به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

توضیحات کامل در مورد برنامه مهمونی و شروع فصل دومش

امسال نیز مانند عید سال قبل عیدی که آقای ایرج طهماسب یا همون آقای مجری برای همه ما داد پخش فصل دوم برنامه مهمونی بود که از اولین روز سال ۱۴۰۲ پخش آن شروع شد. مهمونی طهماسب یک سریال گفت و گو محور در ژانر کمدی و خانوادگی ساخت کشور ایران است. او بعد از پایان همکاری خودش با تلویزیون و قطع ساخت مجموعه های کلاه قرمزی، سال پیش با برنامه ای دوست داشتنی و عروسک های جدید در یک محیط متفاوت، مجموعه مهمونی را برای شبکه نمایش خانگی تولید کرد. در نوروز 1401 حدود چهار قسمت از این برنامه منتشر شد و بعد از آن هر هفته تا اوایل مهرماه پخش آن ادامه داشت.

این مجموعه با این‌که کاملا متفاوت با کلاه قرمزی بود باز هم حسابی درخشید و با شخصیت های عروسکی جذابی مثل بچه، پشه، شاباش، دی‌جی، مگس، روح توانست خیلی زود مخاطبین زیادی را به خود جذب کند و برای مدتی طولانی یکی از پرطرفدارترین برنامه های شبکه نمایش خانگی میان مردم باشد.

حال برای سال دومی است که مهمونی میزبان نوروزی شبکه های نمایش خانگی شده است. به قدری فصل اول آن موفق بود و برای همه سنین جذاب بود و طرفدار داشت که ایرج طهماسب و سازندگان این برنامه تصمیم گرفتند تا فصل دوم مهمونی نیز ساخته شود. آقای مجری امسال هم از مهمانانی در کنار عروسک ها پذیرایی می کند و احوال هم را می پرسند و البته که غافلگیری های زیادی هم در ادامه برای تماشاکنندگان دارد.

 

 

داستان مهمونی از چه قراره؟

مهمونی مجموعه ای از داستان های کوتاه و بامزه‌ای است که توسط شخصیت های عروسکی و مهمانان برنامه روایت می شوند و حالت گفت‌وگو محور دارد. در فصل دوم این برنامه شخصیت‌های محبوب پشه با صدای کاظم سیاحی و بچه با صدای هوتن شکیبا حضور پررنگ‌تری دارند و دل بینندگان خود را حسابی می برند. البته که از عروسک‌های جدیدی هم در این فصل از مهمونی رونمایی می شود. از مهمانان فصل دوم آن محسن تنابنده بوده که در قسمت دوم آن شرکت داشت.

فضای اصلی داستان از جایی شروع شد که آقای طهماسب به یک خانه جدید در نزدیکی یک تالاز عروسی نقل مکان کرده و با عروسک‌های جدید که بی ربط با همان تالار نیستند در این خانه زندگی می‌کند. شخصیت‌های عروسکی در اصل کارکنان سالن عروسی هستند و اتفاق‌های متفاوتی را رقم می‌زنند.

 

 

مهمونی ۲ از چه زمانی پخش می‌شود؟

همانند سال گذشته پخش مجموعه مهمونی از نوروز و روز یک فروردین 1402 شروع می شود با مهمان های مطرح و اتفاق های جالب خود لحظات مفرحی را برای شما در روزهای عید به وجود می‌آورد. در تعطیلات نوروز هفته‌ای دوبار دانلود برنامه مهمونی 2 رو می توانید انجام دهید و منتظر اتفاقات تازه‌اش باشید و بعد از عید پنجشنبه ها می توانید ادامه قسمت های مهمونی 2 را تماشا کنید.

