به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

لاستیک مهم ترین بخش تشکیل دهنده یک اتومبیل می باشد. همچنین بدون وجود آن ها اتومبیل قادر به حرکت نیست. بنابراین انتخاب یک لاستیک خوب و سالم می تواند امنیت راننده و سرنشین های ماشین را تضمین کند. تایر ها نقش اساسی در بهبود عملکرد خودرو ها دارند. اصولا هر راننده ای برای خرید و انتخاب یک لاستیک، چند فاکتور را مد نظر قرار می دهد. برای مثال: ایرانی یا خارجی بودن آن، برند و شرکت تولید کننده و سایز لاستیک از جمله این فاکتور ها هستند.

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که برای هر راننده ای در اولویت است، قیمت این لاستیک ها می باشد. همچنین با افزایش روزانه قیمت این محصولات شاهد کاهش تقاضای خرید از سوی مشتریان هستیم. متاسفانه در سال گذشته قیمت تایر ایرانی در سه مرحله افزایش پیدا کرد که همین امر سبب کاهش تقاضا از سوی مصرف کننده شد.  افزایش روز افزون قیمت این کالا باعث شده است تا رانندگان زیادی اقدام به خرید لاستیک های دست دوم کنند یا تعویض لاستیک خود را به تعویق بیاندازند. البته باید خاطرنشان کرد که استفاده از این تایر ها باعث به خطر انداختن راننده و سرنشین های آن خواهد شد.

 حال سوال این است که چه عواملی سبب افزایش قیمت لاستیک می شود؟ چگونه می توان لاستیک را با قیمت مناسب از یک فروشگاه معتبر خریداری نمود؟ آیا می دانید تفاوت های بارز بین انواع لاستیک ها در چیست و کدام لاستیک مناسب خودرو شما می باشد؟

فروشگاه لاستیک مارکت با سال ها تجربه، محصولاتی با نازلترین قیمت ها در انواع مختلف را به شما عزیزان ارائه می دهد. تمامی لاستیک های موجود در این فروشگاه دارای ضمانت و کیفیت بالا هستند.

چرا لاستیک ها دارای انواع مختلفی هستند؟

این نوع محصولات با توجه به نوع کاربری و شرکت تولید کننده با یکدیگر متفاوت هستند. هر یک از این تایر ها برای یک نوع خودرو طراحی و تولید شده اند. اغلب لاستیک ها در نوع آج، ساختار، ترکیب و سایز با یکدیگر تقاوت دارند. برای تهیه یک لاستیک باید به شرایط سطح جاده و نوع آب هوای منطقه زندگی خود توجه کنیم تا بتوانیم یک لاستیک مناسب برای خودروی خود خریداری کنیم. برای مثاللاستیک جی تی مناسب ماشین های سواری طراحی شده است و از عملکرد بالایی برخوردار می باشد.

انواع مختف لاستیک ها بر اساس فصل و آب و هوا

همانطور که بیان کردیم، لاستیک ها بر اساس خصوصیات و عملکردی که دارند به چند دسته تقسیم بندی می شوند.

لاستیک های تابستانی

همانطور که  از نامشان پیداست، برای آب و هوای گرم و خشک طراحی شده اند. برای تولید این نوع تایر ها از آج های نامتقارن استفاده شده است. همچنین این نوع محصول از مقاومت بالایی در برابر حرارت زیاد برخوردار هستند. این لاستیک ها  طوری طراحی شده اند که می توانند کشش مناسبی را ایجاد کنند و سطح تایر را در سرعت بالا خنک نگه دارند.

لاستیک های زمستانی

این لاستیک ها مناسب مناطق کوهستانی می باشند. ترکیباتی که در این تولید این نوع محصول استفاده شده است مانع از یخ زن لاستیک در دمای بالا می شود.

لاستیک های چهار فصل

این محصول ترکیبی از دو دسته قبلی است. ساختار این نوع تایر ها طوری طراحی شده که می تواند هم در هوای سرد و هم در هوای گرم دوام بیاورد و عملکرد عالی را از خود نشان دهد. بر روی سطح این تایر ها شیار هایی تعبیه شده است که می تواند خاصیت کشش آن را افزایش دهد.

