به گزارش پایگاه خبری نشان :

پنجره دو جداره ویلا کردان کرج، سهیلیه و تهراندشت

استفاده از پنجره دو جداره در سال‌های اخیر جزو الزامات ساختمان سازی شده است. این پنجره‌ها مزایای قابل توجهی دارند و موجب افزایش ایمنی و زیبایی ساختمان می‌شوند. همچنین به کار بردن آن­ها در ساختمان سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. ویلاها نیز به این علت که اغلب ساختمان‌های ایمن و جدیدی هستند، از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌کنند.

 

در این مطلب به استفاده از پنجره دو جداره در سهیلیه کردان ، کرج و تهراندشت می‌پردازیم:

 

پنجره دو جداره

پنجره‌ دو جداره از ابداعات ساختمان­سازی مدرن به شمار می‌روند. این پنجره‌ها از دو لایه شیشه مستحکم تشکیل شده‌اند که توسط پروفیل، محکم نگه داشته می­شوند. مابین لایه‌ها مقداری فضای خالی وجود دارد که این فضای خالی ممکن است با هوا یا نوعی گاز مانند آرگون پر شده باشد. این ساختار سبب شده است تا با سازه‌ای روبرو باشیم که عایق صدا و حرارت است.

بنابراین استفاده از آن موجب می‌شود سر و صداهای محیط بیرون، وارد ساختمان نشود و آرامش بیشتری در خانه به وجود آید.همچنین حرارت به راحتی از آن عبور نمی‌کند، بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

در گذشته پنجره‌های معمولی بیشترین انرژی را از خود عبور می­دادند و بیشترین میزان هدر رفتن انرژی از این قسمت بود. اما پنجره دو جداره این مشکل را رفع کرده است. پروفیل پنجره‌های دوجداره معمولا سفید رنگ است اما از رنگ آمیزی روی آن می‌توان استفاده کرد. این پنجره‌ها بر خلاف پنجره‌های قدیمی نیازی به رنگ آمیزی مجدد جهت جلوگیری از زنگ زدگی ندارند و تا حد بسیار زیادی در برابر رطوبت مقاوم هستند.

پنجره‌های دو جداره همچنین در برابر آتش سوزی و حریق مقاومند. به همین خاطر استفاده از آن­ها در ساختمان‌ سازی بسیار رایج شده است.

در ادامه بیشتر با مزایای این نوع پنجره خصوصا برای ویلا آشنا خواهیم شد.

 

انواع پنجره دو جداره برای ویلا

پنجره‌های دوجداره همانند پنجره‌های معمولی و شاید هم بیشتر از آن­ها، دارای مدل‌ها و طرح‌های مختلفی هستند. از نظر جنس پروفیل، پنجره‌های دو جداره به مدل‌های: فلزی، فایبرگلاس،  PVC و UPVC تقسیم می‌شوند. پنجره‌های ویلایی برای آن که ویو و چشم انداز بیشتری داشته باشند معمولاً بزرگ‌تر از پنجره‌های خانه‌های معمولی و آپارتمان‌ها هستند.

این پنجره‌ها لازم نیست کاملا مربعی یا مستطیل شکل باشند بلکه از نوع دایره‌ای یا بیضی شکل هم می‌توان استفاده کرد.

برخی از مدل‌های پنجره‌های دو جداره ارزان بوده و برخی گران‌تر هستند. انتخاب پنجره مناسب برای ویلا باید با توجه به سبک طراحی ساختمان صورت بگیرد. از بین مدل‌های پنجره دو جداره ویلا به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. پنجره دوجداره تک حالته و دو حالته: یک لنگه یا دو لنگه دارند که با دستگیره باز می‌شوند و بسیار رایج هستند.
  2. پنجره دوجداره لولایی: عایق‌تر از مدل کشویی است اما زمانی که باز است مقداری فضا را اشغال می­کند.
  3. پنجره دوجداره نوع کشویی: پرطرفدارترین مدل پنجره که فضای کمی را اشغال می­کند.
  4. پنجره دوجداره آکاردئونی: همانند آکاردئون باز و بسته می‌شود و مناسب لند اسکیپ می‌باشد.
  5. پنجره دوجداره نوع کلنگی: مناسب حمام و سرویس بهداشتی است و از یک طرف باز می­شود.
  6. پنجره دوجداره سایبانی: به صورت زاویه‌دار نصب می‌شود و برای ساختمان سقف شیروانی مناسب است.
  7. پنجره دوجداره فرانسوی: بدون فریم در وسط پنجره است و مناسب تماشای بیرون است. عایق کمتری از مدل‌های لولایی و کشویی است.
  8. پنجره دوجداره فولکس واگنی: نوع گران و لاکچری پنجره دوجداره محسوب می‌شود. این مدل هم در حالت باز فضای کمی را اشغال می­کند.
  9. پنجره دوجداره دایره‌ای: دو نوع ثابت و متحرک داشته و برای طراحی‌های خاص و لاکچری استفاده می‌شود.

