صنعتی در انواع مختلف قابل تولید و سفارش است که نیاز هر نوع کسب و کاری را به صورت صحیح برآورد کرده است. به طور مثال برخی از محصولات هستند که در دمای بالای صفر نگهداری شوند و از منجمد شدن پرهیز شود. این محصولات نیاز مند به سردخانه ای هستند که دمای متناسبی را فراهم نمایند. به سردخانه‌هایی که محصولات را در دمایی بالاتر از صفر نگهداری میکند و منجمد نمی‌کند، سردخانه صنعتی بالای صفر نامیده میشود.

همچنین برخی از محصولات نظیر گوشت و ماهی یا به طور کلی هر نوع محصولات پروتئینی نیازمند به دمای خاصی هستند که اغلب زیر صفر و به صورت منجمد شدن است که به این نوع از سردخانه‌ها، سردخانه صنعتی زیر صفر گفته میشود.

دو نوع دیگر از سردخانه‌های صنعتی که از لحاظ جابجایی طبقه بندی میشود شامل: متحرک و ثابت هستند.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل

یکی از محصولات خاص برای پوشش ساختمان‌ها و سازه‌ها مخصوصا سردخانه‌های صنعتی، ساندویچ پانل می‌باشد. در واقع محصولی است که در ساخت دیواره‌های سردخانه‌ها از ساندویچ پانل استفاده میشود. ساندویچ پانل مقاومت سازه را در برابر آب و هوا، استحکام آن را تضمین می کند و دارای انواع گوناگونی است که نصب و اجرا سازه با این پانل‌ها به راحتی است. به طور کلی یک لایه از ساندویچ پانل محکم و دو لایه دیگر آن سبک و نازک است.

انواع ساندویچ پانل

  • دیواری
  • سقفی
  • سردخانه ای

ساندویچ پانل دیواری

همانطور که از نامش مشخص است که در ساخت دیواره‌های یک سازه که نیازمند استحکام بالا است مورد استفاده قرار میگیرد و ساختار آن سه لایه ای می‌باشد. شکل ظاهری این نوع مدل از پانلهای ساندویچی شیار دار است.

ساندویچ پانل سقفی

به منظور پوشش خارجی دارای ساختار سه لایه ای می‌باشد که از دو لایه ظریف و سبک و یک لایه میان آن تشکیل شده است و مقاومت عالی در برابر آب و هوا و رطوبت دارد. مهم ترین مورد استفاده از این نوع ساندویچ پانل، در صنعت ساختمان سازی میباشد. به عنوان پوشش سقف در ساخت سوله‌ها و کارخانه‌ها کاربرد دارند.

ساندویچ پانل سردخانه ای

یکی از محصولات مقرون به صرفه برای ساخت سقف و دیواره، سازه ای از جمله سردخانه صنعتی است. مزیت مهم این نوع ساندویچ پانل عایق خوبی در برابر دما و رطوبت می‌باشند.

ساندویچ پانلها دارای دسته بندی دیگری براساس جنس ورق دارند که شامل: استیل 304، آلومینیوم، گالوانیزه، آلوزینک، پلی استایرن، پلی یورتان می‌باشند.

مزایای ساندویچ پانل

مهم ترین مزیت ساندویچ پانل به عنوان یک عنصر اساسی در ساخت و سازهای مختلف، تنوع در شکل عایق و جنس ورق و... است. در واقع بر اساس سازه خود میتوانید نوع مناسبی از ساندویچ پانل را تهیه کنید. این پانلها سبک وزن هستند و در عین حال دارای استحکام مکانیکی بالا و خواص ساختاری عالی هستند. با استفاده از آنها هزینه‌های عملیاتی را کاهش می دهد. در برابر حرارت، خوردگی، آتش سوزی، برودتی و صوتی و.. مقاوم می باشند. سرعت نصب بالا و قابل بازیافت بودن نیز از مزایای دیگر ساندویچ پانلها می‌باشد.

جهت خرید ساندویچ پانل با قیمت مناسب با همکاران من در گروه صنعتی تجهیز گستر تماس بگیرید.