به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

مبلمان سینمایی به صندلی‌هایی گفته می‌شود که برای استفاده در سالن‌های مخصوص آمفی تئاتر، سینما، سمینار‌ها و همایش‌ها ساخته می‌شوند. در واقع هر محیط نیاز به نوع خاصی از مبلمان دارد و باید در انتخاب صندلی کاربرد محیط موردنظر به­صورت دقیق مشخص شود. در سالن‌های همایش و آمفی­تئاتر‌ها نیز به­دلیل کاربری متفاوت، مبلمان مختلفی مورد نیاز است.

نحوه طراحی این محصولات به این صورت است که در هنگام تماشای فیلم یا شرکت در یک جلسه بسیار راحت باشد و نشستن بر روی آن لذت‌بخش باشد. این لوازم با گذشت زمان تغییرات زیادی پیدا کرده‌اند تا به‌صورت امروزی درآمده‌اند. مبلمان سینمایی تنوع گوناگونی دارند که مجموعه سریر آسیا انواع آن­ها را معرفی می­کند.

معرفی انواع مبلمان سینمایی

در ساخت این مبل‌ها باید به کاربرد سالن و نیاز مشتری توجه کرد و بر این اساس ویژگی‌های خاصی را در ساخت مبل در نظر گرفت. در حالت کلی، ظاهر انواع این نوع مبلمان شبیه یکدیگر است و تفاوت زیادی ندارند؛ اما در جزئیات آن‌ها تفاوت‌های گسترده‌ای وجود دارد. انواع مبلمان سینمایی شامل صندلی سینمایی، صندلی آمفی‌تئاتر و صندلی همایش است که هر کدام در محیط­های خاصی استفاده می­شوند.

 

معرفی صندلی سینما

این صندلی‌ها برای استفاده در سالن‌های سینما تولید شده‌اند و نحوه طراحی آن­ها مناسب برای دیدن فیلم است. به­طور معمول در ساخت صندلی‌ سینمایی رنگ‌های تیره به کار می‌رود تا در هنگام دیدن فیلم تاریکی محیط سینما حفظ ‌شود و رنگ روشن این صندلی­ها بر تمرکز بیننده تأثیر منفی نگذارد؛ چراکه استفاده از صندلی رنگ روشن می‌تواند در تاریکی نور فیلم را بازتاب دهد و هنگام تماشای فیلم باعث آزار چشم تماشاگران شود.

دسته این صندلی‌ها به نحوی ساخته شده که بتوان خوراکی را بر روی آن قرار داد و با عنوان دسته‌های پاپ کورنی شناخته می‌شوند. این صندلی‌ها به‌صورت مداوم استفاده می‌شوند و به همین دلیل ممکن است زودتر آسیب ببینند؛ در نتیجه باید در ساخت آن مواد مقاوم استفاده شود. در انتخاب این نوع مبلمان سینمایی باید به شیب سالن نیز دقت کنید؛ چراکه در سالن‌های داری سطح تخت باید صندلی‌های جلوتر پشتی کوتاه‌تری داشته باشند و در مقابل در سالن‌های شیب‌دار صندلی‌هایی با پشتی یکسان استفاده کرد.

9

 

معرفی صندلی آمفی‌تئاتر

این نوع مبلمان سینمایی برای استفاده در آمفی‌تئاترها و سالن‌های دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات به کار ‌می‌روند. صندلی آمفی‌تئاتر با سایر مبل‌های مخصوص سینمایی تفاوت دارد. این صندلی‌ها در رنگ‌های روشن تولید می‌شوند و مشتری می‌تواند بر اساس علاقه خود یا نیاز محیط رنگ خاصی را انتخاب کند. صندلی مخصوص آمفی‌تئاتر دارای دو نوع دسته تحریری و دسته معمولی است.

صندلی‌های دارای دسته تحریری در مراکز آموزشی مثل دانشگاه مدارس استفاده می‌شوند. اما صندلی‌های دسته معمولی برای استفاده در سالن آمفی‌تئاتر و ادارات کاربرد دارند. علاوه­براین صندلی آمفی‌تئاتر دارای دو نوع معمولی و وی آی پی نیز است. صندلی‌های وی آی پی ابعاد بزرگ‌تری دارند و دارای یک پایه مخصوص هستند، در مقابل صندلی‌های معمولی دارای دو پایه هستند. صندلی‌های وی آی پی از دسته‌های معمولی ساخته شدند و رنگ آن‌ها با نمونه‌های معمولی تفاوت دارد.

