به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

مهاجرت تحصیلی به استرالیا به دلیل وجود شرایطی ازجمله ارائۀ مدرک زبان آیلتس یا تافل و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برای اغلب افراد یک امر غیرممکن به نظر می‌رسد. بااین‌حال، فرصت تحصیل در استرالیا بدون نیاز به مدرک زبان برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال وجود دارد. علاوه بر این، ازآنجاکه یکی از والدین دانش آموز زیر ۱۸ سال اجازه همراهی و زندگی با او را دارند، مشکل دوری از خانواده و تنهایی در مسیر مهاجرت این افراد، کمتر خودشان را نشان می‌دهد. بااین‌حال، استرالیا برای پذیرش دانش آموزان بین‌المللی شرایط ویژه‌ای را اتخاذ کرده است و تنها افراد واجد شرایط موفق به دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا خواهند شد. در این مطلب به بررسی این ویزا و شرایط آن می‌پردازیم.

 

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا

این ویزا تنها برای افرادی که قصد تحصیل در مقاطع ابتدایی، متوسطۀ اول (راهنمایی) و متوسطۀ دوم (دبیرستان) در استرالیا را دارند، صادر می‌شود. به همین جهت اولین و مهم‌ترین شرط دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا ثبت‌نام در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه در استرالیا است که در فهرست دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان خارج از کشور (CRICOS) ذکر شده باشد. همچنین افراد متقاضی ویزا باید الزامات زیر را برآورده کنند:

۱) داشتن حداقل ۶ سال سن؛

۲)‌ ارائۀ مدرک پذیرش و ثبت‌نام در مدرسه؛

۳) ارائۀ بیمه‌نامۀ درمانی معتبر در استرالیا (OSHC) و شرکت در آزمایش‌های پزشکی لازم؛

۴) ارائۀ نامه GTE که ثابت می‌کند متقاضی ویزا صرفاً با هدف تحصیل موقت به این کشور آمده است و به‌محض اتمام اعتبار ویزای خود خاک استرالیا را ترک خواهد کرد؛

۵) ارائۀ گواهی تسلط بر زبان انگلیسی؛ (این شرط برای دریافت ویزا اجباری نیست؛ بااین‌حال برخی مدارس به‌ویژه در مقاطع یازدهم و دوازدهم شروط خاصی را برای زبان وضع می‌کنند. دانش آموزان مقاطع پایین‌تر هیچ الزامی به ارائۀ گواهی زبان ندارند.)

۶) داشتن تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا؛

۷) نداشتن سو سابقۀ کیفری.

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا

مدارک موردنیاز برای دریافت انواع ویزا توسط وزارت امور داخلی استرالیا مشخص می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها دانش آموزان متقاضی ویزای دانش آموزی استرالیا باید مدارک عمومی زیر را آماده و به افسر ویزا ارائه کنند:

  • فرم تکمیل و امضاشدۀ ویزا؛
  • گذرنامۀ معتبر دارای حداقل ۳ ماه اعتبار؛
  • تأییدیۀ ثبت‌نام از مدرسه؛
  • ۴ قطعه عکس جدید؛
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا؛
  • مدارک اثبات‌کنندۀ تمکن مالی؛
  • مدارکی مبنی بر داشتن بیمۀ درمانی؛
  • گواهی سلامت؛
  • گواهی عدم سو پیشینۀ کیفری.

16

علاوه بر این دانش آموزان زیر ۱۸ سال باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • اجازه‌نامۀ محضری از والدین یا قیم خود برای تحصیل در استرالیا؛
  • مدارک اثبات‌کنندۀ زندگی با والدین یا قیم قانونی خود در استرالیا که توسط والدین فرد معرفی‌شده و بیش از ۲۱ سال دارد؛
  • مدارکی مبنی بر برخورداری از رفاه کافی در حین تحصیل و زندگی در استرالیا.

مواردی که ذکر شد جزء مهمترین شرایط و مدارک مورد نیاز در طول این مسیر است؛ اما اگر قصد دارید تا از تمام شرایط و جزئیات این نوع ویزا مطلع شوید، بهتر است به صفحه ویزای دانش آموزی در سایت مهاجرت پلاس به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.mohajerat.plus/9632-ویزای-دانش-آموزی-استرالیا/

مزایای اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا

تنوع فرهنگی بالا، زندگی و تحصیل در کشوری امن و دارای استاندارهای بالای زندگی و سیستم آموزشی شناخته‌شده و معتبر در جهان می‌تواند مسیر زندگی فرزندانتان را کاملاً متحول کند. مدارس استرالیا امکاناتی ازجمله آزمایشگاه‌های مجهز و کتابخانه‌های حرفه‌ای در اختیار دانش آموزان خود قرار می‌دهند و با رویکردی مهارت‌محور فرزندان شما را برای ورود به دنیای رقابتی کار و تحصیل آماده می‌کنند.