 

مزایای پنجره دو جداره برای ویلا

پنجره دوجداره به علت مزایایی که داشته برای ساخت ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویلاها معمولا تازه ساز بوده و در مناطقی ساخته می‌شوند که هم دارای رطوبت بالا است و هم نیاز به امنیت بیشتر دارد. بنابراین استفاده از پنجره دو جداره نسبت به پنجره‌های معمولی ارجحیت دارد.

پنجره‌های دو جداره مزیت‌های دیگری هم دارند که از میان آن­ها به این موارد می‌توانیم اشاره کنیم:

  1. قابلیت طراحی و ساخت به مدل‌های گوناگون را دارا هستند و تنوع طراحی خوبی دارند.
  2. بسیار شیک و زیبا هستند و نمای ساختمان ویلا را زیباتر می‌کنند.
  3. برای ساختمان‌های مدرن عالی هستند.
  4. امنیت بالاتری نسبت به پنجره‌های معمولی دارند.
  5. به راحتی و بدون هیچ دردسری تمیز می‌شوند.
  6. در برابر طوفان و بادهای شدید مقاومت بیشتری نسبت به پنجره‌های معمولی از خود نشان می‌دهند.
  7. نسبت به ویژگی‌هایی که دارند، قیمت مناسبی دارند.
  8. دارای مدل‌های باکیفیت خارجی و ایرانی هستند.
  9. از ورود اشعه مضر خورشید UV به داخل جلوگیری می‌کنند. کاری که پنجره‌های عادی نمی‌توانند انجام بدهند.
  10. مقاومت بیشتری نسبت به پنجره‌های معمولی در برابر ضربه و زلزله از خود نشان می‌دهند.

 

پنجره دو جداره ویلا برای کردان کرج، سهیلیه و تهراندشت

مناطق کردان کرج، سهیلیه و تهراندشت از مناطق بسیار سرسبز و پرطرفدار استان البرز هستند که انتخاب اول خیلی از تهرانی‌ها و کرجی‌ها برای ساخت ویلا محسوب می‌شوند. این مناطق به علت کوهپایه‌ای بودن و دارا بودن منابع آب زیرزمینی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا هستند. باغات میوه و زمین‌های کشاورزی و صیفی کاری در این مناطق به چشم می‌خورد و دارای لوکیشن‌های بکری جهت ویلاسازی هستند.

ساخت ویلای مدرن در سهیلیه در این مناطق نیازمند استفاده از آخرین و جدیدترین مصالح و روش‌های ساختمان سازی است. به همین خاطر پنجره‌های دو جداره در ساخت ویلاهای این منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین کسانی که قصد بازسازی ویلای خود را دارند، می‌توانند با استفاده از شرکت‌های معتبر و افراد متخصص، اقدام به تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های جدید دو جداره کنند.

تغییر پنجره‌ها در ساختمان، موجب افزایش زیبایی نمای ساختمان و افزایش ایمنی آن خواهد شد و همچنین اهالی ویلا از سایر مزایای این نوع پنجره که پیش‌تر گفته شد، بهره‌مند می‌شوند. مناطقی مانند کردان کرج، سهیلیه و تهراندشت به این علت که با شهر فاصله کمی دارند، نیازمند امنیت بیشتری برای ساختمان هستند. به همین خاطر است که استفاده از پنجره‌های دوجداره به جای پنجره‌های معمولی توصیه می‌شود.

 

اطلاعات تماس:

قیمت پنجره‌های دوجداره برای ویلا، بستگی به برند و نوع پنجره دارد. همچنین هزینه نصب آن با توجه به موقعیتی که پنجره قرار گرفته متفاوت است. جهت اطلاع بیشتر در این خصوص باید با مشاورین و متخصصین استودیو معماری رویال تماس بگیرید.

تلفن تماس:

02191024104

وب سایت:

baghvila-royaltehran.com