به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

چطور می توانید از دردسرهای خرید شیر توالت خلاص شوید؟ بله! استفاده از یک راهنمای خرید شیر توالت! شما می توانید بر اساس قیمت شیر دستشویی، جنس استاندارد شیرآلات، گارانتی، رنگ، ابعاد و مکانیزم شیرآلات بهداشتی مناسب ترین مدل را خریداری نمایید.

قیمت مناسب شیر دستشویی

تنوع رنگ و مدل شیر توالت بسیار گسترده است. به همین اندازه قیمت شیر دستشویی از شیر توالت ارزان تا لوکس نیز متنوع است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که شیرآلات ارزان قیمت لزوماً کیفیت پایینی ندارد و اگر در تولید آن از شمش برنج استاندارد (یا هر نوع ماده اولیه استاندارد دیگر مانند استیل) استفاده شده باشد، حتی با وجود وزن پایین بر اساس طرح اکونومی آن، کیفیت بالایی خواهد داشت. پس قیمت شیرآلات ارزان را حاکی از بی کیفیتی ندانید و فاکتورهای دیگر را نیز بررسی کنید.

ابعاد شیر دستشویی

ابعاد شیر دستشویی یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید شیرآلات سرویس بهداشتی باید به آن توجه کنید. اگرچه این عامل تاثیری بر روی کاربرد و کیفیت شیر توالت ندارد اما در ظاهر سرویس بهداشتی اثرگذار است. یک شیر دستشویی بسیار بزرگ در فضایی کم، بیش از حد به چشم می آید و تناسب لوازم را از بین می برد. برعکس، یک شیر دستشویی بسیار کوچک در یک سرویس بهداشتی بزرگ نیز بسیار نامتناسب است.

استاندارد بودن شیر دستشویی

همانطور که می دانید شیر دستشویی نیز مانند سایر انواع شیرآلات جنس های گوناگونی دارد.: شیر توالت برنجی، استیل، شیر توالت پلاستیکی، سربی و ... . ویژگی های این مواد اولیه با یکدیگر تفاوت دارد. شیرآلات توالت استیل با وجود دوام و کیفیت بالا گران قیمت است، شیرآلات توالت پلاستیکی با گذشت زمان و در اثر سرد و گرم شدن می شکند و کدر می شود، شیرآلات سربی برای سلامتی کاربران بسیار مضر است و در آخر شیرآلات برنجی هم کیفیت بالایی دارد و هم قیمتی مناسب. بهترین ماده اولیه برای تولید شیر توالت آلیاژ شمش برنج استاندارد است که 58 تا 60% مس و 38% روی دارد و میزان سرب آن زیر 2.5% است.

گارانتی شیر دستشویی

با اینکه بسیار تکراری و حتی کلیشه ای است اما حتما شیر توالتی خریداری کنید که گارانتی معتبر دارد. خرید یک شیر توالت با حتی نصف قیمت نیز در صورت نداشتن گارانتی موجب دردسر شما خواهد شد. اصلا زمانی که یک شیر توالت ارزان و یا حتی لوکس بدون گارانتی پیدا می کنید در سلامت و کیفیت آن شک کنید! حتی تولید کننده یا فروشنده نیز حاضر نشده است کیفیت آن را تضمین کند!

شیر اهرمی توالت دارای گارانتی

عملکرد انواع شیر دستشویی

کلی ترین و رایج ترین دسته دسته بندی انواع شیر دستشویی شامل شیر اهرمی توالت و شیر توالت کلاسیک است. شیرآلات کلاسیک دارای دو دستگیره پیچی تنظیم آب سرد و گرم است و شیرآلات اهرمی دارای یک اهرمی کنترل دما و فشار آب. از نظر دوام شیرآلات اهرمی نسبت به شیرآلات کلاسیک کیفیت بالاتری دارد و احتمال چکه کردن شیر اهرمی به نسبت شیر توالت کلاسیک کمتر است. ضمن اینکه کار کردن با یک دسته اهرمی جهت تنظیم آب ساده تر از پیچاندن دو دستگیره پیچی است.

تناسب رنگ شیر دستشویی با لوازم و اتصالات

احتمالاً شما هم در سرویس بهداشتی خود، چه کوچک و چه جادار، از لوازم تزئینی و یا کاربردی مانند جا حوله ای استفاده می کنید. همان‌طور که می‌دانید یکی از فاکتورهای بسیار مهم در دکوراسیون، تناسب و هماهنگی رنگ است. هارمونی رنگی در دستشویی نیز به واسطه رنگ دیوارها، شیرآلات توالت و روشویی و اتصالاتی مانند جاحوله ای و ... پدید می آید. در زمان خرید شیر توالت فضا و رنگ های کلی مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید و با توجه به آن رنگ شیر دستشویی را برگزینید. در صورتی که دیوارها و کاشی ها روشن باشد فضای سرویس بهداشتی بزرگتر به نظر می رسد و شیرآلات توالت رنگی نیز بیشتر به چشم می آیند.

نتیجه گیری

همانطور که در این راهنمای خرید انواع شیر توالت بررسی شد، در فرایند تصمیم گیری و خرید شیرآلات توالت فاکتورهای بسیاری وجود دارد که در نظر گرفتن آن ها می تواند ما را در جهت انتخاب بهترین شیر دستشویی راهنمایی کند. مواردی مانند قیمت مناسب شیر دستشویی، ابعاد و استاندارد بودن جنس آن، دارا بودن گارانتی، عملکرد شیر توالت و... در خرید مدل مناسب تاثیرگذار است. قیمت شیر توالت از نوع اهرمی متنوع تر است و از شیر دستشویی ارزان شروع می شود و تا مدل های لوکس بالا می رود؛ بنابراین انتخاب از میان شیرآلات اهرمی دست شما را بازتر می گذارد.

 

 

 

برچسب ها : شیر توالت,شیر دستشویی,شیر دستشویی ارزان,شیرآلات ساختمانی,شیرآلات