 

 

کدام عروسک‌ها در مهمونی ۱۴۰۲ حضور دارند؟

1- بچه با صدای هوتن شکیبا و عروسک گردانی پیمان فاطمی بدون شک ستاره اول برنامه مهمونی سال گذشته بود. پسر بچه‌ای بامزه که جلوی تالار عروسی دستفروشی می‌کند و به مهمان‌ها گل می فروشد و همان‌جا در خانه آقای طهماسب و در کنار دیگر عروسک‌ها زندگی هم می‌کند. بچه بی نهایت عاشق ساندویچ ماکارانی است و علاقه دارد همه چیز را به مبلغ 450 هزار تومن خرید و فروش کند و عدد مورد علاقه‌اش است. او به خاطر زندگی سختش خیلی زود عصبانی می‌شود، گاهی فحش می دهد اما در عین حال آقای طهماسب تمام سعی خودش را می‌کند تا او را جوری تربیت کند که زدن حرف‌های زشت را ترک کند.

2- پشه با صدای کاظم سیاحی و عروسک گردانی شیما بخشنده و محمد لقمانیان یکی دیگر از عروسک های پرطرفدار و بانمک برنامه مهمونی است. او دوست آقای طهماسب است و با جمله بده بزنیم حسابی معروف شد. چون به خاطر طبیعت پشه بودنش علاقه زیادی دارد تا آدم‌ها را نیش بزند. این اصطلاح را همیشه زمانی به کار می برد که بخواهد برای نیش زدن به کسی نزدیک شود و بعد از این‌که کسی را نیش می زد دقیقا مانند اخلاق و شخصیت آن طرف می شد و آن‌ها را از او جذب می‌کرد. گرچه قبل از نیش زدن همیشه اجازه می گرد و بیشتر مواد هم درخواستش رد می‌شود.

3- قیمه با صدای الی امامی و عروسک گردانی محمد لقمانیان نماد یک مادربزرگ مهربان و دلسوز است و همیشه حواسش به بچه است. او دستپخت بی‌نظیری دارد و برای آقای طهماسب و بقیه عروسک‌ها غذاهای خوشمزه دست می کند. و البته پایه همه جور شلوغ بازی هم با بقیه عروسک‌ها هست.

4- کته با صدای نازنین شعبانی و عروسک گردانی عیسی یوسفی‌پور پیشخدمت سالن عروسی و خانه است. او علاقه زیادی به ازدواج دارد و معمولا خواب می‌بیند که مرد رویاهایش با اسب به سراغ او می آید.

5- گروه بی بند و بار | دی جی و شاباش با صدای سهیل مستجابیان و هوتن شکیبا، این گروه در تالار عروسی برای مراسم‌های چه عزا و چه شادی آهنگ‌های مناسبتی می‌زنند و می خوانند. شاباش خواننده گروه است و دی جی نوازنده ارگ است.

6- روح  با صدای بهادر مالکی و عروسک گردانی محمد لقمانیان و علی پاکدست در اواسط مجموعه اول مهمونی وارد منزل آقای طهماسب شد و همان‌جا ماند. یک روح سفید با چشمانی مشکی که دوست دارد دیگران را بترساند و از این کار لذت می‌برد.

چرا کلاه قرمزی در برنامه مهمونی نیست؟

به گفته ایرج طهماسب مالکیت تمام شخصیت‌های مجموعه کلاه قرمزی و از جمله خود کلاه قرمزی برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است به خاطر همین هیچ کدام از شخصیت‌های این مجموعه در مهمونی نمی توانند حضور داشته باشند. اما در عین حال تعدادی از صداپیشگان و عروسک‌ گردانان مجموعه کلاه‌ قرمزی در مهمونی به هنرنمایی می پردازد. علاوه بر آن مرضیه محبوب که سابقه ساخت عروسک‌ های مجموعه کلاه‌ قرمزی، مدرسه موش ها، خونه مادربزرگه و خاله قورباغه و آقا پسر را در کارنامه خود دارد عروسک‌ ساز و طراح عروسک‌ های مجموعه مهمونی است.