به گزارش پایگاه خبری نشان :

به همین خاطر روش های مختلفی برای دانش آموزا در نظر گرفته شده تا بتونن کتاب هایی که نیاز دارن رو تو زمان های مختلف تهیه کنن.

انواع روش های سفارش کتاب درسی

اولین روشی که تو این مقاله توضیحات مفیدی در موردش میدیم خرید کتاب از سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی irtextbook.ir هستش که  زمان و شرایط معینی داره و دانش آموزا یا والدینشون باید به موقع برای خرید کتاب از این طریق اقدام کنن.

دومین روش خرید کتاب درسی به صورت آزاده که زمان مشخصی نداره و دانش آموز میتونه هر زمانی که به کتاب درسی نیاز داره اونو تهیه کنه.

تو ادامه این مقاله کامل تر در مورد این روش ها و اینکه چجوری و چه زمانی امکان تهیه کتاب وجود داره توضیحات لازم رو میدیم.

 

خرید کتاب درسی از سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی irtextbook.ir

22

همونطور که بالا بهش اشاره کردیم اولین راه خرید کتاب های درسی برای سال تحصیلی 1401-1402 ثبت نام توی سامانه توزیع کتاب های درسیه. ثبت نام کتاب درسی تو این سامانه به دو روش انفرادی و گروهی انجام می شه که باید برای طی کردن فرآیندش به سامانه irtextbook.com یا irtextbook.ir مراجعه و کتاب های درسی مقطع تحصیلی مورد نظر خودتون رو انتخاب و خریداری کنید.

سفارش کتاب درسی به صورت انفرادی

ثبت نام انفرادی تو این سامانه برای دانش آموزا در نظر گرفته شده و بعد از اعلام زمان ثبت نام به وسیله سازمان پژوهش و برنامه ریزی هر دانش آموز میتونه ثبت نامش رو جهت خرید کتاب های درسی انجام بده. و بعد از  تکمیل ثبت نام و پرداخت هزینه کتاب ها، تو تاریخ تعیین شده کتابشون رو  از  مدرسه دریافت کنن.

سفارش کتاب درسی گروهی

اما ثبت نام گروهی معمولا به وسیله مدارس انجام میشه و دانش آموزا نقشی موقع ثبت نام ندارن. زمانی که تاریخ دقیق ثبت نام کتاب درسی اعلام بشه. مدیر مدرسه میتونه با مراجعه به سایت  irtextbook.ir از طریق ثبت نام گروهی کتاب درسی، با وارد کردن کد ملی و شماره تماس دانش آموزا اونا رو ثبت نام کنه.

بعد از ثبت نام توسط مدیر مدرسه اس ام اس تکمیل شدن ثبت نام برای والدین یا دانش آموز ارسال و تو زمان تعیین شده میتونن جهت دریافت کتاب اقدام کنن. اما در مورد هزینه کتاب ها و نحوه پرداختش باید اینو بدونید  مدیر با توجه به مقطع دانش آموز و میزان هزینه کتاب هاش باید هزینه کتاب های درسی رو از والدین دانش آموز  دریافت کنه. گرفتن  وجه بیشتر از قیمت کتاب های درسی تخلف محسوب میشه و والدین در صورت مواجه با همچین موضوعی میتونن گزارش لازم رو به آموزش و پرورش جهت برخورد با مدرسه و مدیر  ارائه بدن.

 

خرید کتاب درسی به صورت آزاد

222

خب علاوه بر روش بالا که بهش اشاره کردیم برای خرید کتاب های درسی میشه به روش دیگه ای هم اشاره کرد، یعنی خرید کتاب به صورت آزاد. از اونجایی که آموزش و پرورش تنها یه بار برای هر دانش آموز سهمیه کتاب درسی در نظر میگیره و امکان خرید و  ثبت نام چند باره از سامانه توزیع مواد آموزشی نیست، پس بهترین راه خرید کتاب درسی تو این مواقع به صورت آزاده.

کتاب های درسی ای که به صورت آزاد در اختیار دانش آموزا قرار میگیره با اینکه از روی PDF کتاب تو چاپ خونه چاپ شده اما از نظر کیفیت فرق خیلی زیادی با کتابای اصلی نداره. و از نظر خوانایی متن و واضح بودن شکل های کتاب تقریبا مشابه هستن. همین موضوع باعث میشه که دانش آموزایی که بنا به هر دلیلی از خرید کتاب تو سامانه irtextbook.ir جا موندن بتونن کتاب مورد نیازشون رو به راحتی و با کیفیت مناسب تهیه کنن.

سایت کتاب درسی

برای خرید کتاب درسی اینجا کلیک کنید. بعد از ورود به سایت از منو بالا از طریق گزینه خرید کتاب درسی روی مقطع مورد نظرتون کلیک کنید. بعد از وارد شدن تو صفحه جدید میتوید کتاب یا کتاب های مدنظرتون رو انتخاب و خریدتون رو نهایی کنید.

 

خرید کتاب درسی برای فارغ التحصیلان به صورت آزاد

دانش آموزایی که فارغ التحصیل شدن، پشت کنکوری هستن. و یا به هر دلیلی نیاز به کتاب درسی چاپ سال های گذشته یا سال جدید دارن چون یه بار از سهمیه کتاب های درسی‌شون استفاده کردن برای اینکه بتونن کتاب مدنظرشون رو دوباره تهیه کنن نمیتونن توی سامانه توزیع مواد آموزشی به آدرس   irtextbook.ir ثبت نام کنن.

پس باید به صورت آزاد کتاب رو خریداری کنن. البته دانش آموزا با مراجعه به سایت chap.ir که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت میکنه میتونن پی دی اف تمامی کتاب های درسی مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف رو بررسی و یا دانلود کنن.

خرید کتاب درسی تک جلدی به صورت آزاد

دانش آموزا، والدین و یا معلم های عزیز هم در صورتی که نیاز به تهیه کتاب درسی به صورت تک جلدی داشته باشن بهترین راه و توصیه ما خرید کتاب به صورت آزاد، همونطور که بالا توضیح دادیم اگه نیاز به یه کتاب درسی داشتین و قصد تهیه اونو دارید میتونید کتاب مدنظرتون رو از مراکزی که به صورت آزاد کتاب های درسی میفروشن تهیه کنید.

 با استفاده از این روش امکانش وجود داره که کتاب درسی مدنظر رو بلافاصله خریداری و در کمترین زمان به دستتون برسه. در واقع بزرگترین مزیت خرید کتاب به صورت تک جلدی امکان خرید در اسرع وقته.

شماره تلفن خرید کتاب درسی

اگه قصد دارید کتاب های درسی رو به صورت آزاد و تلفنی سفارش بدین کافیه با شماره 02128425210 تماس بگیرید. پس از تماس حتما عناوین دقیق کتاب های خودتون رو ذکر کنید و به سال چاپ اون توجه کافی کنید. شما در هر کجای ایران که باشید می تونید کتاب های خودتون رو از طریق پست درب منزل دریافت کنید.

ضمنا امکان ارسال از طریق پیک هم برای شهر تهران فراهمه که کتاب هاتون ظرف مدت 24 ساعت به دستتون میرسه.