استرالیا یکی از کشورهای مطرح و موفق در آموزش است و سال‌هاست با بریتانیا و ایالات‌متحده آمریکا در این امر به رقابت می‌پردازد. فرصت تحصیل به زبان انگلیسی و بدون نیاز به مدرک زبان، هزینه‌های تحصیل و زندگی مقرون‌به‌صرفه، شرایط آب و هوایی مطلوب برای ایرانیان و امکان همراهی پدر یا مادر با دانش آموز باعث شده است افراد زیادی از سراسر جهان برای دریافت ویزای دانش آموزی استرالیا اقدام کنند.

مدارک تحصیلی استرالیایی توسط دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و کارفرمایان سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود. به همین جهت فارغ‌التحصیلی از مدارس و به‌ویژه دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های استرالیایی به فرزند شما این شانس را می‌دهد که هنگام ادامه تحصیل و کار از سایر رقبای خود پیشی بگیرد. علاوه بر بهره‌مندی از تمام مزایای مذکور، دارندگان ویزای دانش آموزی در استرالیا از امتیازات ویژه زیر نیز برخوردار خواهند شد:

۱) فرصت تحصیل تمام‌وقت در استرالیا؛

۲) امکان همراهی و زندگی پدر یا مادر با دانش آموز از طریق اخذ ویزای گاردین استرالیا؛

۳) اجازه کار حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول‌ترم و بدون محدودیت زمانی در طول تعطیلات برای دانش آموزان بالای ۱۵ سال (حداقل سن مجاز برای کار در استرالیا توسط ایالت‌های مختلف این کشور تعیین می‌شود اما معمولاً داشتن ۱۵ سال برای اجازه کار کافی است.)؛

۴) اجازه کار فرد همراه دانش آموز تا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته؛

۵) امکان تحصیل کوتاه‌مدت حداکثر ۳ ماهه برای همراه دانش آموز (اگر والدین دانش آموز قصد تحصیل بلندمدت در استرالیا را دارند باید برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کنند.)؛

۶) امکان رفت‌وآمد به استرالیا حین تحصیل برای دارندگان ویزای دانش آموزی استرالیا وجود دارد.

17

هزینه ویزای دانش آموزی استرالیا

یکی از شرایط و الزامات اساسی دریافت ویزای استرالیا که در صورت عدم احراز و اثبات مبنی بر برخورداری از آن موجب رد ویزای متقاضی خواهد شد، داشتن تمکن مالی کافی است. حداقل مبلغ موردنیاز برای اثبات این امر سالانه توسط وزارت امور داخلی استرالیا تعیین و اطلاع‌رسانی می‌شود. بااین‌حال، هزینه‌های ویزای دانش آموزی استرالیا به این مورد ختم نمی‌شود. متقاضیان باید هزینه‌هایی ازجمله هزینه رفت‌وآمد به استرالیا، پردازش ویزا، ثبت‌نام و زندگی در استرالیا و همچنین هزینه جمع‌آوری و آماده‌سازی مدارک مانند ترجمه گواهینامه‌ها و مبلغ معاینه‌های پزشکی را در نظر داشته باشند.

هرچند پرداخت همه این مبالغ برای تحصیل در استرالیا در وهله اول بیش‌ازحد به نظر می‌رسد اما در مقایسه با امکانات و فرصت‌هایی که تحصیل در این کشور در زندگی آینده فرزندتان ایجاد می‌کند، ناقابل است.

مهاجرت پلاس؛ مهاجرت + آرامش و آسودگی خاطر

استرالیا در هر جنبه‌ای که تصور کنید از آموزش گرفته تا سفر، کار و زندگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بااین‌حال داستان موفقیت در مسیر پر از چالش مهاجرت به استرالیا بسته به شرایط فردی و اجتماعی افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. یکی از چالش‌هایی که اغلب متقاضیان ویزای دانش آموزی استرالیا با آن مواجه می‌شوند، ارائۀ مدارک اشتباه یا ناقص است که بدون شک منجر به رد ویزا خواهد شد. مهاجرت پلاس یکی از معتبرترین مؤسسات مهاجرتی است که مسیر مهاجرت به استرالیا، کانادا و کشورهای اروپایی را برای بسیاری از افراد هموار کرده است.

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، توصیه می‌کنیم نگرانی‌ها و سختی‌های مسیر مهاجرت را به مهاجرت پلاس واگذار کنید و خودتان مشغول لذت‌بردن از این مسیر شیرین و پرهیاهو شوید. برای دریافت مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت مهاجرت پلاس مراجعه کنید.