به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

چکیده : بوی خوب یکی از عواملی است که باعث می‌شود در ذهن مخاطبان خود، بی‌نقص به‌نظر برسید؛ علاوه بر این، بوی خوب باعث می‌شود که همواره اعتمادبه‌نفس داشته باشید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد

 

بوی خوب یکی از عواملی است که باعث می‌شود در ذهن مخاطبان خود، بی‌نقص به‌نظر برسید؛ علاوه بر این، بوی خوب باعث می‌شود که همواره اعتمادبه‌نفس داشته باشید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از چند ساعت، بوی ادکلن یا عطرتان از بین برود و با خود فکر کنید که حتماً عطر و یا ادکلن شما کیفیت خوبی ندارد. حقیقت این است که استفاده از عطر و ادکلن هم قوانینی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به افزایش ماندگاری ادکلن و عطر کمک کنید. توجه داشته باشید که حتی بوی بهترین عطر و ادکلن‌ها هم در صورت استفاده نادرست، در زمان خیلی کوتاهی از بین می‌رود. برای این‌که بتوانید به افزایش ماندگاری ادکلن کمک کنید، با ما همراه باشید تا 10 تکنیک ماندگاری ادکلن را به شما آموزش دهیم.

1.   استفاده مستقیم روی پوست

برای افزایش ماندگاری ادکلن، بهتر است آن را روی پوست بدن خود اسپری کنید. اسپری کردن روی لباس معمولاً باعث می‌شود بوی عطر اندکی تغییر کند و زودتر از بین برود. ترکیب چربی طبیعی بدن با ادکلن باعث می‌شود که ادکلن ماندگاری بیشتری داشته باشد. معمولاً ماندگاری ادکلن روی پوست‌های خشک و چرب متفاوت است. پس از اسپری کردن ادکلن روی پوست خشک، ادکلن از روی بدن تبخیر می‌شود و از بین می‌رود؛ دلیل این امر چربی‌های طبیعی بدن است که در پوست خشک در کم‌ترین حالت است.

2.   استفاده از لوسیون برای افزایش ماندگاری ادکلن

همان‌طور که اشاره کردیم، ترکیب چربی‌های طبیعی بدن با ادکلن، باعث افزایش ماندگاری ادکلن می‌شود؛ بنابراین اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از لوسیون استفاده کنید. لوسیون‌ها معمولاً بیشترین شباهت را به روغن‌های طبیعی و مفید بدن دارند؛ ازاین‌رو گزینه مناسبی برای استفاده با عطر و ادکلن هستند. یکی از رایج‌ترین مواردی که به‌عنوان تکنیک ماندگاری ادکلن استفاده می‌شود، وازلین است. با آغشته کردن بخش‌های مختلف پوست خود به وازلین و سپس اسپری کردن عطر یا ادکلن روی همان ناحیه، می‌توانید تا حد زیادی ماندگاری ادکلن را افزایش دهید. چربی وازلین به‌سادگی جذب پوست نمی‌شود؛ بنابراین ماندگاری آن ماندگاری ادکلن را نیز به همراه دارد.

3.   تأثیر رطوبت پوست بر افزایش ماندگاری ادکلن

در کنار چربی پوست، رطوبت پوست هم در ماندگاری عطر و ادکلن، تأثیرات زیادی دارد. معمولاً بعد از حمام، پوست در مرطوب‌ترین حالت ممکن قرار دارد؛ ازاین‌رو استفاده از عطر و ادکلن پس از حمام، باعث افزایش ماندگاری ادکلن خواهد شد. پس از دوش گرفتن بلافاصله از ادکلن خود استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها هم می‌توانند تا حدی زیادی به رطوبت و آب‌رسانی پوست شما کمک کنند؛ بنابراین می‌توانید قبل از اسپری کردن ادکلن از مرطوب‌کننده استفاده کنید. نکته مهمی که در انجام این تکنیک ماندگاری ادکلن باید آن را رعایت کنید، رایحه مرطوب‌کننده است. ترجیحاً از مرطوب‌کننده‌های بدون بو استفاده کنید؛ مرطوب‌کننده‌های معطر با بوی عطر و ادکلن شما ترکیب می‌شوند و ممکن است باعث ایجاد بوی بدی شوند. درصورتی‌که به مرطوب‌کننده بدون بو دسترسی ندارید، سعی کنید از مرطوب‌کننده‌هایی با رایحه ملایم‌تر استفاده کنید.

4.   افزایش ماندگاری ادکلن با اسپری کردن روی نبض

همان‌طور که اشاره کردیم، ادکلن نباید روی لباس اسپری شود؛ اما روی کدام قسمت از پوست خود اسپری کنیم؟ اسپری کردن ادکلن روی نقاط نبض‌دار باعث می‌شود که علاوه بر افزایش ماندگاری ادکلن، بوی آن به بهترین شکل پخش شود. گردن، روی سینه و یا روی شکم، داخل آرنج، قسمت داخلی مچ دست، پشت زانو و قوزک پا بهترین نقاط بدن برای اسپری کردن ادکلن و عطر هستند. استفاده از وازلین یا مرطوب‌کننده در این نقاط نبض‌دار، تا حد زیادی ماندگاری ادکلن را افزایش می‌دهد.

