به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

شرکت یاسکاوا ژاپن ، ربات های صنعتی خود را با نام MOTOMAN عرضه می کند . تا به حال بیش از ۳۶۰ هزار ربات Motoman در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است ربات های یاسکاوا در کاربردهایی مانند جوشکاری ، برش ، پاشش رنگ ، پالت گذاری ، سوراخکاری ، مونتاژ قطعات ، بسته بندی و .. عملکرد بسیار مطمئنی را دارند .

ربات های صنعتی Motoman می توانند بارهایی از ۲ الی ۸۰۰ کیلوگرم را جابجا کنند. که این میزان بسته به کاربرد(اپلیکیشن) متغییر است. همچنین این ربات های صنعتی می توانند در شرایط مختلف بر روی دیوار،سقف و یا زمین نیز نصب گردند. از دیگر قابلیت های آن ها می توان به امکان پردازش تصویر نیز اشاره کرد. برای مثال اگر در هنگام بسته بندی، محصولی شرایط کیفی مناسب را نداشت آن را از خط خارج کند.

 

انواع ربات یاسکاوا

ربات های یاسکاوا به دسته های متعددی تقسیم می گردند که چهار دسته ربات جوشکار و برشکار،رنگ پاش،مونتاژ و جابجایی،پلتایزینگ و بسته بندی از ربات‌های یاسکاوا را می توان جز پرکاربردترین ربات های این شرکت در ایران دانست. در ادامه به توضیح هر یک از این دسته ها به همراه کاربرد آنها اشاره خواهیم کرد.

 

ربات های جوشکار و برشکار یاسکاوا

این دسته از ربات های صنعتی یکی از پر مصرف ترین ربات در اتوماسیون کشور می باشد. این ربات ها قابلیت انجام انواع جوشکاری از جمله جوش CO2 ، میگ/تیگ و … را دارند . از کاربردهای این ربات ها می توان به قابلیت جوشکاری قطعات و تجهیزات خودرو، صنعت چاپ، صنعت تولید قطعات سخت افزاری و موارد متعدد دیگر اشاره نمود .

 

از ویژگی های بارز ربات‌های جوشکار و برشکار می توان به قابلیت نصب در محیط های کاری با شرایط سخت اشاره کرد. همچنین قابلیت های پیشرفته ای در زمینه برنامه نویسی دارند. ربات های جوشکاری یاسکاوا با توجه به نیاز و اپلیکیشن شما می توانند محل های گسترده ای همچون دیوار، سقف و کف زمین نصب گردند.

15

ربات های رنگ پاش

همناطور که از نام آنها مشخص است این ربات ها به منظور ایجاد پوشش رنگ و یا به عبارت دیگر رنگ پاشی ایجاد شده اند. این ربات ها قابلت پاشش انواع رنگ را داشته و با قابلیت کنترل خودکار می توانند کیفیت مطلوب و بی نظیری را در خروجی ایجاد نمایند.

 

هرچند سرعت کار در ربات های رنگ پاش یاسکاوا بسیار بالاست و در زمان صرفه جویی زیادی صورت می پذیرد از سوی دیگر این سرعت منجر به کاهش کیفیت نمی شود. از این رو علاوه بر صرفه جویی در هزینه، کیفیت بسیار بالایی را نیز تجربه خواهید کرد.

 

16

ربات پالتایزینگ و بسته بندی

پلتایزینگ یا پالت کردن فرایند چیدن محصولات از خط تولید بر روی یک پالت چوبی یا پلاستیکی برای حمل و نقل است.  ربات های پلتایزینگ این فرایند را با سرعت و دقت بسیار بیشتری به نسبت نیروی انسانی انجام می دهند همچنین از خطرات و آسیب های احتمالی نیز جلوگیری می نمایند.ربات های پلتایزینگ و بسته بندی یاسکاوا در دو نوع ۵ محوره و ۴ محوره عرضه می گرددکه تعداد محورها تنها با توجه به اپلیکیشن مد نظر شما انتخاب می گردد. چنانچه جهت انتخاب ربات مورد نظر خود اطمینان ندارید و یا به هر دلیل نیاز به نظر کارشناسان فنی دارید می توانید با شماره 02536125، شرکت نیرونوین نمایندگی ربات های صنعتی یاسکاوا در تماس باشید.

