به گزارش پایگاه خبری نشان :

از جمله موارد مربوط به پوشاک که در ساخت یک استایل شیک و دلخواه بسیار موثری است، کلاه می‌باشد.در دنیای امروز که مد در زمینه ی پوشاک به اوج خلاقیت خود رسیده است، تاثیر کلاه بر استایل مردانه همواره مورد توجه بسیاری از آقایان می‌باشد. البته انتخاب نوع کلاه متناسب با تیپ کار چندان راحتی نیست، چرا که در زمینه ی کلاه دارای تنوع بسیاری هستیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع تاثیر کلاه بر استایل مردانه آشنا کنیم.

انواع کلاه پرطرفدار و موثر در استایل مردانه

اگر به دنبال خرید کلاه هستید لازم است در ادامه مطلب  به انواع پرطرفدار کلاه اشاره کنیم.

کلاه کپ: کلاه کپ از جمله مواردی است در استایل روزانه و در میان جوانان بسیار کاربرد دارد. این کلاه دارای لبه ی نیم دایره در قسمت جلو می‌باشد که برای محافظت صورت در مقابل عوامل محیطی مانند آفتاب نیز کاربرد دارد. این کلاه شبیه کلاه بیسبالی است ولی با یکدیگر تفاوتهایی نیز دارند.

کلاه پاناما: در فصل تابستان یا در کنار ساحل میتوان از کلاه پاناما استفاده نمود. این کلاه دارای تاجی متوسط و لبه های گرد است که سبک و در رنگ‌بندی های اغلب روشن به فروش میرسند.

کلاه برت یا هنرمندی: این کلاه شکلی دایره وار دارد که به صورت شل بر روی سر قرار میگیرد.

کلاه فدورا یا شاپو: در ساخت یک تیپ کلاسیک میتوان از کلاه فدورا استفاده نمود. این کلاه با لبه های پهن خود و تاج متوسطش میتواند در یک استایل مردانه ی رسمی همراهتان باشد.

 کلاه آسکوت: آقایان مسن که دوست دارند از کلاه در استایل مردانه ی خود استفاده کنند می‌توانند نوع آسکوت را انتخاب نمایند. این کلاه تخت، با لبه ی گرد و حالتی سخت دارد.

 داک بیل: این کلاه که شکلی شبیه منقار اردک دارد از موارد نوظهور محسوب میگردد. اغلب توسط جوانان مورد استفاده قرار میگیرد و استایل مردانه خاصی ایجاد میکند.

کلاه آیوی: در ظاهر دو کلاه داک بیل و آسکوت با یکدیگر ترکیب شده اند تا کلاه ایوی ایجاد گردد. این کلاه مردانه دارای هشت قسمت است که در تکه ی جلو، لبه دار میشود. شاید کلاه آیوی را با نام های دیگری چون نیوز بوی،‌ کبی و گتسبی بشناسید.

کلاه های مردانه انواع بسیار فراوانی دارند که سعی کردیم  به چند مورد پرطرفدار آن اشاره کنیم.

دانستنی های مربوط به تاثیر کلاه بر استایل مردانه

شاید این مورد برای شما هم سوال شده باشد که چگونه با کلاه میتوان یک استایل جذاب مردانه ایجاد کرد. خب قبلا هم ذکر کردیم که این کار به دلیل ندانستن برخی اطلاعات و تنوع بالای کلاه کار را سخت کرده است. در این قسمت ما نکات ساده ای را به شما آموزش خواهیم داد که به کمک آنها قطع می توانید استایل محبوبتان را بسازید

  • هماهنگی کلاه با فرم صورت: مدلهای مختلفی در ساخت کلاه وجود دارد که میبایست در هنگام خرید حتما توجه کنید با نوع صورت شما همخوانی داشته باشد. دلیل این حساسیت نمایانتر شدن صورت توسط پوشاندن سر با کلاه است. به عنوان نمونه برخی کلاه‌ها برای صورتهای کشیده و برخی برای صورتهای گرد مناسب‌تر هستند.

در راهنمایی تاثیر کلاه بر استایل مردانه در قسمت هماهنگی با فرم صورت میتوان برای مدلهای مختلف صورت چند نمونه مثال زد. برای صورتهای مربعی کلاه های با لبه های گرد مانند کپ و شامپو، برای صورتهای کشیده کلاه هایی با لبه و تاج کوتاه مانند فلت و ناقوسی و برای صورتهای گرد هم فدورا و پاناما را می توان مناسب ترین گزینه ها دانست.

  • اندازه ی کلاه و سر: یکی دیگر از نکات مهم در مورد تاثیر کلاه بر استایل مردانه، دقت در انتخاب سایز آن است. تناسب کلاه با سر نشان از یک انتخاب درست است. مثلا یک کلاه گشاد و بزرگ قطعا سبب پنهان شدن چشم و کاهش جذابیت استایل مردانه خواهد شد.
  • هماهنگی کلاه با رنگ پوست: بعد از انتخاب مدل و سایز مناسب، نوبت به انتخاب رنگ است. قبلا از این که اقدام به خرید کلاه نمایید، بدانید چه رنگهایی در افزایش جذابیت چهره ی شما موثر هستند. به اصطلاح چه رنگهایی به شما می آیند. مردان با پوست روشن، می‌توانند از میان رنگهای روشن که خنثی کننده چهره شان نباشد و رنگ‌های متضاد مانند زغالی، مشکی، خاکستری و غیره دست به انتخاب بزنند.
  • هماهنگی رنگ کلاه با پوشش لباس: نکته ی بعدی این است که رنگی که انتخاب می‌نمایید باید با رنگ لباستان نیز هم خوانی داشته باشد.
  • هماهنگی کلاه با موقعیت فصلی: یک استایل زمستانه ی مردانه قطعا با یک کلاه حصیری، مسخره به نظر خواهد رسید. پس نوع کلاه را برای فصل گرم و سرد انتخاب کنید. خبر خوب این که برخی کلاه ها از این قاعده مستثنی هستند و نیازی به انتخاب در فصل خاصی ندارند. 

منبع: فروشگاه اینترنتی کلاه شاپو