به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

رویکرد کلگری در سرمایه گذاری مستقیم خارجی باعث شده است که این شهر یک مقصد مناسب برای ثبت شرکت باشد. با ما همراه باشید تا شما را با ثبت شرکت در کلگری بیشتر آشنا کنیم.

 

استراتژی توسعه اقتصادی کلگری رویکرد تجاری شهر، نحوه شکل گیری طرح های ابتکاری و نحوه پیگیری بازارهای ملی و بین المللی را مشخص می کند. این یک برنامه استراتژیک برای رشد پایدار، عادلانه و قابل کنترل اقتصاد کلگری و تعالی، تقویت نقاط قوت، تبدیل شدن به بهترین مکان در جهان برای ترویج نوآوری، خلاقیت و افزایش حساسیت زیست محیطی، ایجاد و ارتقاء شهرت و اعتبار بین المللی است.

چند کاربرد استراتژی توسعه کلگری عبارتند از:

  • راهنمای تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی بلند مدت
  • ارائه جهت توسعه برنامه ها، پروژه ها و بودجه های آژانس توسعه اقتصادی.
  • منبع ایده ها و الهام بخش فعالیت و همکاری جامعه
  • تمرکز بر مردم و جامعه
  • تحقق اهداف کلیدی شامل آموزش و مشارکت، رفع موانع اشتغال و افزایش حس مکان و تجربه شهر
  • تمرکز بر کسب و کار و شرکت
  •  تمرکز بر توسعه استراتژیک اقتصاد کلگری، ایجاد زیرساخت های هوشمند و ایجاد محیطی برای ایده ها و نوآوری های هوشمند
  • تمرکز بر دسترسی بین المللی
  • مجموعه اهداف ترویج نام تجاری و هویت کلگری، تنوع بخشیدن به فعالیت های گردشگری و کنوانسیون و افزایش توسعه و ارتباطات تجاری بین المللی است.

صنعت انرژی، محرک اصلی اقتصاد کلگری و آلبرتاست. تمرکز این صنعت بر نفت و گاز و انرژی های تجدیدپذیر است. دیگر صنایع که بخشی از استراتژی توسعه اقتصادی هستند عبارتند از خدمات مالی، فیلم، تلویزیون و صنایع خلاق و حمل و نقل و لجستیک.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط هیئت کنفرانس کانادا، اگرچه بیشتر تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سطح ملی یا استانی انجام شده است، شهرها و کلانشهرها همچنان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی می شوند، زیرا شرکت های تابعه آنها می توانند از مزایای دسترسی به بازارها، خوشه های فعلی فعالیت های اقتصادی و کانال های عرضه و توزیع سود ببرند. در کانادا و کل جهان، شهرها همچنان سهم فزاینده ای از رشد جمعیت و سرمایه گذاری در مشاغل جدید را در اختیار دارند.

در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کانادا در شهرهای اصلی زندگی می کنند، سهمی که به گفته اقتصاددان تا سال 2051 در سطح جهان به دو سوم افزایش می یابد. جای تعجب نیست که سهم شهرها از فعالیت اقتصادی همراه با سرمایه گذاری مستقیم خارجی افزایش یافته است. توانایی شهرها در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. بر اساس روند افزایش شهرنشینی و عوامل ذکر شده در قسمت زیر، واضح است که شهرهای کانادا، مخصوصا کلان شهرهایی مانند منطقه بزرگ تورنتو، فرصت فوق العاده ای برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارند.

ویژگی شهرهایی که میزان زیادی سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب می کنند:

  1. نیروی کار تحصیلکرده
  2. هزینه زیاد تحقیق و توسعه
  3. سرمایه گذاری در فناوری های جدید
  4. خوشه های قوی صنعت
  5. زیر ساخت ها و دسترسی
  6. آژانس های توسعه اقتصادی
  7.  استراتژی های اقتصادی منطقه ای
  8. برنامه های تشویقی سرمایه گذاری مستقیم خارجی

گزارش اخیر اکونومیست با نام ونکوور، تورنتو و کلگری به عنوان سومین، چهارمین و پنجمین شهرهای قابل سکونت در جهان بیان کرده است که کانادا شهرت خوبی در جامعه تجاری بین المللی دارد، که به نوبه خود به همیلتون فرصتی می دهد تا به عنوان منطقه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه بزرگ کانادا رقابت کند.

