به گزارش پایگاه خبری نشان :

آموزش طراحی و نقاشی در خانه

یادگیری هنر و مهارت های مختلف یکی از لازمه‌های زندگی هر انسان است که بسیاری از افراد به دلیل در دسترس نبودن یا پرهزینه بودن کلاسها یا نبود کلاس مورد نظر در شهر یا روستای خود، نتوانسته اند که هنر یا مهارت مورد علاقه خود را فراگیرند و از آن لذت ببرند. استعدادهای زیادی کور شدند به دلیل اینکه توانایی خروج از خانه را نداشته یا برایش مضر بوده، یا حتی اشخاصی در روستاها بوده اند که میتوانستند خواننده یا نوازنده یا نقاش خوبی شوند، اما به دلیل عدم وجود کلاس یا فرد آموزنده در مناطق خود یا عدم توانایی تردد به شهر دیگر، از یادگیری محروم شده‌اند. آموزش طراحی و نقاشی در گذشته برای بسیاری از کودکان یا حتی بزرگسالان به دلایل فوق یک رویا دست نیافتنی بود. اما امروزه  می‌توان در خانه و هر ساعتی که برای فرد مناسب باشد در مناطق دور دست یا افراد ناتوان یا هر فرد دیگری، به یادگیری طراحی و نقاشی پرداخت و از آن لذت برد. وجود اینترنت و همگانی بودن آن باعث شده تا یادگیری طراحی و نقاشی تبدیل به یک رویای دست یافتنی شود.

آموزش طراحی و نقاشی به صورت آنلاین

 بسیاری از مردم در این روزهای پر تردد و آلوده و پرهزینه، ترجیح میدهند اکثر کارهای خود را در منزل به صورت آنلاین انجام دهند. مثلا سفارش غذا و خریدهای سوپرمارکتی و جلسات و کلاسها، می‌توانند به صورت آنلاین انجام شوند و با سرویس‌های مختلف و مشتری پسند به دست متقاضیان برسد.امروزه با وجود اینترنت و گوشی‌های هوشمند، دیگر نیاز نیست با هزینه های زیاد رفت و آمد به کلاسها رفت و دیگر اشخاصی از یادگیری هنر و مهارتها محروم نیستند، دوره های آموزشی مختلف در سایتها و پلتفرم های مختلف وجود دارند تا افراد بتوانند با خیال راحت و هزینه کمتر در هر کجا که بخواهند، هنر و مهارت مورد علاقه خود را بیآموزند. آموزش طراحی و نقاشی هم جزو این دسته از کارهاست که افراد می‌توانند با تهیه دوره‌های مختلف، هم با هزینه کم هم در محیط امن و راحت خانه و بدون نیاز به تردد و با کیفیت بالا، طراحی و نقاشی را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند.

چگونه طراحی و نقاشی را در خانه یاد بگیریم؟

برای یادگیری طراحی و نقاشی کافیست به چند سایت هنری رجوع کنید یا در گوگل آموزش طراحی و نقاشی را سرچ کنید و به سایتهای معرفی شده سر بزنید. در ابتدا نام دوره ها و موضوعات پرداخته شده را بررسی کنید اگر با سلایقه شما جور بود آن‌ها را تهیه کنید، حتما مطمعن شوید که دوره‌ها پشتیبانی دارند، مخصوصا اگر پشتیبانی توسط خود استاد هنر آموز باشد.

یک دوره خوب آموزش طراحی و نقاشی چه خصوصیاتی باید داشت باشد؟

اول از همه مطعن شوید با خود استاد در ارتباط خواهید شد و سوالات را مستقیم از استاد خواهید پرسید، دوم یک دوره استاندارد نقاشی دارای سیلابس یا مراحل آموزش پله به پله است و تمام جوانب آموزشی را از نظر سطح کار پوشش می‌دهد، نکته بعد اینکه نمونه کارها و تمرینات باید در ضمیمه دوره در اختیار عموم قرار داده باشند تا از کیفیت کارها با خبر شوید. و در آخر برنامه ریزی برای تمرینات را بتوانید با استاد هماهنگ کنین و بابت تمرینات حتما از استاد راهنمایی بگیرین مثل ساعات تمرین و تمرینات متناسب با شرایط و شغل شما.

