به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

سونوگرافی در منزل یک روش کاملا غیر تهاجمی است و هیچگونه دردی ندارد. این روش کاملا بی‌خطر و امن است. در سونوگرافی از هیچگونه اشعه مضر استفاده نمی‌شود به همین دلیل برای بدن خطرناک نیست. این روش یک روش کارآمد برای عکس برداری از قسمت‌های مختلف بدن در خانه است. این روش کاملا اقتصادی بوده و در مقایسه با روش‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر است. سونوگرافی شکم و لگن و سونوگرافی داپلر در خانه انجام می‌گیرد. با استفاده از سونوگرافی می‌توانید بیماری‌های مختلف در داخل بدن را تشخیص دهید. سونوگرافی از شکم و لگن برای عکسبرداری از اندام‌های ثابت انجام می‌گیرد.

 

هزینه سونوگرافی در منزل

همیشه هزینه ارائه خدمات بسیار مهم شمرده می‌شدند و مسئله سونوگرافی در منزل نیز از این قضیه مستثنی نبوده و هزینه آن اهمیت دارد. عوامل و پارامترهای گوناگونی بر روی هزینه سونوگرافی در خانه تاثیرگذار هستند. یکی از پارامتر‌های مهم برای تعیین هزینه سونوگرافی نوع تصویربرداری سونوگرافی است. ممکن است پزشک تشخیص دهد که بیمار سونوگرافی دو بعدی یا سه بعدی و چهاربعدی انجام دهد. تشخیص پزشک در مورد سونوگرافی می‌تواند در هزینه سونوگرافی تاثیرگذار باشد. امروزه هزینه و تعرفه سونوگرافی در مراکز گوناگون با هم متفاوت است چرا که ممکن است در بعضی از مراکز دستگاه‌های مجهز‌تری وجود داشته باشد.

برخی از مراکز ممکن است دارای تکنولوژی و علم برتر در زمینه سونوگرافی در منزل باشند. این موضوع سبب می‌شود تا هزینه سونوگرافی در این مراکز نسبت به مراکز درمانی دیگر بیشتر باشد. بیمارانی که توانایی لازم برای رفتن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ندارند ترجیح می‌دهند از خدمات سونوگرافی در منزل استفاده کنند. در واقع خدمات برای این دسته از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد و با توجه به این مورد متوجه می‌شویم که هزینه جز کوچکی از مواردی است که این افراد به آن فکر می‌کنند.

 

سونوگرافی در منزل دقیق است؟

سونوگرافی در منزل فقط چند دقیقه طول می‌کشد و نیاز به زمان زیادی ندارد. نتایج سونوگرافی توسط رادیولوژیست بررسی می‌شود و نتایج آن چیزی را نشان می‌دهد که در بدن شما تصویربرداری شده است. پزشک با توجه به نتایج سونوگرافی می‌تواند برای بیمار دارو تجویز کند. سونوگرافی به طور دقیق از تمامی قسمت‌های داخلی بدن تصویر برداری می‌کند و تصویربرداری کاملاً دقیق و بدون اشکال است. بعد از انجام سونوگرافی در خانه نتایج در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

نتایج سونوگرافی به صورت یک نسخه از گزارش رادیولوژیست یا به صورت دیسک در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. معمولاً سونوگرافی کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد. در این مدت کم از تمامی قسمت‌های داخلی بدن به صورت دقیق تصویربرداری می‌شود و هنگام دسترسی تکنسین به تصاویر مورد نظر با رادیولوژیست مشورت می‌کند. سونوگرافی با استفاده از یک ژل رسانا و روان کننده انجام می‌گیرد و تکنسین از شما می‌خواهد لباستان را در بیاورید. مبدل بر روی پوست قرار گرفته و کامپیوتر از قسمت‌های داخلی بدن تصویربرداری می‌کند. نتایج سونوگرافی به صورت دقیق ارائه می‌شود. چرا که در این روش قسمت‌های داخلی بدن کاملا بررسی می‌شوند.

 

سونوگرافی در منزل بی‌خطر است؟

سونوگرافی در منزل از جمله خدمات درمانی است که هیچ چگونه درد به همراه نداشته و کاملاً بی‌خطر است. در انجام سونوگرافی از هیچگونه امواج فراصوت استفاده نمی‌شود به همین دلیل هیچ گونه خطری برای بیمار و اطرافیان ندارد. همانطور که گفته شد در سونوگرافی امواج اولتراسوند وجود ندارد و یک روش درمان کاملاً ایمن است که به تشخیص دقیق‌تر بیماری کمک بسیار زیادی می‌کند. در این روش از امواج صوتی با فرکانس بالا برای دریافت تصاویر در دستگاه سونوگرافی استفاده می‌شود.

10

دستگاه سونوگرافی دارای یک مبدل است و مبدل بر روی پوست قرار می‌گیرد. امواج از طریق مبدل در قسمت مورد نظر جمع و ارسال می‌شوند. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم برای تصویربرداری از اعضای داخلی از یک ژل رسانا و روان کننده استفاده می‌کنند. ژل به تجمع بهتر امواج کمک کرده و از بروز مشکلات بر روی پوست جلوگیری می‌کند. این امواج از مواد خارج شده و با استفاده از این روان کننده رسانا وارد بدن می‌شوند. در دستگاه سونوگرافی یک سری پرتوها و فرکانس‌هایی وجود دارند و این فرکانس‌ها هیچ گونه بیماری زا نبوده و هیچ خطری برای افراد ندارند. تمام افراد می‌توانند از خدمات سونوگرافی در منزل استفاده کنند.

 

در این مطلب در مورد خدمات سونوگرافی در منزل بحث کردیم. سونوگرافی یکی از روش‌های بدون درد و بی‌خطر برای شناسایی مشکلات و بیماری‌ها در بدن انسان است. در این روش از هیچگونه اشعه مضر استفاده نمی‌شود به همین دلیل برای بدن انسان‌ها خطر ندارند. به علاوه در مورد هزینه‌های سونوگرافی صحبت کردیم و گفتیم هزینه سونوگرافی با توجه به فاکتورهای مختلفی متفاوت است. افرادی نظیر خانم‌های باردار، سالمندان، کودکان و افراد ناتوان که توانایی لازم برای مراجعه به بیمارستان را ندارند می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.