5.   مالیدن ادکلن روی پوست ممنوع!

بارها دیده‌ایم که عده‌ای پس از اسپری کردن عطر روی پوست، خصوصاً مچ دست، عطر را روی پوست می‌مالند. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان بوی ادکلن‌تان از بین برود، مالیدن عطر بهترین گزینه است! مالش عطر روی پوست باعث می‌شود که عطر به‌سرعت تبخیر شود و رایحه آن از میان برود. عده‌ای گمان می‌کنند که این کار باعث جذب ادکلن توسط بدن می‌شود و به افزایش ماندگاری ادکلن کمک می‌کند. این یک باور غلط است؛ ادکلن‌ها را معمولاً تنها می‌توان اسپری کرد که به ماندگاری آن بسیار کمک می‌کند؛ اما ظرف‌های متنوعی برای عطرها وجود دارد که برخی از آن‌ها باید روی پوست مالیده شوند و همین این امر باعث کاهش ماندگاری آن‌ها می‌شود.

6.   کم‌تر در معرض آفتاب قرار بگیرید

گرمای خورشید باعث تبخیر سریع عطر و ادکلن می‌شود؛ علاوه بر این، گرما باعث عوض شدن بوی ادکلن می‌گردد. سعی کنید کم‌تر در معرض آفتاب قرار بگیرید؛ اما اگر چاره این جز این نداشتید می‌توانید عطر را در نقاطی از بدن استفاده کنید که کم‌تر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می‌گیرند.

7.   استفاده از ادکلن و عطر برای مو

استفاده از عطر روی مو برای خانم‌ها، یک تکنیک ماندگاری ادکلن بسیار خوب است. موها معمولاً در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند؛ ازاین‌رو به افزایش ماندگاری ادکلن کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که عطر را به‌صورت مستقیم روی مو استفاده نکنید؛ این کار باعث آسیب به موهای شما می‌شود. می‌توانید از یک مسواک یا برس خود برای ادکلن زدن به موهای خود کمک بگیرید.

8.   اسپری در هوا

اسپری باعث می‌شود عطر و ادکلن به ذرات بسیار کوچکی تقسیم شوند؛ هرچه اندازه این ذرات کوچک‌تر باشد ماندگاری ادکلن و عطر بیشتر می‌شود. اگر قصد دارید که ادکلن یا عطر به بهترین شکل روی تمام نقاط بدن یا لباس شما پخش شود، می‌توانید آن را در هوا اسپری کنید و از آن رد شوید. این کار باعث می‌شود ادکلن به‌صورت یک‌نواخت در تمام نقاط پخش شود و همین‌طور نقاط بیشتری را پوشش می‌دهد.

9.   استفاده از ادکلن برای لباس

اگر قصد دارید که لباس‌های‌تان بوی عطر و ادکلن بدهد، می‌توانید ادکلن را روی یک‌ تکه دستمال پارچه‌ای اسپری کنید و در کشو یا کمد خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود همه لباس‌ها بوی عطر بگیرند. یک تکنیک برای ماندگاری ادکلن، قرار دادن شیشه عطر و ادکلن در کمد و کشو است. اگر از یک ادکلن خاص استفاده می‌کنید، هنگامی که رو به اتمام است، شیشه آن را در کشوی خود قرار دهید و برای خود یک ادکلن دیگر تهیه کنید. همچنین می‌توانید هنگامی‌که ادکلن کاملاً تمام شد شیشه آن را در کمد قرار دهید؛ این مورد هم می‌تواند تا حد زیادی به معطر شدن لباس‌ها و درنهایت افزایش ماندگاری ادکلن شما کمک کند.

10.   ادکلن مناسبی تهیه کنید!

استفاده از ادکلن‌های خوب و باکیفیت باعث می‌شود پس از استفاده، ماندگاری بیشتری داشته باشند. همواره تلاش کنید ادکلن‌های باکیفیت را از مراجع معتبر تهیه کنید. اگر قصد خرید ادکلن دارید و مرجع معتبری برای خرید نمی‌شناسید، می‌توانید از وب‌سایت خط بو کمک بگیرید. جانوین یک برند اماراتی است که اقدام به تهیه فرمول عطرهای معروف و تولید آن‌ها با نام تجاری خود (به‌صورت کاملاً قانونی) نموده است. عطرهای شرکتی جانوین با بهترین کیفیت و اصالت در ۳00 رایحه مختلف تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی khateboo.com از عطرها و ادکلن‌های جانوین دیدن کنید؛ سپس  اقدام به سفارش آن‌ها در حجم‌های متنوع (از 25 و 30 میل به بالا) و با بهترین قیمت نمایید؛ همچنین لازم به ذکر است که خط بو به تمام نقاط کشور ارسال دارد.