به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

چگونه هزینه حمل و نقل خود را کاهش دهیم ؟

کاهش هزینه‌ها در شرایط کنونی و با وجود وضعیت اقتصادی امروز جهان، هدف بسیاری از افراد است. از آنجایی که حمل و نقل بار یکی از پرهزینه‌ترین اقدامات محسوب می‌شود، پس کاهش هزینه‌های مربوط به این بخش هم اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد در این شرایط با این پرسش اساسی مواجه می‌شوند که چگونه هزینه حمل و نقل خود را کاهش دهیم تا سودآوری بیشتری را تجربه کنیم.   باید دانست که  این دسته از هزینه ها در مورد پایتخت و باربری تهران  به مراتب بیشتر از شهرستان است.در این مقاله به دنبال بررسی این موضوع و پاسخ به این پرسش هستیم. پس اگر شما هم در این زمینه با دغدغه‌ای مواجه شده‌اید با ما همراه باشید .

 

 

کاهش هزینه حمل و نقل با استفاده از ماشین‌های برگشتی

یکی از بهترین راهکارهایی که با استفاده از آن قادر به کاهش هزینه حمل و نقل خود خواهید بود، استفاده از ماشین برگشتی است. ممکن است با عبارت بار برگشتی، نیسان برگشتی، خودرو برگشتی، حمل و نقل برگشتی، ناوگان برگشتی و ... نیز مواجه شده باشید که تمامی آن‌ها به یک منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

در حقیقت این عبارت‌ها به یک موضوع و فرایند اشاره داشته و منظور از آن‌ها خودروهایی هستند که از یک شهرستان به تهران بار آورده و بار خود را تخلیه کرده‌اند. این ناوگان‌ها تمایل ندارند خالی به شهر خود بازگردند. همین عامل نیز موجب می‌شود تا به شرکت‌های حمل بار مراجعه کرده و وظیفه حمل و نقل محموله‌های برگشتی را برعهده بگیرند. به خصوص خطوط پر تردد مانند باربری تهران به اصفهان وحمل بار به رشت و مشهدو اذر بایجانهای غربی و شرقی 

این کار دارای چندین مزیت عمده برای مشتریان، رانندگان و شرکت‌های باربری است. مزیت اصلی این فرآیند برای مشتری، حمل بار با قیمت بسیار ارزان‌تر از نرخ معمول و مصوب است. مزیت آن برای رانندگان این است که منتظر بار نخواهند ماند. 

 

 

 

 

 

راننده‌ای که قصد بازگشت به شهر و دیار خود را دارد، امکان صرف مدت زمان طولانی و انتظار کشیدن برای دریافت بار با قیمت مد نظر خود را ندارد. از سوی دیگر نمی‌خواهد بدون بار به شهر خود بازگردد. پس می‌تواند با پذیرش بار با قیمت کمتر با سرعتی بالاتر به شهر خود برسد.

حمل و نقل با ماشین برگشتی برای شرکت‌های باربری هم مزیت دارد. چراکه این مراکز بارهای برگشتی را با هزینه‌های بسیار ارزانتر از نرخ معمول می‌پذیرند. به همین دلیل با استقبال فراوانی از جانب مشتریان روبرو می‌شوند.

استقبال فراوان از این نوع حمل بار نیز کمک می‌کند تا این مراکز تعداد سفارش‌های بالایی در طول یک روز داشته باشند. به همین ترتیب در بلندمدت سودآوری بالایی نصیبشان خواهد شد .

کاهش هزینه حمل و نقل با استفاده از باربری‌های خرده بار

دیگر راهکاری که می‌توانید برای کاهش هزینه حمل و نقل خود از آن استفاده کنید، دریافت خدمات از شرکت‌های باربری خرده بار است. 

موقعیتی را در نظر بگیرید که شما تمایل دارید محموله‌ای را که شامل چند بسته است به شهر دیگر ارسال کنید. در این شرایط محموله شما کمتر از مقداری است که بتواند یک کامیون و یا خاور را پر کند و یا حتی ممکن است به اندازه پر کردن یک وانت هم نباشد. 

در این شرایط شما مجبور خواهید شد یک ماشین دربستی برای حمل بار گرفته و هزینه‌های بسیار بالایی را پرداخت نمایید. در حالی که می‌توانید با استفاده از باربری‌های خرده بار، محموله خود را انتقال داده و هزینه‌ای مقرون به صرفه هم پرداخت کنید. 

در حالت معمول شرکت‌های باربری، خرده بار را از مشتریان خود تحویل گرفته و صبر می‌کنند تا حجم بارهای دریافت شده به اندازه‌ای برسد که بتواند یک ماشین را پر کند. پس از آن ماشین مورد نظر بارگیری شده و به سمت مقصدی که مدنظر شما است حرکت می‌کند. سپس خرده بار در محل مورد نظر مشتری تخلیه می‌شود. 

 

پیش از ارسال بار به این روش باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشید. یکی از مهمترین این عوامل توجه به اعتباری است که شرکت باربری مدنظر شما دارد. 

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر مجموعه‌های بسیار زیادی در سراسر کشور راه اندازی شده‌اند که به حمل محموله به شیوه خرده بار اقدام می‌کنند. اما تمامی آن‌ها به اندازه کافی معتبر نیستند. پیش از آنکه خرده بار خود را به دست این مراکز بسپارید باید تعداد مشتریان آن‌ها را در نظر گرفته و بدانید از چه میزان تجربه و سابقه کاری برخوردارند. 

به این نکته توجه داشته باشید که یک مجموعه باربری خرده بار با اعتبار کافی به طور حتم محموله شما را بیمه و گارانتی خواهد کرد. پس خیالتان بابت ارسال بار به مقصد و تخلیه آن راحت خواهد بود. 

از سوی دیگر و در شرایطی که محموله شما طی بارگیری دچار آسیب شده و یا در هنگام ارسال، تخلیه و یا انبارداری با اشکالی مواجه شود خسارات شما پرداخت خواهد شد.