به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

گوشی همراه که امروزه از آنها به عنوان تلفن‌های هوشمند (smart phone) یاد می‌کنیم، آنچنان حوزه وسیع و متنوعی پیدا کرده‌اند که انتخاب را برای افراد سخت کرده‌اند، اما در این میان مدل‌هایی وجود دارند که از سایر موارد خوش‌شانس‌ترند و بخش زیادی از این شانس به دلیل قابلیت‌های خوبی است که نصیب آنها شده است. با این مقدمه حتما متوجه شده‌اید که می‌خواهیم از این پرطرفدارها صحبت کنیم و لیستی ارائه کنیم از می‌تواند به شما در خرید گوشی کمک کند. پس بدون معطلی به استقبال این تلفن‌ها می‌رویم:

برندهای معتبر برای خرید گوشی همراه

در حال حاضر آنچنان تکنولوژی پیشرفت کرده است که فرق چندانی بین انواع برندهایی که گوشی تلفن همراه اندرویدی تولید می‌کنند، وجود ندارد. همگی آنها باکیفیت هستند، از قابلیت‌های جدید و نوآورانه امروزی روی گوشی بهره‌گرفته‌اند و شما می‌توانید برای انواع کاربری‌های روزانه، عکاسی و فیلمبرداری، ادمین اینستاگرام و البته بازی استفاده کنید. اما برندهایی وجود دارند که دوست داریم درباره آنها بیشتر حرف بزنیم:

گوشی‌ های سامسونگ (SAMSUNG) را فردی نیست که نشناسد و همه به معتبر بودن این برند کره‌ای واقف هستند. خرید اینترنتی موبایل های سامسونگ با رضایت زیادی همراه است و افراد زیادی نه تنها در ایران، بلکه بسیاری از کشورهای خارجی ترجیح می‌دهند این برند را مورد استفاده قرار دهند. لیست قیمت معقول‌تری نسبت به رقیب قدرتمند خود، اپل دارند و در عین حال قابلیت‌های عالی دارند. سری آنها که در ادامه بیشتر به آن اشاره می‌کنیم  و البته galaxy s از اعضای خانواده گوشی سامسونگ، همیشه طرفداران بسیار زیادی داشته‌اند و در خرید اینترنتی، جزو پرفروش‌ترین‌ها به حساب می‌آیند.

برند بعدی را به شیائومی (Xiaomi) اختصاص داده‌ایم؛ برندی چینی که توانسته با کم کردن قیمت‌ و هزینه در تولید تلفن‌های همراه، رقیب خوبی برای سامسونگ باشد و در چند سال اخیر با بالا بردن کیفیت هم، پا و اثر خود را در این محیط پر رقابت بیشتر کرده است. سری poco این گوشی‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد جوان بسیاری وجود دارند که دوست دارند انواع گیم‌های پرحجم را فقط در سری گوشی های گیم این برند بازی کنند.

البته برندهای دیگری نیز وجود دارد، مانند هوآوی که برند دیگر چینی محسوب می‌شود و یا حتی برند ایرانی مثل جی‌پلاس. همچنین به میزان محدودی گوشی‌های برندهایی مانند نوکیا و سونی، برندهایی که در زمانی، پادشاهان دنیای گوشی‌های همراه به حساب می‌امدند، نیز وجود دارد که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

چند مدل که باید به خرید آنها فکر کنیم

1.موبایل سامسونگ گلکسی a13

2

مورد اول را اجازه دهید به گوشی a13 اختصاص دهیم؛ از مشخصات این گوشی سامسونگ می‌تواند به پردازنده قوی اسنپدراگون اشاره کرد، سه دوربین اصلی با رزولوشن 50 تا 13 و باتری که از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و شما می‌توانید به مدت 1 روز کامل به استفاده از آن بدون نیاز به شارژ مجدد امیدوار باشید. گوشی a13 سامسونگ قیمت خوبی هم دارد و شما می‌توانید با قیمت زیر 5 میلیون تومان در بازار فعلی ایران (تابستان 1401)، a13 را بخرید.

