به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

در سدۀ بیستم، سینمای هند در کنار هالیوود و سینمای چین به جایگاهی جهانی دست پیدا کرد. در پایان سال ۲۰۱۰ گزارش داده شد که از نظر تولید سالیانه، سینمای هند در رتبه اول قرار دارد و پس از آن سینمای نیجریه (نالیوود)، هالیوود و سینمای چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند. صنعت سینمای هند در سال ۲۰۱۱ درآمدی بیش از ۱٫۸۶ میلیارد دلار داشته‌است که پیش‌بینی شده‌است این رقم تا سال ۲۰۱۶ به ۳ میلیارد دلار برسد. در حقیقت، فناوری پیشرفته راه را برای گذشتن این سینما از هنجارهای معین سینمایی در به دست دادن محصول و تغییر دادن ذائقهٔ مخاطبان، باز کرده‌است؛ فیلم‌هایی بر اساس جلوه‌های ویژه و داستان‌های علمی و ابرقهرمانی مانند Entiran, Ra.one, Eega و Krrish 3، سینمایی پرفروش پدید آورده است. بر این اساس، سینمای هند بازار بزرگی برای نمایش فیلم‌هایش در بیش از ۹۰ کشور دنیا یافته ‌است؛ همین امر باعث شده دانلود فیلم هندی 2022 یکی از گزینه های اصلی مردمان دنیا باشد؛ در ادامه این مطلب به معرفی چند فیلم پر فروش هندی می پردازیم.

فیلم باب بیسواس Bob Biswas 2021

فیلم باب بیسواس محصول سال 2021 کشور هندوستان به کارگردانی دیا آناپوما غوش و نویسندگی داستان و فیلمنامه سوجوی گوش و راج واسانت ساخته شد و به صورت مشترکا نویسندگی فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته اند، این فیلم که داستان آن در ژانر جنایی و هیجان انگیز روایت می شود در تاریخ 3 دسامبر 2021 به تهیه کنندگی گوری خان به نمایش عموم درآمد و هنرپیشگانی همچون آبیشک باچان، چیترانگادا سینگ در این فیلم هنرنمایی کرده اند . ابیشک باچان با بازی در این فیلم به رکود 73 بازی در فیلم های بالیوود رسیده است و تعداد بیشترین بازی را پدر او یعنی آمیتاب باچان در دست دارد که در بیش از 175 فیلم سینمایی حضور پیدا کرده است؛ خلاصه داستان : باب بیواس که یک کارمند بیمه است، پس از هشت سال از کما بیرون می آید و سپس از بیمارستان مرخص می شود. او به زودی با استقبال گرم همسرش، مری و پسرش روبرو می شود، اما حافظه خود را از دست داده و گذشته را به یاد نمی آورد و...

فیلم هزارتو 2 Bhool Bhulaiyaa 2 2022

فیلم هزارتو 2 محصول سال 2022 کشور هندوستان به کارگردانی آنیس بازمی و نویسندگی آکاژ کاشیک است، این فیلم در تاریخ 20 می 2022 به تهیه کنندگی بوشان کومار، مراد ختانی، کریشان کومار با بودجه 65 کرور به نمایش درآمد و توانست در گیشه فروش 265 کرور را پشت سر بگذارد که با توجه به بودجه ساخت این فیلم یک موفقیت برای این فیلم و سازندگان آن محسوب می شود همچنین پس از انتشار این فیلم در هندوستان با استقبال خوب تماشاگران مواجه گشت و پس از تصاحب گیشه توانست امتیاز 6.3 از مجموع 25 هزار رای ثبت شده در سایت imdb را نصیب خود کند، در این فیلم ستارگانی همچون تابو، کارتیک آریان، کیارا ادوانی هنرنمایی کرده اند؛ خلاصه داستان : در فیلم هندی هزارتو 2 2022 ملاقات تصادفی دو غریبه به نام های روهان و ریت ، آن ها را به خانه پدری ریت در راجستان می کشاند که بنابر شایعاتی، یک روح مخوف آن جا را تسخیر کرده است... دانلود فیلم هندی جدید هزارتو 2 یکی از جدیدترین فیلم های ساخت بالیوود است که امتیازات معقولی نیز کسب کرده است که آن را به یکی از فیلم های مناسب برای تماشا در کنار خانواده و دوستان تبدیل می کند.

