به گزارش پایگاه خبری نشان :

آیا از لبخند خود ناراضی هستید؟  آیا به دنبال روشی برای آسودگی و درمان قطعی مشکلات دندان‌های خود هستید؟ زیبایی چهره اهمیت بالایی دارد و دندان‌های سالم و مرتب باعث افزایش این زیبایی می‌شوند. اگر از دندان‌های خود ناراضی هستید می‌توانید به دو روش ایمپلنت و لمینت زیبایی را به چهره خود هدیه کنید.

آشنایی با ایمپلنت و لمینت

ایمپلنت یک ریشه ساخته شده است که توسط انسان برای جایگزینی دندان‌های طبیعی طراحی می‌شود. این ریشه بسیار با دوام و پایدار بوده و می‌توان تا چندین سال از آن به راحتی استفاده کرد. عمر ایمپلنت بین ۲۵ تا ۳۰ سال است. در بعضی مواقع ممکن است روکش ایمپلنت نیاز به تعویض داشته باشد،  اما به طول کلی طول عمر ایمپلنت بالاست. تمامی عملیات اجرایی ایمپلنت توسط متخصص انجام می‌گردد. ایمپلنت‌ها به استخوان فک متصل می‌شوند تا  استحکام بیشتری را به وجود آورند و فرد بتواند حسی شبیه دندان های طبیعی خود را تجربه کند.

 لمینت کردن دندان برای زیبا‌سازی دندان‌های شماست که می‌توانید با یک روکش لمینت، لبخند زیبایی را به خودتان ببخشید. بیشتر افرادی که از لبخند خود ناراضی هستند و اعتماد به نفس کمی دارند از لمینت بهره می‌برند. استفاده از لمینت می‌تواند مشکلات مختلف دندان‌های شما مانند رنگ نامناسب، کج بودن دندان، فاصله بین دندان‌ها و دندان ترک خورده، لب پریدگی دندان  را برطرف کند.

کاربردهای ایمپلنت و لمینت

از کاربردهای ایمپلنت می‌توان به جایگزینی آن به جای دندان‌های از دست رفته به منظور پر کردن فضای خالی آنها  اشاره کرد. اگر مشکلات و پوسیدگی دندان به حدی باشد که ترمیم آن قابل انجام نبوده و مجبور به کشیدن دندان شوید، ایمپلنت گزینه خوبی است. یکی دیگر از کاربردهای ایمپلنت جایگذاری آن‌ها به جای مکان‌های خالی درون دهان شماست.

زمانی که شما چندین دندان را کشیده باشید فضاهای خالی بین دندان‌ها موجب آزار و اذیت شما می‌شوند. شما به راحتی نمی‌توانید انواع غذا و خوراکی‌ها را میل کرده و لثه‌های شما درد می‌گیرند. بهترین روش برای پر کردن فضاهای خالی ایمپلنت است. دندان‌های مصنوعی به دلیل جابجایی در دهان، عدم راحتی در هنگام جویدن غذاها آنچنان گزینه جذابی برای جایگزینی دندان از دست رفته محسوب نمیشوند. برای اینکه از شر این دندان‌ها خلاص شوید می‌توانید ایمپلنت را جایگزین آن‌ها نمایید. ایمپلنت طول عمر بالایی داشته و تا سال ها شما را از مشکلات دهان و دندان راحت می‌کند.

از کاربردهای لمینت می‌توان به زیبایی بیشتر لبخند شما اشاره کرد. ناهنجاری‌های زیادی ممکن است در دندان‌های شما وجود داشته باشد که لمینت برای پوشش دادن آن‌ها مناسب خواهد بود. برخی افراد که دارای دندان‌های آسیب دیده و بسیار کجی هستند برای زیبا کردن دندان‌های خود از لمینت بهره می‌گیرند. لمینت دندان درد نداشته و با تراش جزئی مینای دندان انجام میگیرد و در نهایت یک لبخند زیبا و درخشان را به بیمار هدیه میکند.

images_1659088232.png

ایمپلنت بهتر است یا لمینت دندان؟

اینکه بخواهیم به‌طور ثابت بیان کنیم که بین لمینت یا ایمپلنت کدام یک بهتر هستند غیر ممکن است. این دو عملیات دارای تفاوت‌هایی هستند و کاندیداهای مختلفی را می‌طلبند. برای اینکه بدانیم از کدام روش باید استفاده کنیم باید به دندانپزشک مراجعه کرد. زمانی که شما به دندانپزشک مراجعه می‌کنید او با معاینه دندان‌های شما مشاوره لازم را می‌دهد.