تا یادمان نرفته این موارد را هم اضافه کنیم که صفحه نمایش 6.6 اینچی این گوشی به شما اجازه می‌دهد به راحتی، انواع فیلم‌های محبوب‌تان را در آن مشاهده کنید و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل آن، از کیفیت بسیار خوبی برای عکاسی برخوردار است. این تلفن همراه، جزو مدل‌های میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شوند و چون در سری A گلکسی قرار دارند، شما می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت و ویژگی های این محصول برای مدت‌های بسیار طولانی شما را راضی خواهد کرد.

کاربری این محصول هم برای استفاده روزانه، برقراری تماس های صوتی و تصویری، عکاسی‌های با کیفیت خوب (البته نه حرفه‌ای)، انجام بازی‌های معمولی و البته خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی و پادکست است و می‌تواند هدیه بسیار مناسبی برای والدین باشد. اما اگر دوست دارید با این گوشی‌های میان رده هم عکس‌های حرفه‌ای‌تری بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم، چند اپلیکیشن مناسب برای عکاسی در موبایل را امتحان کنید و در عین حال ترفندهای عکاسی را یاد بگیرید.

2.گوشی پوکو M3

3

نکته بسیار جالب درباره این گوشی آن است که توانست رکورد فروش را در سال 2021 و در میان رقیب‌های قدرتمند خود به دست بیاورد، البته در بین گوشی‌های میان‌رده بازار. اما اگر بخواهیم از دلایل این اولین بودن صحبت کنیم، به این موارد می‌رسیم:

به نظر می‌رسد قاب پشتی این گوشی بافت چرمی دارد و در کنار طراحی زیبای ظاهری آن، حس خوبی به کاربران منتقل می‌کند. همچنین ماژول دوربین غیر عادی به همراه نام POCO، چهره منحصر به فردی به گوشی داده است. در نمای جلویی نیز صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی با رزولوشن FHD انتخاب بسیار خوبی بوده است و برای انجام کارهای روزمره و خواندن کتاب و  البته بازی بسیار مناسب است. از ویژگی‌های سخت افزاری نیز باید به تراشه اسنپدراگون 662 اشاره کنیم که خیال کاربران را از عملکرد روان گوشی آسوده می‌کند. گوشی موبایل Poco M3 با استفاده از باتری 6000 میلی‌آمپری به همراه شارژر سریع 18 واتی (مدل تایپ c) داخل جعبه عرضه شده است.

این گوشی در سال 2020 به بازار عرضه شده، در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد ارائه می‌شود و وزن آن نیز 198 گرم است. اندروید ابتدایی آن، 10 بوده است، اما قابلیت ارتقا تا اندروید 12 را دارد. قیمت این گوشی نیز عالی است و در حال حاضر شما می‌توانید آن را با کمتر از 4 میلیون تومان از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

3.سایر گوشی‌هایی که ارزش خرید دارند

اگر بخواهیم دوباره به سامسونگ برگردیم، می‌توانیم دو تلفن همراه خوب که هر دو در سری a قرار گرفته‌اند را معرفی کنیم. مورد اول، گوشی سامسونگ a32 گلکسی و دومی a52 است. مورد اول طراحی مشابهی با سری‌های S سامسونگ دارد و به همین علت، زیبایی آن چشمگیرتر است و قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G را هم داردو و مورد دوم که معرفی شد، نرخ‌ به‌روز‌رسانی سریع‌تری نسبت به عضو پیرتر خانواده، یعنی a51 دارد، گواهینامه IP67 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک دریافت کرده و از شارژر 25 واتی و اسپیکر دوگانه استریو، پشتیبانی می‌کند.

موارد دیگر را می‌توانیم به تلفن همراه X3 Pro و گوشی پوکو X3NFC اختصاص دهیم که هر دو از دیگر اعضای خانواده شیائومی به حساب می‌آیند و برای گیمرها طراحی شده‌اند. البته پوکو X3 NFC اختصاصی گیمرهاست.

نکته آخر

بسته به کاربری که نیاز دارید، ممکن است تعریف شما از گوشی خوب تفاوت کند، اما به طور حتم همگی ما در خرید گوشی‌هایی با کیفیت خوب، باتری‌های مقاوم و صفحه رزولوشن بالا، توافق نظر داریم.