ربات مونتاژ و جابجایی یاسکاوا

ربات Handling-Mounting از سری ربات های صنعتی یاسکاواست که به نام های ربات جابجایی ، ربات جابجا کننده، ربات مونتاژ و یا نام هایی از این قبیل نیز شناخته می شوند. این دسته از ربات ها، ربات هایی هستند که با توجه به شرایط و اپلیکیشن مد نظر آنها کاربرد های متعددی دارند.

خرید ربات های صنعتی یاسکاوا

در هنگام خرید هر محصول صنعتی اولین ویژگی ضروری در تهیه آن تجهیز قیمت مناسب آن است. از آنجایی که شرکت نیرونوین تنها نماینده رسمی ربات های یاسکاوا در ایران است این تضمین را به شما می دهیم که تجهیزات اصلی یاسکاوا را با مناسب ترین قیمت موجود در بازار خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. علاوه بر قیمت مناسب و اصلی بودن تجهیزات، شرکت نیرونوین خدماتی نظیر آموزش، نصب، راه اندازی و پشتیبانی را خدمت شما عزیزان ارائه میدارد.

نکات مهم در ساخت یک سیستم رباتیک اصولی

ممکن است که تصاویر و ویدیوهای رباتیک در فضای مجازی نظر شما را به خود جلب کرده باشد و به دنبال آن باشید که فرایند اتوماسیون خود را با استفاده از ربات صنعتی کنید. و یا از سویی شاید به دنبال آن باشید که هزینه های خود را کاهش دهید و یا حتی به دنبال بازگشت سرمایه باشید. اما گاهی ممکن است هر چه بیشتر مطالعه کنید با پیچیدگی های بیشتر اتوماسیون مواجه گردید.در ادامه می خواهیم به برخی پرسش های ممکن پاسخ دهیم تا ابهام های احتمالی شما برطرف گردند.

 

کاربرد ربات صنعتی

اولین سوالی که در تهیه یک ربات صنعتی باید به آن پاسخ داد این است که “ربات را برای چه کاربردی نیاز دارید؟” به عبارت دیگر ، می خواهید ربات شما چه کاری انجام دهد؟ کاربردهای رایج برای رباتیک شامل مواردی همچون بسته بندی ، مونتاژ ، پلتایزینگ ، بسته بندی ، برش ، شکل دهی ، جوشکاری ، رنگ آمیزی و موارد دیگر است.

 

سول مهم دیگر این است: “اهداف اتوماسیون شما چیست؟” اتوماسیون در صنایع به منظور فرایندهای تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک ، برای بهبود کیفیت ، افزایش سرعت ، افزایش توان عملیاتی ، کاهش نیروی کار ، حرکت به سمت تولید ناب و اطمینان از ایمنی یا ارگونومی استفاده می شود.

 

ربات های صنعتی یاسکاوا موتومن طیف گسترده ای از ربات ها را ارائه می نمایند. مواردی همچنین:

 

ربات های صنعتی در ابعاد و اندازه های متعدد

اپلیکیشن های گوناگون

سیستم های رباتیک استاندارد

سیستم های ماشین بینایی یکپارچه

و…

ممکن است برند های دیگری نیز این امکانات را در تجهیزات رباتیک خود ارائه دهند اما ربات های صنعتی یاسکاوا-موتومن از شناخته شده ترین برندهای جهانی است که کمپانی اصلی آن در ژاپن است اما دارای شعبه هایی در اروپا و امریکا نیز می باشد.