به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از دستگاه های مورد استفاده ی کارخانجات یا برخی کارگاه های صنعتی، ساختمان های مسکونی یا حتی اداری، موتورخانه ها و دیگر موارد دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای است. این دستگاه برای انتقال حرارت میان سیالات در فشار متوسط و پایین به کار می رود. قیمت دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای بسیار مناسب بوده و به همین دلیل در بین تولیدکنندگان بسیار محبوب است. اهمیت مبدل حرارتی صفحه ای تنها در انتقال حرارت خلاصه نمی‌شود. برای شناخت کامل تر کارایی این دستگاه مفید و کارآمد و انواع آن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

9

طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای

طرز چیدمان و قرار گرفتن صفحات مبدل حرارتی به گونه ای طراحی شده که موجب ایجاد یک شبکه لانه زنبوری شده است. این شبکه که همان مسیر حرکت سیالات سرد و گرم است بدین صورت عمل می کند که، دو سیال از نازل هایی، خلاف جهت هم به درون مبدل حرارتی وارد شده و پس از انتقال دادن حرارت از آن خارج می شوند. این صفحات حاوی سیالات سرد و گرم به صورت یکی در میان کنار هم قرار می گیرند.

سیالات پس از ورود به این صفحات مواج به صورت یکی در میان بین این صفحات فلزی جریان پیدا کرده و به کمک یکدیگر عملیات تبدیل گرما را انجام می دهند. این صفحه ها به صورت متقارن پشت سر یکدیگر قرار گرفته اند و سیالات سرد و گرم در میان آنها در حرکتند.

نوع قرار گرفتن و طراحی این صفحات به گونه ای است که موجب به وجود امدن امواجی در سیال می شود و به همین علت فرآیند انتقال حرارت و همچنین برودت دما میان دو سیال با سرعت بالا انجام می گیرد.

انواع دستگاه‌های مبدل حرارتی صفحه ای

در بررسی راهنمای خرید مبدل حرارتی صفحه ای به معرفی انواع این دستگاه‌ می‌رسیم. این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلفی قابل طراحی و تولید هستند و هر کدام طیف خاصی از نیازهای صنعت را پوشش می‌دهد.

مبدل حرارتی صفحه ای واشر دار

این دستگاه همان‌طور که از نامش پیداست نوعی از مبدل های حرارتی است که می تواند به مواردی اشاره کرد که فاصله صفحاتی که در مجاورت هم قرار دارند با واشر های پلیمری پوشانده شده است.  استفاده از این واشر ها برای اتصال این صفحات باعث میشود تا تعویض و جا به جایی صفحات در مدت زمان کمتر و به آسانی صورت گیرد.

10

مبدل صفحه ای جوشی (Compabloc)

صفحات این مبدل با فاصله 5 میلیمتر به وسیله ی جوشکاری به هم متصل هستند. به همین دلیل امکان ندارد که این صفحات فلزی جا به جا شوند و بیشتر در سیستم های تبرید صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت این گروه از مبدل ها می توان به تحمل فشار بسیار بالای آنها اشاره کرد. مبدل حرارتی صفحه ای جوشی در کمترین فضا، حداکثر انتقال حرارت با کمترین کاهش فشار را بر عهده دارد و  این مزایایی است که توسط مبدل حرارتی صفحه ای جوشی به مشتریان ارائه می شود. این مدل از مبدل ها با هدف تلفیق مزایای مبدل حرارتی صفحه ای واشردار و مبدل حرارتی پوسته لوله ، طراحی گردیده و مورد استفاده صنایع مختلف قرار گرفت .

مبدل صفحه ای نیمه جوشی

این نوع از مبدل های حرارتی ترکیبی از 2 نمونه ی قبل می باشند. البته ساختاری بسیار مشابه با مبدلهای واشردار دارند و تنها فرقشان این است که در این مدل، یعنی مبدل حرارتی صفحه ای نیمه جوشی صفحات به صورت جفت شده با واشر به هم متصل شده و دو جفت از آنها با جوشکاری به هم متصل و این روند ادامه پیدا می کند. در طراحی این صفحات ساختاری یکپارچه به نام کاست به وجود می آورد.

تهیه دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای

وقتی می خواهیم به پاسخ این پرسش که دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای چیست؟ بپردازیم و راهنمای خرید دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای مناسب را بررسی کنیم بهتر است آسان ترین و معتبرترین شیوه ی تهیه ی این دستگاه را نیز شرح دهیم. شناختن مراکز معتبری که دسترسی به این ماشین و قطعات آن را برای ما آسان کند بسیار ضروری است و می توان حتی از آن به عنوان راهنمای خرید دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای مناسب یاد کرد. برای تهیه ی دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای و اطمینان حاصل کردن از کیفیت خریدی که انجام می دهیم شیوه های متعددی وجود دارد. با توجه به پیشرفت امروزه ی تکنولوژی و تمایلی که مشتریان به صرفه جویی در زمان خود دارند افراد زیادی به خرید اینترنتی روی می آورند. از جمله سایت های اینترنتی که خرید و تهیه ی آسان وسایلی همچون دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای را برای ما امکان پذیر نموده است می توان به وبسایت ثنا مبدل اشاره کرد. شما همراهان گرامی اگر می خواهید برای تهیه دستگاه مبدل حرارتی صفحه ای اقدام کنید می توانید با مراجعه به وبسایت sanamobadel با بررسی این دستگاه و اطمینان کامل از کیفیت و ارائه ی خدمات و قیمت مناسب دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنید.