به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

دانش آموزان در انتهای مقطع ابتدایی و همچنین انتهای مقطع متوسطه اول مجبور هستند که مدرسه خود را عوض کنند و به یک مدرسه دیگر برای گذراندن مقطع جدید بروند. معمولا اولویت دانش آموزان قبولی در تیزهوشان، نمونه دولتی، مدارس غیرانتفاعی برتر و ... است که بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، به خصوص اگر به دنبال قبولی در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر باشند. امروز قصد داریم در مورد قبولی در مدارس برتر و به خصوص تیزهوشان با شما صحبت کنیم و ببینم آیا قبولی در تیزهوشان بدون آزمون امکان پذیر است! پس تا پایان همراه ما باشید.


چرا مدارس تیزهوشان پرطرفدار شده اند؟

اگر حدود 10 سال پیش در مورد مدارس تیزهوشان صحبت میشد، اکثر مشاوران مخالف تحصیل دانش آموزان در این مدارس بودند و به دلیل سختگیری افراطی که مدارس تیزهوشان داشتند، به اکثر دانش آموزان توصیه می کردند که قید این مدرسه را بزنند! اما خوشبختانه روند کاری مدارس تیزهوشان تغییر کرده است و دیگر مثل گذشته سختگیری بیش از حد ندارند و همچنین آمار قبولی بالا در دانشگاه‌های برتر کشور باعث شده است که مدارس تیزهوشان در سال اخیر بسیار پرطرفدار شوند.

تحصیل در مدارس تیزهوشان چه مزایایی دارد؟

2

اولین نکته مثبتی که در مدارس تیزهوشان به چشم میخورد، جو علمی و بسیار منظمی است که بر این مدارس حاکم است. با توجه به اینکه دانش آموزان از یک فیلتر قوی به نام آزمون تیزهوشان عبور می کنند، سطح همه تقریبا در یک حد است و اگر هم اختلافی بین دانش آموزان باشد با تلاش بیشتر قابل جبران است. بنابراین برخلاف برخی از مدارس که والدین دغدغه زیادی برای محیط ناامن آن دارند، با تحصیل در مدارس تیزهوشان در محیطی فوق العاده تحصیل خواهید کرد.

طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش حدود 67 درصد رتبه های برتر در مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد تحصیل داشته اند! دلیل این موضوع نحوه کار کردن اساتید و دبیران در مدارس تیزهوشان است. نحوه تدریس در مدارس تیزهوشان به اینگونه است که در ابتدا مطالب درسی به طور کامل تدریس می شوند و سپس مطالب بالاتر از سطح کتاب و مناسب برای تست زنی آموزش داده می شود. هر هفته نیز از دانش آموزان کوییز و امتحانات تستی و تشریحی گرفته می شود تا به طور کامل بر مطالب مسلط شوند.

در سال پیش دانشگاهی یعنی همان پایه دوازدهم، خیلی از دانش آموزان برای یادگیری و دوره مطالب پایه به سراغ کلاس‌های نکته و تست و کنکور همچون نکته و تست فیزیک دهم و یازدهم، نکته و تست شیمی و سایر دروس می روند. اما یکی از مزایای مهم تحصیل در مدارس تیزهوشان این است که شما دیگر نیازی به شرکت در این کلاس‌ها نخواهید داشت و هر آنچه که لازم داشته باشید، در مدرسه خودتان یاد می گیرید.


آیا قبولی در تیزهوشان بدون آزمون ممکن است؟!

آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود که به آزمون تیزهوشان ششم و آزمون تیزهوشان نهم شهرت دارد. نکته مهمی که بسیاری از دانش آموزان از آن بی اطلاع اند این است که شما با قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون نهم به دهم نخواهید داشت و به طور مستقیم و بدون آزمون می توانید وارد مقطع متوسطه دوم در تیزهوشان شوید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر هنوز فرصت دارید، در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایید و شانس خود را از این پایه امتحان نمایید. زیرا علاوه بر موضوع فوق و عدم نیاز به آزمون مجدد در پایه نهم، قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب راحت‌تر از قبولی در تیزهوشان نهم به دهم است. دلیل این موضوع ظرفیت بیشتر مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه اول و همچنین تعداد داوطلبان کمتر در پایه ششم است.


راز قبولی در تیزهوشان از دید مشاوران متخصص در زمینه تیزهوشان

3

مهندس سهیل ربیعی مشاور متخصص در زمینه تیزهوشان و مدیر موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت در رابطه با راز قبولی در تیزهوشان این چنین می گوید:

راز قبولی در تیزهوشان فقط و فقط تلاش و پشتکار زیاد است. اگر شما یکسال زمان بگذارید و با برنامه ریزی صحیح و اصولی درست بخوانید و تست حل کنید، به احتمال بسیار زیاد در تیزهوشان قبول خواهید شد. لازمه این کار تلاش بیشتر و افزایش زمان مطالعه نسبت به گذشته است که طبیعتا برای آن باید کمی قید تفریحات و خوشگذرانی هایتان را بزنید! البته این کار ارزشش را خواهد داشت؛ چون زمانی که در تیزهوشان پذیرفته می شوید و به تبع آن می توانید در کنکور رتبه خوبی کسب کنید و وارد بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌های تاپ شوید، خستگیتان در می رود!

قبولی در آزمون تیزهوشان با موسسه موفقیت

4

برخلاف خیلی از موسسات آموزشی که با دادن وعده‌های دروغی و تبلیغات فریبنده قصد جذب دانش آموزان را دارند، موسسه موفقیت تنها بر روی کیفیت کلاس و بهره مندی بیشتر دانش آموزان از کلاس‌ها تمرکز دارد. همین موضوع باعث شده که در سال‌های اخیر موسسه موفقیت جز بهترین موسسات در زمینه تیزهوشان لقب بگیرد و آمار قبولی های آن به 85 درصد برسد. یکی از بهترین راهکارهای آمادگی برای آزمون تیزهوشان، شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان است که شما می توانید به دو صورت آنلاین و یا حضوری در کلاس‌های آموزشگاه موفقیت ثبت نام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت می توانید به سایت آموزشگاه موفقیت به نشانی  amoozeshcenter.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت تماس بگیرید. با توجه به ظرفیت کم باقی مانده پیشنهاد می کنیم اگر قصد ثبت نام دارید، هر چه سریع‌تر اقدام نمایید تا ظرفیت کلاس تکمیل نشود. (22891840-021)