تاثیرآموزش طراحی و نقاشی در جامعه

امروزه آموزش طراحی و نقاشی و کلاسهای طراحی و نقاشی رونق بسیار خوبی گرفته و هنرمندان و علاقه مندان به هنر فعالیت های خوبی در این زمینه می‌کنند. اما بسیاری از هنرمندان با داشتن هنر خوب و قدرت آموزش خوب در کسب درآمد از این راه به مشکل برخورده اند و درآمد حاصل از آموزش طراحی و نقاشی برای این هنرمندان جواب‌گوی هزینه‌های زندگی نیست و این عزیزان مجیورند درکنار آموزش هنر خود به کارهای جانبی دیگر رو ببرند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را بدهند.این امر از سویی به قدرت هنری آنها لطمه می‌زند و تمرکز آنها را از کار هنریشان کم می‌کند، از سوی دیگر در کار جانبی ضعیف عمل می‌کنند زیرا صد در صد انرژی خود را در آن کار صرف نمی‌کنند و حتی ممکن است در آن کار شکست بخورند. و همچنین برخی از هنرمندان مجبور به کنار گذاشتن کامل علاقه خود می‌شوند و این امر بسیار غم‌انگیزیست که به خاطر شرایط مالی و کم توجهی مردم به هنر، یک هنرمند مجبور به ترک عشق و علاقه خود برای تامین هزینه‌های زندگی شود. از سویی هنرمند روحیه و انرژی اصلی خود را از کار هنری و آموزش هنر میگیرد و همین انرژی خوب و مثبت را در جامعه انعکاس میدهد و برعکس اگه انرژی خوب نداشت باشد همان انرژی بد را انعکاس می‌دهد پس روحیه و انرژی جامعه‌ها به روحیه هنرمندان آن جامعه گره خورده و انرژی هنرمند، به تداوم فعالیت و کسب درآمد از آن گره خورده.

چگونه با آموزش طراحی و نقاشی پولدار شویم؟

ابتدا تمام چیزهایی که در کلاس به هنرجو آموزش می‌هید را درقالب یک فیلم در بیاورید، کاملا به سلیقه خود آن را ادیت کنید و به چند بخش تقسیم کنین بعد به سایتهای آموزشی آنها را ارسال کنین تا محتوی اموزشی شمارا در سایت خود قرار دهند و با اعتبار و سئو این سایت ها آموزشهای خود را بتوانید بفروشید. سپس روی فیلم های اموزشی خود تمرکز کنین و آنها با کیفیت تر و بهتر کنید تا مخاطب بیشتری جذب کند. این کار چند مزیت دارد.

1-         محدود نبودن مخاطبان شما

2-         نیاز به وقت زیاد ندارد

3-         وسعت زیاد شعاع اینترنت

4-         استفاده افراد در مناطق محروم از اموزه های شما

5-         درامد همیشگی

1-محدود نبودن مخاطبان شما

اگر شما محیط آموزشتان یا گالریتان در یک منطقه باشد بیشتر مخاطبان شما محدود به همان منطقه خواهند شد. اما در این روش مخاطب شما تمام انسان‌هایی خواهند بود که اینترنت دارند و تبلیغات و سایتهای شما را دنبال می‌کنند، پس مخاطبان می‌توانند از تمام دنیا باشند.

2-نیاز به وقت زیاد ندارد

شما یک بار برای همیشه فیلمهای اموزشی خود را تهیه میکنید و آن را بارگزاری می‌کنید و تمام، دیگر آن را تکرار نمی‌کنید اما در روش آموزش حضوری مجبور هستین برای هر فرد تمام وقت خود را بگزارید.

3-وسعت زیاد شعاع اینترنت

با پیشرفت روز به روز اینترنت و همگانی شدن آن حتی افرادی که در مناطق خیلی دور از شهر یا منطقه شما هستند می‌توانند محصول شما را خریداری کنند و در آینده زمانی خواهد رسید که تک تک انسان‌های دنیا به شبکه جهانی بدون محدودیت دسترسی داشت باشند.

4-استفاده افراد در منطق محروم از آموزه های شما

افرادی وجود دارند که آرزوی یادگیری هنر و نقاشی در ذهن دارند و با داشتن اینترنت می‌توانند به این رویا دست یابند، تهیه فیلم آموزشی، خدمتی است از سوی هنرمندان به این عزیزان که از آموزش محروم نباشند و بتوانند به رویای خود دست یابند و از زندگی لذت ببرند.

5-درآمد همیشگی

با تهیه فیلم آموزشی دیگر نیاز نیست شما زمانی خاصی و محدودی را برای کسب درامد سپری کنین و کلاس تشکیل دهید، در خواب یا مسافرت یا هر زمان ممکن است محصول شما خریداری شود و پول آن به حسابتان آید و همینطور تا زمانی که سرورها و دامنه ها هستند شاید تا آخر عمر شما و شاید بعد از آن هم خرید فیلم های آموزشی شما ادامه خواهد داشت پس یک درآمد همیشگیست.

طراحی را بدون این که از خانه خارج شوید بیاموزید

آموزش طراحی

آموزش طراحی یکی از کلاس‌های پر شور و احساس و در عین حال پر از آرامش و انرژُی مثبت بوده و هست، پس از پاندمی کرونا و بیماری‌های بعد از آن، و همینطور آلودگی هوا و ریزگردها، خیلی از انسان های دنیا رفت و آمدهای خارج از خانه را محدود کردند و فقط برای کارهای ضروری خودشان به خارج از خانه می‌روند. و همینطور بسیاری از مردم، کلاس‌های حضوری خود را لغو کردند. ماندن در خانه باعث شده که انسانها روحیه و روان خوبی نداشت باشند و همه می‌خواهند بدون استرس در کلاسها حضور یابند و از یادگیری چیزهای مختلف لذت ببرند.

خیلی از خانواده‌ها نگران فرزندانشان هستند که هم به خاطر سلامتی نمی‌توانند آنها را به کلاسهای حضوری ببرند و هم دوست دارند  فرزندانشان چیزهای زیادی یاد بگیرند و قابلیتها و هنرهای ارزشمندی داشت باشند. به همین دلیل فیلم‌های آموزشی بسیار خوب و کاربردی برای آموزش طراحی و آموزش نقاشی تهیه شده که این مشکل را حل کرده.

آموزش طراحی و نقاشی بدون نیاز به رفت و آمد

حال که خارج شدن از خانه سخت شده و بسیاری ترجیح می‌دهند در خانه های خود بمانند چاره خوبی برای آموزش طراحی و آموزش نقاشی پیدا شده. فیلم های آموزشی طراحی و نقاشی که با کیفیت و دقت بالا ضبط شده و تمام نیازهای یک هنرجو را برطرف می‌کند در اینجا وجود دارد.

شما می‌توانید با تهیه این دوره‌ها، که به عنوان دوره‌های طراحی و نقاشی هستند، سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته طراحی را در خانه بیاموزید همچنین دوره طراحی چهره که در سه سطح مقدماتی و متوسط و پیشرفته است، تمام نکات مربوط به آموزش طراحی چهره را به صورت همه جانبه برای علاقه مندان به طراحی چهره وجود دارد.

مزایای آموزش طراحی و نقاشی به صورت فیلم آموزشی

بزرگترین مزیت این روش یادگیری کم هزینه بودن این روش است، زیرا که دیگر شما هزینه های رفت و آمد را ذخیره میکنین و نیاز نیست به خارج از خانه بروید. و همینطور هزینه دوره ها بسیار پایین تر از کلاسهای حضوری می‌باشند.

مزیت دیگر یاد گیری از این دوره ها حفظ سلامتی شما از جهت ماندن در خانه یا هر محیط دیگری که خودتان دوست دارین است، شما میتوانید هر جا که راحت هستین و هر زمانی که خودتان ترجیح میدهید این فیلمها را نگاه کنین و از یادگیری امن لذت ببرید.

تمام این دوره‌ها چندین بار ضبط و ادیت شده‌اند و در زمان پر انرژِی استاد تهیه شده اند، ممکن است در کلاسهای حضوری استاد خسته باشن و نتونن چیزی که در زمان پر انرژی بودن رو تدریس کنن. اما این فیلم‌ها کاملا پر انرژی و کاربردی و همراه با نکات مهم ضبط شده اند.

تمام دوره‌ها همراه با پشتیابانی مستقیم استاد می‌باشند و شما می‌توانید تمرین‌های خود را بعد تماشای کامل دوره، به استاد ارسال کنید و از راهنمایی های ایشان بهره‌مند شوید.

آموزش طراحی و نقاشی به صورت دوره‌های فیلم، به شما کمک می‌کند تا به توانایی‌های خود اتکا کنین و از کمک فیزیکی استاد امتنا کنین در عین حال به طور دائم دست استاد را در فیلم می‌بینید که در حال طراحیست که برای شما الگوی خوبیست.