اگر فردی با دندان‌های ترک خورده و کج باشید، فاصله بین دندان ها وجود دارد و از رنگ بد دندان های خود گله دارید،  کاندیدای لمینت هستید. اگر دندان‌های شما سالم بوده و فقط نیاز به یک ترمیم جزئی داشته باشند نیازی به ایمپلنت نیست و فقط با لمینت می‌توان مشکلات را رفع نمود. کاندیدای ایمپلنت کسی است که درون دهان خود فضای خالی بسیاری  به خاطر از دست دادن دندان ها در اثر پوسیدگی و مشکلات دیگر داشته باشد. برخی افرادی که لثه‌های ناسالم دارند نمی‌توانند ایمپلنت کنند. کاندید ایمپلنت باید تراکم استخوانی مناسبی داشته و دهان و لثه‌های او سالم باشند. اینکه لثه و فک شما توانایی تحمل ایمپلنت را داشته باشد اهمیت زیادی دارد. اصولا لمینت برای تمامی افراد قابل اجرا بوده و به راحتی انجام می‌شود. گاهی پس از درمان هایی نظیر لمینت دندان، مکن است فرد در روزهای نخست دچار حساس شدن دندان ها شود که این موضوع معمولا بعد از چند روز به طور کامل برطرف میگردد، درمان حساسیت دندان در خانه با استفاده از خمیردندان های ضد حساسیت و مشورت های متخصص به سادگی امکان پذیر است.

 

 images_1659088242.png

تفاوت های ایمپلنت و لمینت

ایمپلنت و لمینت دندان تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. از جمله این تفاوت‌ لمینت و ایمپلنت می‌توان به نحوه نصب آن‌ها اشاره کرد. ایمپلنت نیاز به جراحی لثه داشته و باید در ابتدای کار تراکم استخوان بررسی شود. یک پیچ فلزی درون لثه قرار گرفته و پس از گذشت سه الی چهار ماه فرآیند کاشت دندان تکمیل میشود. برای نصب لمینت ابتدا باید کمی از دندان تراشیده شده و با استفاده از خمیر مخصوص، دندان را قالب‌گیری کرد. این قالب به لابراتور جهت ساخت روکش سرامیکی ارسال می‌گردد. حدودا دو هفته برای ساخت این قالب نیاز بوده که در این مدت یک روکش موقت روی دندان قرار می‌دهند.

تفاوت دیگر در کاربرد این دو است. لمینت برای برطرف کردن ایرادات ظاهری استفاده می‌شود اما ایمپلنت به عنوان جایگزین دندان کاربرد دارد. مدت زمان کاشت ایمپلنت معمولا حدود 3 تا 4 ماه طول می‌کشد اما لمینت مدت زمان کمتری می‌خواهد و در دو جلسه درمانی قابل انجام است. جنس ایمپلنت و لمینت با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و لمینت از جنس سرامیک تولید می‌شود اما پایه ایمپلنت از جنس فلز تیتانیوم است. ایمپلنت با توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان بیش از ۲۰ سال عمر خواهد کرد. ‌لیمنت هم عمر خوبی داشته و اگر از دندان‌ها مراقبت کنید تا ده سال برای شما کار می‌کند. دکتر سید رضا خسروانی (doctorkhosravani.com/) یکی از دندانپزشکان برجسته در زمینه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی در تهران است که در حال ارائه خدمات ونیر کامپوزیت، بلیچینگ، لمینت، ایمپلنت دندان و سایر درمان های زیبایی و ترمیمی دندان به مراجعین خود است

 

پرسش های متداول

چگونه از لمینت و ایمپلنت مراقبت کنیم؟

مراقبت‌های پس از انجام لمینت و ایمپلنت اهمیت زیادی در طول عمر آن‌ها دارند. شما باید مرتب از وسایل بهداشتی استفاده کرده و برای دانستن بهتر این کار از دندانپزشک خود مشورت بگیرید.‌ مسواک کردن و استفاده از دهان‌شویه  و همچنین نخ دندان برای دوام و طول عمر بالای لمینت و ایمپلنت نیاز است.

لمینت و ایمپلنت باید در چه سنی انجام شوند؟

از آنجایی که لمینت برای زیبا سازی استفاده می‌شود هر سنی برای این کار مناسب است. ایمپلنت بیشتر در سنین میانسالی و یا جوانی انجام می‌گردد. البته همان طور که بیان کردیم باید شرایط دهان و فک برای انجام ایمپلنت مناسب باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال یک روش مناسب برای زیبایی دندان‌های خود هستید حتما از لمینت کمک بگیرید. با استفاده از این روش می‌توانید با اعتماد به نفس بالا لبخند زده و به راحتی صحبت کنید. اگر فضای خالی بین دندان‌های شما را هنگام غذا خوردن آزار می‌دهد حتما ایمپلنت را جایگزین دندان‌های از دست رفته نمایید.

 

برچسب ها : لمینت دندان,ایمپلنت دندان