به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

چکیده : برای دریافت ویزای کاری و اقامت کانادا روش های متفاوتی وجود دارد که اخذ ویزای توریستی و تبدیل آن به ویزای کاری کانادا یکی از آنهاست.

ویزای توریستی کانادا به سه شکل سوپر ویزای کانادا، ویزای سینگل و ویزا مولتیپل در دسترس مردم قرار می‌گیرد. این سه ویزا در کل به هم شباهت‌های زیادی دارند و تفاوت آن‌ها تنها در زمانی است که فرد متقاضی می‌تواند در کانادا بماند و یا ورود و خروج داشته باشد. سوپر ویزای کانادا به نام ویزای پدر و مادر نیز شناخته می‌شود. البته والدین شامل پدر بزرگ و مادربزرگ هم می‌شود. در واقع هر کدام از چهار فرد از اقوام فرد متقاضی، ویزای کانادا را داشته باشد، می‌تواند تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا را از آن خود کند.

در این ویزا فرد می‌تواند تا ۱۰ سال در کانادا بماند و در ضمن در این مدت به ایران سفر هم داشته باشد. علاوه بر این با این ویزا، با هر بار ورود مجدد فرد می‌تواند تا دو سال در کانادا اقامت کند. در همین راستا موسسه مهاجرتی افق ویزا اقدام به اخذ انواع ویزا برای شما متقاضیان محترم نموده است.

ویزاهای توریستی کانادا

ویزای سینگل ویزایی است که فرد تنها یک بار می‌تواند ورود و خروج به خاک کانادا را داشته باشد. اصلا به همین دلیل به ویزای سینگل، ویزای تک ورود نیز گفته می‌شود. شما با ویزای تک ورود یا همان سینگل در بیشترین حالت می‌توانید تا شش ماه در کانادا زندگی کنید. ویزای بعدی مولتیپل است. این ویزا به معنای ویزای چند بار ورود تعبیر می‌شود. پس از هر بار خروج از کانادا شما با این ویزا می‌توانید تا ۶ ماه در کانادا بمانید. مدت ویزا برای ایرانیان در این ویزای توریستی ۵ ساله ( احتمالا شما هم نام این ویزا را شنیده‌اید، به ویزای ۵ ساله معروف است.)  و برای سایر مردم جهان ۱۰ ساله می‌باشد.

چگونگی تبدیل ویزای مولتی به اقامت 

ویزای مولتی را می‌شود به اقامت دائم تبدیل کرد، اما این کار به هیچ وجه مستقیم صورت نمی‌گیرد. پس تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری شرط اولی است که باید برای دریافت اقامت دائم انجام دهید. برای اینکه بتوانید ویزای کاری بگیرید، خوب است کارهایی که در کانادا مورد نیاز هستند را حتما پیدا و در یکی از همان کارها مشغول شوید. این مشاغل مورد نیاز کانادا به دسته‌‌ی A  و B تقسیم می‌شوند.

شرایط تبدیل کردن ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

تبدیل ویزای توریستی 

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا فرآیندی کمی سخت اما شدنی است. اما تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم عملا ناممکن است. موسسه‌های مهاجرتی می‌توانند در حالت اول یار و دوستدار شما تا گرفتن ویزای کاری باشند. خبر خوب این است که بعد از ویزای کاری گرفتن اقامت دیگر ناممکن نیست. اما مورد اول را اصلا در نظر نگیرید و اگر جایی دیدید که نوشته ویزای توریستی را به دائم تبدیل می‌کنیم بدانید یک کلاهبرداری بیش نیست. چرا که دولت کانادا اصلا همچین آپشنی برای مهاجرت قرار نداده است. اما چرا دولت کانادا این امتیاز را برای توریست‌ها قرار نداده است؟

برای جواب این سوال خوب است بدانید که مهاجران در سال‌های اخیر با ورود خود به صورت ممنوع و سپس اختالال در سیستم کشور کانادا این کشور را کمی با بی‌نظمی روبه‌رو کرده‌اند. بنابراین کشور کانادا سعی کرده است که فرآیند ویزا و اقامت را برای مهاجرین کمی دشوار کند. پس در این دوره نه تنها تبدیل مستقیم ویزای توریستی به اقامت دائم عملا کاری ناممکن است، بلکه تبدیل ویزای توریستی به کاری در این کشور هم کمی با دشواری همراه است. اما نشدنی نیست. پس راه‌حل چیست؟

برای اینکه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا یا تحصیلی آن را به دست آورید نیاز است که در آن سالهایی که در کانادا اقامت دارید بیکار نباشید و در زمینه‌ کاری خود اقدام به پیدا کردن یک کارفرما کنید. از لحاظ تحصیلی یک استادی که شما را می‌پذیرد در دانشگاه بیابید. اگر این اقدام را انجام دهید دولت کانادا با فهمیدن اینکه شما از تحصیل در کانادا لذت می‌برید به شما در ابتدا اقامت تحصیلی و در صورت تایید این کشور اقامت دائم اهدا می‌کند. پس شما با تبدیل ویزای توریستی هم می‌توانید درس بخوانید و هم در نهایت اقامت دائم کانادا را کسب کنید. 

