به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

جنگل گیسوم و دیدنی‌های شمال کشور را چقدر می‌شناسید؟ اگر بخواهید به گیلان سفر کنید، یکی از دیدنی‌های بی‌‍‌نظیر آن، جنگل گیسوم و دیدنی‌های اطراف آن است. آیا دوست دارید درباره گونه‌های جانوری و گیاهی جنگل زیبای گیسوم اطلاعات بیشتری داشته باشید؟ اگر درباره این‌که فیلبند کجاست جستجو می‌کنید، حتما این‌مقاله را نیز تا پایان بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره این‌موضوع داشته باشید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره جنگل گیسوم و زیبایی‌های آن آغاز می‌کنیم.

درباره جنگل گیسوم

جنگل‌ها از مهم‌ترین منابع طبیعی کره زمین هستند. ایران جنگل‌های زیبا و پهناوری دارد که باید از آن‌ها به بهترین شکل مراقبت کرد. شمال ایران جنگل‌های بی‌نظیری دارد که یکی از آن‌ها جنگل فوق‌العاده زیبای گیسوم است. اگر اهل طبیعت‌گردی و از طرف‌داران شمال باشید، حتما نام گیسوم را شنیده‌اید. تور‌های زیادی مسافران را به منطقه‌های مختلف شمال مانند نمک آبرود و جنگل‌های مختلف می‌برند. جنگل گیسوم یکی از نقاط زیبای شهرستان تالش در استان گیلان است.

آب‌و‌هوای منطقه معتدل و مرطوب است و آن را برای فصل‌های مختلفی جذاب کرده است. درختان فراوان، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از ویژگی‌های خاص این‌جنگل زیبا هستند که در قسمت‌های بعد درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی در جنگل و اطراف آن وجود دارد که آن را به یکی از بهترین نقاط شمال برای سفر تبدیل کرده است.

گونه‌های جانوری و گیاهی جنگل گیسوم

برای بسیاری از طبیعت‌گردان و کسانی که دوست دارند به شمال و مناطقی مانند نمک‌آبرود و جنگل گیسوم سفر کنند، دانستن درباره گونه‌ها جالب است. همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، جنگل گیسوم گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع و جالبی دارد که بهتر است قبل از سفر درباره آن‌ها بدانید. جنگل گیسوم یکی از زیبا‌ترین نقاط خطه‌ شمال کشور است. این‌جنگل به ساحل گیسوم و دریای خزر منتهی می‌شود.

15

موقعیت فوق‌العاده خوب و شرایط آب‌و‌هوایی جنگل، شرایط رشد و گسترش را برای گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی فراهم کرده است. در این‌مقاله درباره این‌گونه‌ها اطلاعات بیشتری را در‌اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر دوست دارید درباره گونه‌های گیاهی و جانوری جنگل گیسوم بیشتر بدانید، حتما حین جستجو درباره این‌که فیلبند کجاست، وقتی به مطالعه این‌مطلب اختصاص دهید. بهتر است برای مشورت با همراهان این‌مقاله را با دوستان و خانواده خود نیز به اشتراک بگذارید.

پوشش گیاهی و گونه‌های گیاهی جنگل گیسوم

یکی از ویژگی‌های جالب و زیبای جنگل گیسوم، پوشش گیاهی آن است. جالب است بدانید 76 گونه گیاهی در این‌جنگل وجود دارند که به 66 جنس و 44 خانواده شناسایی‌شده، تعلق دارند. گونه‌های گیاهی جنگل گیسوم 21 گونه گیاهی دارند و بقیه گونه‌ها به دسته گونه‌های علفی مربوط می‌شوند. مهم‌ترین تیره گیاهی جنگل گیسوم به تیره‌های Asteraceae و Rosaceae می‌رسد. هر‌کدام از این‌تیره‌ها با پنج گونه متفاوت سهم حضور گونه‌های بیشتری را در این‌جنگل دارند. مقالات زیادی درباره گونه‌های گیاهی جنگل گیسوم تحقیق کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها به حفظ و نگهداری از گونه‌های مختلف تاکید دارند. متاسفانه بررسی‌هایی نشان می‌دهد که فشار انسانی بر این‌جنگل‌ها زیاد است و شرایط تخریب جنگل باید برطرف شود. بخش الحاقی جنگل نیز که باید به حفظ و توسعه اکوسیستم جنگل کمک کند، متاسفانه اقدامات نامناسبی را در جهت تخریب این‌سرمایه ملی داشته است.

اگر با تور‌های متنوع به جنگل گیسوم می‌روید از تماشای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری آن لذت ببرید و تصاویر بی‌نظیری را برای ثبت در خاطرات خود بیندازید. اما سعی کنید قدمی در راستای حفظ این‌منابع نیز داشته باشید تا این‌جنگل و زیبایی‌های آن برای آینده نیز بمانند. حتما قبل از سفر درباره آداب طبیعت‌گردی و رفتار مناسب با طبیعت مطالعه کنید.

گونه‌های جانوری جنگل گیسوم

اگر درباره این‌که فیلبند کجاست و برای سفر بعدی باید به کدام قسمت شمال بروید، تحقیق و جستجو می‌کنید، حتما نگاهی به جنگل گیسوم و زیبایی‌های آن بیندازید. در قسمت قبل درباره پوشش گیاهی و تنوع بی‌نظیر آن در این‌منطقه صحبت کردیم. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز جنگل گیسوم این است که جنگل میزبان گونه‌های جانوری زیادی است که در آن زیست دارند.

16

تنوع پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری این‌منطقه، نظر بسیاری از اهالی طبیعت و گردشگران جهان را به آن جلب کرده است. حیواناتی مانند گرگ، بز کوهی، خرس قهوه‌ای، قرقاول، خرگوش و پلنگ در این‌جنگل خانه دارند. هنگام سفر به شمال و رفتن به جنگل‌های گیسوم حتما با افرادی سفر کنید که تجربه کافی سفر به این‌منطقه را داشته و آن را می‌شناسند. زیبایی‌های این‌جنگل برای شما می‌توانند خاطرات بی‌نظیری را به وجود آورند.

سخن آخر

اگر به نمک‌آبرود و دیگر شهر‌های شمالی ایران سفر می‌کنید، حتما وقتی را به بازدید از جنگل زیبای گیسوم اختصاص دهید. این‌جنگل تنوع زیادی در پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری دارد. در این‌مقاله به بخشی از این‌موضوع اشاره کردیم و سعی کردیم شما را با زیبایی‌های بی‌نظیر جنگل گیسوم آشنا کنیم. فراموش نکنید جنگل و زیبایی‌های آن سرمایه‌ای بی‌نظیر هستند که باید در حفظ آن‌ها کوشا باشیم. در سفر به شمال از هر فرصتی برای کمک به طبیعت و فرهنگ‌سازی در این‌زمینه استفاده کنید.