به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

ایتا یک پیام رسان ایرانی برای ارتباط سریع با دیگران از طریق اینترنت است. این شبکه اجتماعی در چند روز اخیر وارد فاز جدیدی شده و به دانلود میلیونی رسیده است. در همین راستا ما در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین دلایل استفاده و عدم استفاده از ایتا را با هم بررسی کنیم. امیدوارم که مطالعه این مطلب برای شما مفید باشد.

معرفی ایتا

پیام رسان ایرانی ایتا یک بستر تحت وب و ساخت برنامه نویسان و توسعه دهندگان داخلی است. این پلتفرم را شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز طراحی کرده است. ایتا که جز محبوب ترین شبکه های اجتماعی داخلی می باشد، از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. این اپلیکیشن از نظر برنامه نویسی، رابط کاربری، ظاهر، کارکرد و... شباهت بسیاری زیادی به تلگرام دارد.

4 دلیل مهم برای استفاده از ایتا

پیام رسان ایتا شباهت بسیار زیادی به تلگرام داشته و از این رو با ارائه محیط کاربری مناسب و مورد پسند مردم ایران، کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. 4 دلیل زیر می تواند مهم ترین قابلیت های پیام رسان ایتا و دلیل استفاده و نصب آن باشد.

1- ارائه فضای ابری نامحدود

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از ایتا ارائه فضای ابری نامحدود شبیه یک هارد با سرعت بالا می باشد. این فضا به شما کمک می کند تا به اطلاعات خود در نسخه های مختلف و در چند دستگاه دسترسی داشته باشید.

2- ارائه نسخه وب و ویندوز

پیام رسان ایتا علاوه بر پشتیبانی از نسخه اندروید و ios از نسخه وب و ویندوز نیز پشتیبانی می کند. بنابراین شما می توانید بدون نصب برنامه از نسخه وب استفاده کنید. همچنین امکان دسترسی به حساب کاربری ایتای خود را از طریق موبایل و ویندوز به طور همزمان دارید.

3- نیم بها بودن هزینه اینترنت

اپلیکیشن ایرانی ایتا با تعرفه اینترنت نیم بها انتخاب خوبی برای کاربران خواهد بود.  ایتا فضایی تقریبا مشابه تلگرام را با اینترنت ارزان تر ارائه می کند. اگر قصد کاهش مصرف اینترنت دارید استفاده از شبکه اجتماعی ایتا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

4- پشتیبانی از ربات های هوشمند

ایتا همانند تلگرام از ربات های هوشمند مفیدی برای سازمان دهی و پاسخگویی به نیاز شرکت های مختلف پشتیبانی می کند.

3 دلیل برای عدم استفاده از ایتا

به نظر شما چرا اکثریت مردم تمایلی به استفاده از پیام رسان های داخلی ندارند؟ این سوال از جنبه های مختلف قابل بررسی بوده و دلایل زیادی دارد. کاربران پیام رسان های ایرانی را با نمونه های خارجی موجود مانند اینستاگرام، واتسپ و تلگرام مقایسه می کنند. عملکرد ضعیف نمونه های داخلی، تکراری بودن، باگ های مختلف، سرعت پایین، محدود بودن به ایران و... از جمله دلایل مهم این اتفاق است. شبکه های اجتماعی ایرانی به دلیل دسترسی در کشور ارتباط مردم را با افراد خارج از کشور و جهان بزرگتر محدود می کنند. این موارد می تواند از جمله دلایل مهم برای عدم استفاده مردم از شبکه های اجتماعی داخلی باشد. اما پیام رسان ایتا علی رغم تمام امکاناتی که ارائه می کند، ممکن است به 3 دلیل زیر رضایت اکثریت مردم را به خود جلب نکند.

1- عدم پشتیبانی از تمام صوتی و تصویری

امروزه پلتفرم های بسیار زیادی برای برقراری تماس صوتی و تصویری به صورت رایگان ارائه شده است. علاوه بر آن اکثر شبکه های اجتماعی نیز به تماس تصویری و صوتی مجهز می باشند. به همین دلیل عدم پشتیبانی ایتا از تماس صوتی و تصویری نکته ای است که به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

2- قابلیت های کمتر نسبت به نمونه های خارجی

ایتا در مقایسه با تلگرام که نمونه مشابه آن است، امکانات کمتری ارائه می کند. همین اتفاق باعث شده تا مردم ترجیح بدهند از سد های فیلترینگ گذر کرده و از نمونه خارجی با ویژگی های بهتر استفاده نمایند. برنامه نویسان و توسعه دهندگان شبکه های اجتماعی داخلی در صورتی می توانند انتظار حمایت همگانی داشته باشند که از نظر امکانات و ارزش افزوده نسبت به رقبای خارجی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

3- مفید بودن محتوا تنها برای قشری خاص

در تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و... برای تمامی اقشار جامعه با هر نوع سلیقه و نیازی محتوای مناسب وجود دارد. شما می توانید در زمینه های مختلف به محتوا های به روز در سراسر جهان دسترسی داشته باشید. اگر سری به هشتگ های ترند شده ایتا بزنید متوجه می شود که محتوا های ترند شده تنها برای گروه خاصی از مردم جذابیت و کارایی دارد. همه شمول نبودن مطالب موجود در پیام رسان ایتا می تواند یکی از نقاط ضعف مهم این برنامه و عدم استقبال مردم از آن باشد.

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله و بررسی اجمالی پیام رسان ایتا، چنانچه قصد حذف اکانت این شبکه اجتماعی را دارید به مقاله دیلیت اکانت ایتا مراجعه نمایید.

کلام پایانی

به سوال مهمی که در ابتدای این آموزش مطرح شد دوباره فکر می کنیم. آیا ایتا ارزش نصب کردن را دارد؟ پاسخ این سوال براساس نیاز و انتظار شما از شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر قصد دارید مصرف اینترنت خود را به حداقل برسانید قطعا پیام رسان های داخلی انتخاب مناسبی برای شما هستند. اگر می خواهید با جامعه جهانی در ارتباط باشید شبکه های اجتماعی بومی این نیاز شما را برآورده نمی کنند.