تفاوت قیمت بین لاستیک های ایرانی با خارجی

با افزایش روز افزون قیمت لاستیک، انجمن تولیدکنندگان لاستیک برای حمایت از مصرف کنندگان و متعادل سازی نرخ  تایر در بازار، این محصولات را با نرخ دولتی به مصرف کننده ارائه می کند. این محصولات به دو روش حضوری و اینترنتی به فروش می رسند. البته برخی افراد سودجو نیز وجود دارند که این تایر ها را با قیمت دولتی خریداری می کنند و در بازار آزاد با دوبرابر قیمت به فروش می رسانند، همین امر سبب التهاب در بازار خواهد شد. برای جلوگیری از این سواستفاده ها می توانید این تایر را از فروشگاه های معتبر به صورت اینترنتی خریداری کنید.

از طرفی قیمت لاستیک های خارجی تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار دارند و همواره با افزایش رو به رو هستند. همین امر سبب می شود که این نوع تایر ها قیمت بالاتری داشته باشند.

لاستیک جی تی تایر

عوامل موثر در قیمت لاستیک خودرو

همانطور که بیان شد، قیمت نهایی این محصول تحت تاثیر یکسری از عوامل و شرایط قرار دارد.

  • کیفیت: یک لاستیک خوب و مقاوم باید از متریال با کیفیتی ساخته شده باشد. کیفیت نقش مهمی را در بالا بردن ایمنی و طول عمر تایر دارد. اما اگر در ساخت یک لاستیک از مواد نامرغوب استفاده شود، این تایر ها پس از مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می دهند. همچنین ممکن است باعث خطرات جبران ناپذیری شوند.
  • شرکت تولید کننده: نام برند تاثیر بسزایی در تعیین قیمت نهایی لاستیک دارد. اصولا لاستیک ها در بازار به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. تایر های خارجی قیمت بالاتری نسبت به مدل ایرانی دارند، همچنین هزینه واردات این نوع محصولات در تعیین قیمت آخر آن ها اثر گذار است. البته باید اظهار داشت که لاستیک های داخلی از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار هستند. شما می توانید با توجه به نوع خودرو و میزان بودجه خود برند تولیدی این محصول را انتخاب کنید.
  • آج تایر: یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت، ضخامت و نوع آج لاستیک می باشد. همانطور که در قسمت های قبلی بیان کردیم، لاستیک ها با توجه به نوع عملکردشان دارای آج های مختلفی هستند که میزان کشش و چسبندگی آن را مشخص می نماید.
  • سایز لاستیک: تایر ها دارای اندازه های مختلفی هستند. بدیهی است که هر چقدر اندازه تایر ها بزرگ تر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • نوسانات بازار: یکی از مهم ترین فاکتور در تغییر قیمت انواع مختلف لاستیک ها، تغییرات بازار ارز می باشد. همانطور که می دانید تورم حاکم در کشور و افزایش قیمت ارز سبب به وجود آمدن نابسامانی ها و افزایش قیمت مواد اولیه این نوع محصول شده است. بنابراین افزایش قیمت مواد اولیه باعث زیاد شدن قیمت نهایی لاستیک خواهد شد.

 چرا باید لاستیک را از فروشگاه لاستیک مارکت به صورت آنلاین خریداری کنیم؟

یکی از مزیت های خرید آنلاین از فروشگاه لاستیک مارکت این است که شما می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. می توانید به راحتی تمام جزییات مربوط به محصول را مشاهده کنید و آن را با دیگر محصولات مقایسه نماید. همچنین مجموعه فروشگاه لاستیک مارکت دارای نماد اعتماد و گواهی کسب و کار اینترنتی می باشد، شما می توانید یک خرید مطمئن را با خیال آسوده انجام دهید. ممکن است در خرید های حضوری نتوان به خوبی اصل بودن لاستیک را تشخیص داد؛ اما فروشگاه لاستیک مارکت اصالت تایر ها را تضمین می نماید.

در این فروشگاه لاستیک های متنوع با برند های مختلف وجود دارند، همچنین بازه قیمتی در این مجموعه بسیار مختلف است، شما می توانید با هر بودجه ای محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. در این فروشگاه علاوه بر تایر، انواع رینگ های مختلف از جمله، رینگ اروند و لوازم جانبی آن وجود دارد.