فیلم شجاعت Soorarai Pottru 2020

13

فیلمی درام به زبان تامیلی زبان هند در سال 2020 به کارگردانی سودا کنگارا و تهیه کنندگی سوریا و گونیت مونگا، خلق شد و تحت آگهی های مربوطه 2D Entertainment و Sikhya Entertainment است. این داستان توسط Kongara مفهوم سازی و نوشته شده است. فیلمنامه را کنگارا و شالینی اوشادوی نوشتند و فیلمنامه دیگری را آالیف سورتی و گانشا نوشتند و ویجی کومار گفتگو را نوشت. در این فیلم سوریا، پارش راوال و آپارنا بالامورالی با بازی اورواشی، موهان بابو و کارونا در کنار دیگر نقش های مکمل بازی می کنند؛ خلاصه داستان : این فیلم داستان مردی جوان را روایت می کند که به دنبال هدفی بزرگ هست. اما در این میان سرمایه دارترین صنعت جهان و چندین دشمن مانع او می شوند و…

فیلم پرش Chhalaang 2020

پرش (Chhalaang) فیلمی محصول سال ۲۰۲۰ و به کارگردانی هانسال مهتا است. در این فیلم بازیگرانی همچون راجکومار رائو، نصرت باروچا، سراب شوکلا و محمد زیشان ایوب ایفای نقش کرده‌اند. مونتو یک مربی آموزش تناسب اندام تنبل، بدون روحیه و غیرحرفه ای (PTI) در مدرسه ای در هاریانا است، شغلی که از حسن نفوذ پدرش کاملش سینگ هودا به عنوان وکیل برخوردار است. او با والدین و برادرش زندگی می کند و بیشتر وقت خود را صرف معاشرت و معاشرت با دوست معلم خود، آقای شوکلا می کند. هنگامی که نلیما مهرا به عنوان یک معلم جدید کامپیوتر به مدرسه مونتو می رسد، مونتو در می یابد که عاشق او می شود و وقتی او نام مستعار خود را نئلو می گوید، این دو بسیار نزدیک می شوند.

 

فیلم مردان نابغه Serious Men 2020

14

فیلم مردان نابغه محصول سال 2020 کشور هندوستان به کارگردانی سادیر میشرا و نویسندگی باوِیش ماندالیا، اَبهیجیت خومان، نیرن بَت که به صورت مشترکا نویسندگی فیلم نامه این فیلم را بر عهده داشته اند، این فیلم در تاریخ 2 اکتبر 2020 به تهیه کنندگی سادیر میشرا و باوِیش ماندالیا به صورت انحصاری در پلتفرم نتفلیکس منتشر گردید این فیلم که داستان آن در ژانر کمدی و درام می باشد پس از انتشار با نقدهای مثبتی از تماشاگران مواجهع گردید و توانست امتیاز 6.8 از مجموع 7 هزار و 500 رای در سایت IMDB را نصیب خود نماید در این فیلم هنرمندانی همچون نوازالدین صدیقی، ایندیرا تیواری، نثار در این فیلم جلوی دوربین رفته اند؛ خلاصه داستان : داستان فیلم مردان نابغه 2020 ایان مانی که دستیار یک دانشمند در یک پروژه  تحقیقاتی میباشد هیچگاه نمی تواند خود را به عنوان یک هوش بزرگ نشان دهد و به دیگران خودش را اثبات کند برای همین تصمیم میگیرد از پسرش یک نابغه بسازد و… فیلم هندی دوبله فارسی مردان نابغه در کشور عزیزمان ایران بسیار محبوب است و مردمان علاقه زیادی نسبت به موضوع فیلم از خود نشان دادند؛ همین امر می تواند یکی از گزینه های مورد تماشا برای شما باشد.