 

10

 

معرفی صندلی همایش

صندلی همایش یکی از انواع مبلمان سینمایی است که کاربرد آن در سالن‌های همایش بیشتر است و در رنگ‌های روشن تولید می‌شود. در طراحی این صندلی‌ها مدت‌زمان همایش‌ها را در نظر می‌گیرند و به­دلیل طولانی‌بودن زمان این جلسات میزان راحتی صندلی‌های همایش از سایر انواع مبلمان سینمایی بیشتر است. در چیدن این نوع مبلمان به فاصله میان افراد نیز توجه می‌کنند.

این صندلی‌ها بر اساس دسته­ها دارای دو نمونه معمولی و تحریری هستند و از نظر کاربری دارای دو نوع وی آی پی و معمولی هستند. صندلی‌های وی آی پی مورد استفاده در ردیف جلوی همایش‌ها رنگ متفاوتی دارند و نیازی به دسته تحریر ندارند؛ چراکه در ردیف جلو میز‌هایی برای این صندلی‌ها قرار داده می‌شود و نیازی به دسته ندارند.

 

11

 

اجزای به‌کاررفته در ساخت مبلمان سینمایی

در ساخت مبلمان سینمایی وجود برخی از اجزا الزامی است. اصلی‌ترین این محصولات فوم، دسته و روکش است.

  • فوم: فوم مورد استفاده در ساخت صندلی سینمایی استحکام و دوام زیادی دارد. فوم‌ها دارای انواع سرد و گرم هستند و استاندارد‌های خاصی دارند.
  • دسته‌های مبلمان: اگر در ساخت دسته‌های صندلی از مواد مرغوب استفاده شود و میزان دوام آن در برابر خط‌وخش و ضربه زیاد باشند، مقاومت آن در طولانی‌مدت افزایش پیدا می‌کند و در صورت استفاده مکرر آسیبی به آن نمی‌رسد.
  • روکش صندلی: اگر روکش مورد استفاده در ساخت صندلی مرغوب نباشد پس از مدت کوتاهی کهنه و فرسوده می‌شود.

 

نکات مهم در انتخاب مبلمان سینمایی

در هنگام انتخاب صندلی‌های سینمایی باید به برخی از ویژگی‌های خاص آن توجه کنید. از جمله اینکه مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این مبلمان باکیفیت باشند. نمای پشتی و کفی مبلمان زیبا و چشم‌نواز باشد و نشستن بر روی آن راحت باشد. همچنین بهتر است صندلی انتخابی دسته‌های مناسبی داشته باشد و تماشاگر از نشستن بر روی آن احساس راحتی کند.

بهتر است به روکش صندلی انتخابی دقت کنید تا پارچه و چرم باشد و کیفیت روکش در سطح مطلوبی باشد تا در صورت استفاده طولانی‌مدت خراب نشود. به طراحی ارگونومی صندلی‌ها دقت کنید تا مطابق با سایر قسمت‌های سالن باشد. در هنگام انتخاب رنگ صندلی به فضای سالن دقت کنید و بر اساس نحوه کاربری رنگ‌بندی مناسبی انتخاب کنید. همچنین به پایه‌ها و ارتفاع صندلی دقت کنید و آن را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

 

نتیجه‌گیری

انتخاب مبلمان سینمایی دشواری‌های خاصی دارد و بر همین اساس مجموعه سریر آسیا نکاتی را در خصوص انتخاب مبلمان مناسب برای سالن‌های همایش یا سینما در اختیار کاربران خود قرار داده است. مبلمان سینمایی دارای انواع مختلفی هستند و در محیط‌های مختلف باید نوع خاصی از آن‌ها استفاده کرد. همچنین باید به کیفیت قطعات مورد استفاده در ساخت مبل نیز توجه کنید و محصولی با جنس درجه یک تهیه کنید تا برای استفاده طولانی‌مدت مناسب باشد. در صورت تمایل به خرید انواع مبلمان سینمایی، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت مجموعه سریر آسیا مراجعه نمایید.