البته اگر می‌خواهید از همان ابتدا اقامت کانادا را از طریق تحصیلی کسب کنید بهتر است که در همین خاک ایران اقدام کنید و فرآیند را با تبدیل ویزای توریستی برای خود پیچیده نکنید. اما اگر بعد از دیدن محیط کانادا مصمم به اقامت در این کشور شدید ویزای توریستی می‌تواند راهی نوین برای شما باشد. خوب است بدانید در زمینه‌ کاری شما باید یک فرآیند پیچیده‌تری را نسبت به تحصیلی طی کنید. در ادامه این فرآیند را بررسی می‌کنیم.

شرایط انتقال ویزای توریستی به کاری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

همان طور که گفتیم برای تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا راهی کمی دشوار را در پیش رو دارید. البته شما با راهنمایی‌ها و همچنین اعتماد به تیم افق ویزا می‌توانید این فرآیند را راحت‌تر کنید. اما اصلا فرآیند تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار کانادا چگونه انجام می‌پذیرد؟ در ابتدا شما باید یک کارفرما مناسب که به حرفه شما نیاز داشته باشد پیدا کنید. همان طور که در پیشتر هم اشاره شد برای اینکه سریعتر این کارفرما و شغل مناسب را پیدا کنید خوب است که شغل خود را در زمینه‌ مشاغل مورد نیاز کانادا که به دو دسته تقسیم می‌شوند انتخاب کنید.

بعد از پیدا کردن کارفرما او برای اینکه ثابت کند واقعا شما را پذیرش دارد باید تاییدیه به نام LMIA بفرستد. جواب این تاییدیه هم معمولا ماه‌ها به طول می‌انجامد که به دست شما به عنوان یک فرد متقاضی برسد. در این هنگام تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا ممکن است اقامت موقت شما تمام شود که برای این مشکل هم دولت کانادا راه حل اندیشیده است. اما این راه حل چیست؟

اگر در طی تبدیل ویزا توریستی به کاری کانادا شما نتوانستید تاییدیه کسب کنید می‌توانید با اثبات به دولت کانادا مبنی بر اینکه مشغول به کار می‌خواهید شوید کمی برای خود فرصت بخرید. البته این فرصت به این معنا نیست که می‌توانید در طی آمدن تاییدیه در کانادا اقامت کنید بلکه این فرصت به این معنا است که پس از اتمام ویزای توریستی خود به ایران یا کشور مبدا برمی‌گردید و امیدوار به گرفتن ویزای کاری از طریق اقدامات کارفرما و همچنین تاییدیه LMIA خواهید بود.

پس برای اینکه در طی فرآیند تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا شما به مشکل بازگشت برنخورید، باید هنگام ورود به این کشور به دنبال کارهای آن باشید و وقت را تلف نکنید. البته گرفتن ویزای کاری هم مانند تحصیلی از خاک ایران راحت‌تر از تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا است. 

تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا با افق ویزا

تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا یکی از راه‌های مهاجرتی‌ است که تیم افق ویزا برای متقاضیان قرار داده است. لذا برای فهمیدن سایر راه‌های مهاجرتی خوب است که با تیم ما کمی بیشتر آشنا شوید. موسسه مهاجرتی افق ویزا نه تنها در زمینه‌ اقامت کانادا برای شما عزیزان کار می‌کند بلکه برای بسیاری از کشورها نیز مانند کشورهای اروپایی می‌تواند یک مشاور عالی برای شما باشد.

علاوه بر این تیم ما جلسات مشاوره‌ای تدارک می‌بیند که می‌تواند شما را در راه‌حل چگونگی اقامت راهنمایی کند. بنابراین خوب است که این جلسات مشاوره را شرکت کنید. جالب است بدانید بیش از 96 درصد از کسانی که این جلسات را شرکت کردند توانستند به موفقیت برسند. پس با ما همراه باشید.