به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

کارخانه‌های زیادی در کشور میلگرد تولید می‌کنند؛ به همین دلیل برای شما به‌عنوان مصرف‌کننده یا فعال بازار آهن‌آلات مهم است که از بین این مقاطع باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین میلگرد را انتخاب کنید. پس حتما برایتان این سوال پیش آمده که میلگرد کدام کارخانه ارزان است؟ در این نوشته به این موضوع می‌پردازیم. نکته اینجاست که قیمت میلگرد و تنوع آن در کارخانه‌های مختلف متفاوت است، درنتیجه شما باید بتوانید مناسب‌ترین محصول برای پروژه‌تان را انتخاب کنید. با این کار هزینه تمام‌شده پروژه ساختمانی موردنظرتان کاهش می‌یابد. ما شما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد شامل هزینه حمل‌ونقل، وزن، مواد اولیه و روش ساخت هستند. کارخانه‌های مختلف میلگرد از مواد اولیه و روش‌های تولید متفاوتی استفاده می‌کنندبه همین دلیل کیفیت و قیمت محصول نهایی متفاوت است. ترکیبات مواد اولیه میلگرد فولادی، آهن، منگنز، کربن، گوگرد و فسفر است. کیفیت و کاربرد فولاد به میزان کربن موجود در آن بستگی دارد. میلگرد را با شمش‌های فولادی می‌سازند؛ این شمش‌ها در اندازه‌های 6000*150*150 یا 6000*125*125 هستند و معمولا 12 متر طول دارند. میلگرد از ضایعات آهن نیز  تولید می‌شود. روش تولید این مقطع فولاد روی  قیمت نهایی میلگرد موثر است. این کالا را به روش‌های نورد سرد و نورد گرم تولید می‌کنند.

نوع میلگردیکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت نهایی آن است. . میلگردها در چهار نوع A1، A2، A3 و A4 تولید می‌شوند که قیمت میلگرد A4 بالاتر از بقیه است. میلگرد به صورت کیلویی و شاخه‌ای فروخته می‌شود به همین دلیل، وزن هر شاخه بر قیمت آن اثر می‌گذارد؛ البته به یاد داشته باشید که  وزن هر شاخه میلگرد در کارخانه‌های مختلف فرق دارد. هزینه حمل‌ونقل هم بر قیمت این محصول تاثیر دارد. برای کاهش  این هزینه بهتر است از کارخانه‌های اطراف محل پروژه‌تان خرید کنید. نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و قیمت جهانی فولاد، دیگر پارامترهایی هستند که بر قیمت محصولات فولادی اثر می‌گذارند.

قیمت میلگرد نیشابور

 

میلگرد نیشابور در میان فعالان ساختمانی استان خراسان مشتری دارد، چراکه شهرهای شرق و شمال شرق کشور در نزدیکی کارخانه تولید این محصول قرار دارند. پیمانکاران ساختمانی این شهرها هزینه حمل و نقل کمتری برای آن پرداخت می‌کنند. با این وجود سایر استان‌های کشور هم مشتری این مقطع فولادی باکیفیت هستند. این محصول از وزن استاندارد برخوردار است و به ترکمنستان، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود. قیمت میلگرد نیشابور را عوامل داخلی و خارجی متنوعی تعیین می‌کند. ازجمله این عوامل می‌توان به تغییرات بازار، نرخ ارز و قیمت مواد اولیه اشاره کرد.

این محصول در انواع میلگرد آجدار A3 با آج 340 و 400 و میلگرد ساده 240 تولید می‌شود. کالای یادشده، اندازه‌های 10 تا 50 میلی‌متر دارد و سایزهای 14، 16 و 18، از پرفروش‌ترین اندازه‌هایش هستند. حداقل ازدیاد طول نسبی در میلگرد ساده 25 درصد و در میلگرد آجدار 18 تا 16 درصد است. علامت اختصاری KSC بر روی بدنه این میلگرد حک می‌شود. میلگرد 20 نیشابور سنگین است و وزن زیاد بار را تحمل می‌کند. این نوع میلگرد، مناسب پروژه‌های بزرگی چون برج‌ها یا پل‌ها است. به دلیل استفاده از فولاد سنگین در ترکیبات، قیمت میلگرد ۲۰ نیشابور بالاتر از سایر انواع  آن  است.

14

قیمت میلگرد ابرکوه

میلگرد ابرکوه در نوع آجدار با گرید A3 و اندازه‌های 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. این کالا از تنش جاری 4000 و تنش گسیختگی 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع برخوردار است. ضریب تغییر شکل این محصول 14% است و نوعی میلگرد خشک و ترد محسوب می‌شود. محصول یادشده در ستون‌های ساختمانی و بتنی به کار می‌رود و برای تغییر شکل با زوایای تند و عملیات جوشکاری مناسب نیست. قیمت میلگرد ابرکوه را پارامترهای متنوعی ازجمله قطر آن تعیین می‌کند. این محصول، نسبت به رقبا قیمت مناسبی دارد.

 

15

 

قیمت میلگرد زاگرس

میلگرد زاگرس از محصولات فولادی باکیفیت است. این کالا با آج جناقی یا ضربدری در گرید A3 و A4 تولید می‌شود. کالای یادشده، تنش تسلیم 4000 و مقاومت کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر دارد. 27 تا 28 درصد از ترکیبات این میلگرد، کربن است. کالای یادشده را در سایز‌های 10 تا 40 می‌سازند و آن را در بسته‌بندی‌های 2 تا 2.5 تنی عرضه می‌کنند. نشان اختصاصی SFZ بر روی بدنه این میلگرد حک می‌شود. این محصول استحکام بالایی دارد و در سازه‌های بزرگ به کار می‌رود. عملیات آهنگری و جوشکاری با زوایای تند سایر موارد استفاده این نوع میلگرد هستند.

میلگرد زاگرس در شهرکرد تولید شده و به دلیل هزینه پایین حمل و نقل، مناسب پروژه‌های ساختمانی مناطق غرب، جنوب و مرکز کشور است. پیمانکاران شهرهای شهرکرد، اصفهان و شیراز از مشتریان ثابت این محصول هستند. کارخانه تولیدکننده این میلگرد در مرکز کشور قرار گرفته، در نتیجه پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی اقصی نقاط کشور نیز  می‌توانند این میلگرد را با هزینه حمل و نقل مناسب تهیه کنند. قیمت میلگرد زاگرس را سایز، وزن، ضخامت، استاندارد محصول، میزان عرضه و تقاضا و شرایط داخلی و جهانی بازار فولاد تعیین می‌کند. میلگرد زاگرس شهرکرد باکیفیت‌ است و وزن بالا و قیمت مناسبی دارد. میلگرد 16 زاگرس a3 سخت‌‌تر از میلگرد A2 است و به دلیل داشتن آج هفت هشتی، مقاومت بیشتری دارد. میلگرد ۱۸ زاگرس از سنگین‌ترین میلگردهای بازار است. این محصول در ساختمان‌سازی برای مقاوم‌سازی بتن، کاشت آرماتور و فوندانسیون ساختمان به کار می‌رود. پرفروش‌ترین سایزهای میلگرد شهرکرد، سایزهای 14، 16 و 18 هستند.

در این محتوا به کارخانه های تولیدکننده میلگرد ارزان پرداختیم. برای بررسی بیشتر محصولات این کارخانه‌ها و خرید میلگرد موردنظرتان با کارشناسان قیمت آهن آلات ما در مرکزآهن (markazeahan  ) مشورت کنید.