به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

همانطور که می ‌دانید انگلیسی یک زبان بین المللی است و افراد روزانه در جنبه های مختلف و زمینه های متفاوت به دانش زبان انگلیسی نیازمند هستند. در جهان امروز در فعالیت های مختلفی مانند کتاب خواندن، یافتن شغل، خواندن مقاله، گوش کردن موزیک و... به زبان انگلیسی نیازمند هستیم. اما آیا دانش زبان انگلیسی ارتباطی به پیشرفت شغلی ما دارد؟ چگونه زبان انگلیسی می ‌تواند به پیشرفت شغلی ما کمک کند؟ در این مقاله اهمیت مهارت زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی را بررسی خواهیم کرد و در آخر مجموعه ای را به شما معرفی می ‌کنیم که بتوانید این مهارت را به بهترین نحو بیاموزید.

چرا مهارت زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی اهمیت دارد؟

بی شک همه ما از اهمیت و ارزش مهارت زبان انگلیسی با خبر هستیم. به عنوان افرادی که در این قرن زندگی می ‌کنیم، باید بدانیم‌ که برای پیشرفت و رشد، نیازمند یادگیری زبان انگلیسی هستیم. در زندگی شغلی و دنیای کسب و کار نیز اهمیت زبان انگلیسی سرایت کرده است و جایگاه ویژه ای برای خود کسی نموده است. میزان تسلط شما به مهارت زبان انگلیسی می ‌تواند آینده درخشانی را برایتان رقم بزند. 

جالب است بدانید که دانش زبان انگلیسی می ‌تواند فرصت های شغلی باورنکردنی را در پیش روی شما قرار دهد و حتی سبب پیشرفت شغلی شما شود. مسلما شما هم دوست دارید در کسب و کار خود پیشرفت کنید یا حتی شاید دنبال فرصت های شغلی جدید و در عین حال بهتر بگردید. تمام این خواسته ها می‌ تواند با یادگیری دانش زبان انگلیسی مهیا شود.

*** یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه ملل ***

شاید در گذشته توجه زیادی به مهارت زبان انگلیسی نمی شد و این مزیت را نادیده می گرفتند. با با گذر زمان زبان انگلیسی اهمیت زیادی پیدا کرده است و در برخی از موارد لازمه شروع هر کاری مهارت زبان انگلیسی است. یکی از دلایلی که سبب شده که به این مهارت توجه ویژه ‌ای گردد، گسترش دسترسی به فضای اینترنت و همین طور حرکت دنیا به سوی جهانی شدن است. دلایل اصلی اهمیت مهارت زبان انگلیسی عبارتند از:

1.زبان ارتباط بین المللی و زبان مشاغل

در جهان امروز، زبان انگلیسی پرکاربردترین زبان گفتاری و نوشتاری محسوب می ‌شود. تعداد زیادی از افرادی که در جهان هستند، دارای مهارت زبان انگلیسی می باشند. برخی از آن ها این زبان را به عنوان زبان دوم آموخته‌ اند. توجه داشته باشید که زبان انگلیسی زبان دنیای حرفه‌ ای شناخته شده است و لازمه برخی از مشاغل و فعالیت ها در دنیا آشنایی و تسلط کافی به زبان انگلیسی است. از این رو افرادی که هنوز بر این زبان تسلط کافی پیدا نکرده ‌اند و یا حتی هنوز چیزی از این زبان نمی ‌دانند، نمی ‌توانند با میلیون ها نفر صحبت کنند.

20

2.زبان اینترنت

با پیشرفت تکنولوژی این امکان وجود دارد که به هر زبانی بتوانید در اینترنت جستجو کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید. اما به این نکته توجه داشته باشید که زبان اصلی اینترنت زبان انگلیسی است. به هیچ عنوان نمی ‌توان میزان مطالبی که به زبان انگلیسی جمع آوری و نوشته شده را با زبان های دیگر مقایسه نمود. جالب است بدانید امروزه افراد بسیاری برای جذب مخاطب، به زبان انگلیسی محتوا تولید و در نهایت آن را منتشر می‌کنند. مقاله های بروز و معتبر در هر زمینه ای به زبان انگلیسی نوشته می شود. افراد می توانند با تسلط بر مهارت زبان انگلیسی به منابع گسترده ای از اطلاعات دست پیدا کنند. این امر سبب می ‌شود به خودی خود اطلاعات شغلی شما افزایش یابند.

یادگیری مهارت زبان انگلیسی در دنیای کسب و کار و موقعیت شغلی چه مزیتی دارد؟

  1. یادگیری این مهارت، مزیت بزرگی است. با مهارت و دانش زبان انگلیسی در هنگام استخدام برتری و تمایزی برایتان در نظر گرفته خواهد شد. امروزه این مهارت لازمه هر ‌کسب و کاری است و کارفرما قبل از بررسی سوابق کاری انتظار دارد شما به زبان انگلیسی مسلط باشید. فرقی نمی‌ کند در چه زمینه ای مشغول باشید و چه شغلی داشته باشید، مهارت زبان انگلیسی از الزامات هر کسب و کاری است. این مهارت می تواند به پیشرفت شما کمک شایانی کند.
  2. هر چه تسلط شما به زبان انگلیسی بیشتر باشد، مسلما فرصت های شغلی بهتر و ارتقای شغلی برایتان فراهم می شود. فرض کنید در شرکتی مشغول به کار هستید، اگر شرکت با مشتریان خارجی در ارتباط باشد، مسلما اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید در اولویت قرار خواهید گرفت.

21

  1. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید اطلاعات بروز تری کسب خواهید کرد و همیشه از تازه ترین خبر ها مطلع می‌شوید. با کمک اطلاعات بروز و خبرهای تازه می ‌توانید در حوزه کاری خود پیشرفت کنید و خود را تقویت نمایید. 
  2. تسلط بر زبان انگلیسی بستری را برایتان فراهم می‌ کند که فرصت های شغلی بهتر و متنوع تری را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که مهارت در کسب و کار بدون زبان انگلیسی سبب پیشرفت چشمگیری نخواهد شد. اگر به این زبان مسلط باشید، می ‌توانید با شرکت های خارجی مختلفی همکاری کنید. 
  3. بسیاری از کسب و کارها با توجه به زمینه ای که فعالیت می ‌کنند نیازمند انجام سفرهای کاری متعددی به کشورهای مختلف هستند. در این سفرها مطمئنا همواره نیازمند افرادی خواهند بود که به زبان انگلیسی مسلط باشند و بتوانند به این زبان صحبت کنند یا بنویسند. اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، شما را برای این کار بر می‌ گزینند و در نهایت با افزایش تجربه درآمد بیشتری کسب می ‌کنید.

سخن آخر 

با تسلط بر دانش زبان انگلیسی می توانید در شغل هایی مانند تولید محتوا، تدریس زبان انگلیسی، مترجمی و.. فعالیت داشته باشید. همانطور که گفتیم فرقی نمی ‌کند در چه زمینه ای مشغول باشید، با مهارت زبان انگلیسی و تسلط به این زبان می ‌توانید سبب پیشرفت کسب و کار خود شوید. امروزه مراکز بسیاری وجود دارند که می ‌توانید با مراجعه به آن ها، اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید. موسسه آموزش زبان ملل با چندین سال سابقه، دارای مدرسین مجرب و متخصص بستری فراهم نموده که شما بتوانید در سریعترین زمان ممکن با بهترین تکنیک و روش این زبان جهانی را بیاموزید. شما می توانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما تماس بگیرید و با ارائه اطلاعات مورد نیاز، برای شرکت در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید.

22