عوامل موثر بر تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری مستقیم خارجی، جهانی شدن مسیر استراتژی های سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در قرن گذشته تغییر داده است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی اکنون در پویایی بازار بسیار پیچیده تر و در امتداد ماتریس ریسک و پاداش رخ می دهد. درک ماهیت سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ویژه عوامل موثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاری مستقیم خارجی، مهم است.

تفاوتهای مهمی بین امکانات تولید (به ویژه تولید کالا در مقابل توزیع) و همچنین بازارهای هدف وجود دارد. به عنوان مثال، در حالی که سرمایه گذاران آسیایی در سرمایه گذاری مستقیم خارجی به سبک زندگی، مسائل اجتماعی و مهاجرتی اهمیت می دهند، سرمایه گذاران اروپایی بیشتر به هزینه، نزدیکی و زمان ورود به بازار اهمیت می دهند.

توزیع خارجی

  • نزدیکی به بازارهای تجاری
  • هزینه کمتر اراضی
  • زیر ساخت ها و سرویس های حمل و نقل

انتخاب سایت

  • نیروی کاری با کیفیت
  • دسترسی به اراضی
  • دسترسی به سرویس های حمل و نقل

تولید خارجی و تجهیزات تولید

  • کاهش هزینه ها
  • بهبود بهره وری شرکت

تصمیمات صادرات

  • تقاضای محصول در بازارهای هدف
  • تامین/ظرفیت موجود
  • هزینه های پایین
  • توانایی فروش محصول
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استراتژی سرمایه گذاری مستقیم خارجی باید ماهیت در حال تحول سرمایه گذاری مستقیم خارجی، راه های مختلف ورود شرکتها به بازارهای خارجی، تحلیل های خطر/پاداش و عواملی که بر تصمیم گیری کلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی اثر می گذارند را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: در مورد قیمت دلار کانادا در کلگری بیشتر بدانید.

13

فرصتهای آتی رشد در بازارهای نوظهور بسیار امیدوارکننده است.دگزارش های هیئت کنفرانس کانادا پیش بینی می کند که سهم صادرات کانادا به ایالات متحده از 74 درصد در سال 2010 به 68 درصد در سال 2025 کاهش و به کشورهای در حال توسعه، افزایش یابد.

این نتایج توسط تحقیقات اخیر دلویت پشتیبانی می شود، که نشان می دهد در سال 2012، شرکت های کانادایی انتظار داشتند که طی سه سال آینده، تعداد زیادی از مشتریان آینده آنها از اروپا، مکزیک و کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین باشند. عوامل زیادی از جمله تغییرات نرخ ارز، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی و رشد طبقه متوسط ​​در کشورهایی مانند چین، هند و برزیل و سایر اقتصادهای نوظهور باعث چنین تغییراتی شده است.

خوب است بدانیم که ایالات متحده یکی از رقابتی ترین و پیچیده ترین بازارهای جهان با رشد بالاست. برای بسیاری از شرکت ها، رقابت و رشد در بلند مدت دشوار است. در مقابل، بازارهای نوظهور اغلب به دلیل بلوغ کمتر بازار و پیچیدگی تکنولوژیکی، سریعتر رشد می کنند و رقابت کمتری دارند. با کاهش موانع تجاری، کانادایی ها گزینه های بیشتری داشته و برای بسیاری از شرکت ها استراتژی "اولویت با ایالات متحده است" مطلوب نخواهد بود.

با توجه به آنچه گفته شد ثبت شرکت در شهر کلگری از ارزش بالایی برخوردار است. در صورتی که قصد انجام این کار را دارید، زمان را از دست ندهید و هرچه سریع تر اقدام کنید.